Aihe: Rolan e-80 onkelmia
1
Tommi Tulivuo
31.01.2009 14:22:39
Ostin n. 2 vuotta sitten Roland E-80 työaseman.
Nyt on alkanut ilmenemään ikävää vikaa, eli jotku koskettimet menee pimeeksi, syystä että niiden eletroninen kosketus pinta murenee ja muruset taas estää kosketuksen.
Olen avannut laitteen jo kahdesti ja putsannut kosketuspinnat (75 ruuvia ja todella hankalat kumit) eli parin tunnin operaatio.
Viimeisen puhdistuksen jälkeen soitin kahdet treenit ja taas pari kosketinta pimeenä.
Takuuta on vielä muutama kuukausi ja olen vienyt asiaa jo eteenpäin, jos takuu enään korvaa kun olen laitteen avannut.
Eli kysymys kuuluu, onko kellään ilmennyt moista vikaa vai onkos mulla maanantai päivän kappale.
moder
31.01.2009 21:02:59
Kyllä se takuu korvaa, kun kyse on selkeästä valmistusvirheestä, ei parin vuoden ikäisen soittimen kuulu "murentua".

Ei se kotelon avaaminen poista takuuta, ainoastaan siinä tapauksessa, mikäli itse olisi aiheuttanut avaamisella ja sörkkimisellä jonkin vian.
Tommi Tulivuo
01.02.2009 05:30:42
joo tuo takuu asia jää nähtäväksi, vien laitteen maanantaina huoltoon, harmittaa vaan jo etukäteen, kun sanoivat tekevänsä saman toimenpiteen jonka itse olen jo kahdesti tehnyt, eli saan viedä mahdollisesti laitteen useaan otteeseen sinne huoltoon.
Saati että voisin kertoa suoraan että se on aivan turhaa.
Siksi toivoisin saavani tietää onkos muilla ollut moisia ropleemia jotta voisin heti vedota tähän asiaa.
Toisaalta neuvottelen huoltajan kanssa ja jos asiani ei mene perille taidan murjasta että olen peuhannut tuon laitteen syävereissä jo parikin kertaa.
Tommi Tulivuo
11.02.2009 20:28:14
no niin joudun maksamaan koko huollon eli osat vaihdettiin ja rahti 25 e yht.-160 e
syynä kaltoinkohtelu, sanoin että olen purkanut laitteen jo pari kertaa ja tiedän tasan missä vika on. olivat vaihtaneet kumit siihen koneeseen ja tiedän että ongelma palaa hetken kuluttua . kyseinen liike lupasi ottaa vielä yhteyttä helsinkin huoltoon ja nähtäväksi jää paljonko joudun maksamaan. eli minulla on ollut n. 20 kiipparia tähän mennessä ja yksikään ei ole hajonnut tätä ennen, minä epäilen olevani oikeassa enkä jätä asiaa tähän. jatkan juttua kun tiedän enemmän
Leikari
11.02.2009 20:57:12
no niin joudun maksamaan koko huollon eli osat vaihdettiin ja rahti 25 e yht.-160 e
syynä kaltoinkohtelu, sanoin että olen purkanut laitteen jo pari kertaa ja tiedän tasan missä vika on. olivat vaihtaneet kumit siihen koneeseen ja tiedän että ongelma palaa hetken kuluttua . kyseinen liike lupasi ottaa vielä yhteyttä helsinkin huoltoon ja nähtäväksi jää paljonko joudun maksamaan. eli minulla on ollut n. 20 kiipparia tähän mennessä ja yksikään ei ole hajonnut tätä ennen, minä epäilen olevani oikeassa enkä jätä asiaa tähän. jatkan juttua kun tiedän enemmän

otappa kuluttajavirastoon yhteyttä

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/

pari vuotta on varmasti vähemmän kuin laitteelta odotettava käyttöikä - näkisin, että tuossa on valmistajan vastuu.

ongelmatapauksissa olisi syytä ottaa ensin yhteyttä laitteen myyneeseen liikkeeseen, jonka tulisi asia hoitaa

takuusta: kuluttajasuojassa on kaiketi otettu kanta, että laitteen avaaminen ei takuuta poista automaattisesti vaikka firmat niin väittävät. Olennaista on, että onko kuluttaja mahdollisesti tehnyt sellaisia toimenpiteitä, jotka ovat voineet edesauttaa vaurion syntyyn.

ja muistakaa: takuu on valmistajan myöntämä lisäetu - Suomessa kuluttajasuojasäännökset menevät valmistajan takuun edelle milloin takuu on muuta kuluttajansuojaa heikompi - normaalia kuluttajansuojaa parempaa "takuuta" toki saa myöntää
Tommi Tulivuo
26.02.2009 09:08:33
Jep eli takuuhan ei poistunut vaikka avasin laitteen ja loppujen lopuksi tehdas tuli osilla vastaan ja liike tuli myös vastaan kuluissa niin että itselleni jäi 50 e maksettavaa.En kuitenkaan ottanut sitä riskiä että saan roudata kyseistä laitetta jatkuvasti huollossa samasta syystä joten vaihdoin laitteen toiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)