kimurantti1 31.01.2009 16:02:52 (muokattu 31.01.2009 16:11:30) | |
---|
Veikkaisin että aika nopeasti pääsee nettikaupan mustalle listalle jos ihan mielivaltaisesti tilailee ja palauttelee soittimia. Nyt kun keskustelu taitaa olla pysyvästi sivuraiteilla, niin mäkin voisin kanssa kertoa erään kokemuksistani (entisestä) paikallisesta musakaupasta: Olin ostamassa teräskielistä akustista. Marssin musakauppaan ja kokeilin siellä muutamaa kitaraa. Tykästyin erääseen halvempaan Ibaneziin ja kysyin, että löytyisikö näitä sattumalta muita yksilöitä varastosta. Kyllä niitä löytyi, ja siinä sitten tunnin puolitoista tyyppailin kolmea samanlaista kitaraa, ja valitsin niistä mielestäni parhaan. Maksoin kitarasta reippaasti alle Thomannin hinnan. Aivan samanlaista palvelua sai Jykylän paikallisesta, kun menin kitaraoppilaan kanssa ostamaan hänelle teräskielistä kitaraa. Ibanezin ja Yamahan malleja kokeiltiin, joita molempia löytyi toiset kappaleet varastosta, ja niistä sitten parhaimmalta tuntuva valittiin. Tääkin kitara lähti alle Thomannin hinnan. Mä en ainakaan osta enää soitinta kokeilematta. Sitten kun löytyy joku yksilö joka tuntuisi puhuttelevan, niin maksaa vaikka siitä sitten vähän enemmän. Se on joka tapauksessa parempi investointi kuin vähän halvemmalla ostettu soitin, joka ei välttämättä ollutkaan patchin paras. Tää tietysti toimii vasta sitten, kun on kokeillut paria soitinta ja alkaa luottaa omaan arvostelukykyynsä. Tokaa kitaraansa ostava puolitoista vuotta soittanut kitaristinalku ei välttämättä huomaa mitään olennaista eroa Yamahan Pacifican ja CS Fenderin välillä, jos vaan molemmat on hyvin sädetty. |
Jebe- 31.01.2009 16:03:23 (muokattu 31.01.2009 16:03:50) | |
---|
Alkaa mennä H&M-meiningiksi. Tilataan 200€:llä vaatteita, kokeillaan niitä, todetaan että 75% tavaroista on melko surkeanlaatuisia, palautetaan 75% vaatteista takaisin H&M:lle ja pidetään se 25% jotka on ihan ok. Vaimo harrasti tuota aikoinaan. Totesti tässä vastikään että ehkä helpompi mennä kauppaan, niin näkee heti minkälaisesta materiaalista vaatteet on tehty eikä tarvi alkaa siihen postittelurumbaan. Kai tuota samaa voi soveltaa kitaroihinkin... Alkaa kyllä "lievästi" menemään off-topic. Jatketaan off-topicia. Ainakin oma puoliso harrastaa tuota meininkiä sen takia kun ei kaupoista löydy kyseisiä tuotteita tai kokoja. Etenkin kenkien kanssa ongelmaa, kun Suomesta löytyy huonosti koon 35 kenkiä esim. Ittellä vähän sama juttu musakamojen kanssa. Mieluummin ostaisin Suomesta, jos samoja kamoja saisi täältä edes lähes samaan hintaan. Mieluummin tilaan netistä kun säästää joskus jopa parikin sataa. Tinkiminen (ei ainakaan minun naamalla) ole onnistunut ikinä Suomessa. Tosiaan tilasin Musik-Schmidtiltä aikanaan kitaran, ja en tykännytkään siitä, niin yli 200 euron UPS-lähetyskulut takaisin tulivatkin minun maksettavaksi. Eikö siellä pitäisi olla 33 päivän palautusoikeus? :o Und hallo everyone I'm amazing check me out! |
ReBeat 31.01.2009 16:26:15 | |
---|
Nojoo, varmasti pääsee mustalle listalle ja tarkennan, että omasta mielestänikään sellainen toiminta ei olisi millään tavalla mielekästä. Rekat puskee paskaa taivaalle kun kaikenmaailman romua hinataan turhan takia edestakaisin ympäri Eurooppaa. |
aalataur 31.01.2009 17:13:40 | |
---|
Eikö siellä pitäisi olla 33 päivän palautusoikeus? :o Niin oikeus... oikeus myös maksaa itse kaikki kustannukset. |
kimurantti1 31.01.2009 17:55:11 | |
---|
Niin oikeus... oikeus myös maksaa itse kaikki kustannukset. Eikö se sitten ole ihan kohtuullista, jos soitin palautetaan vaan sen takia, ettei ostaja tykännyt siitä? |
aalataur 31.01.2009 18:46:08 | |
---|
Eikö se sitten ole ihan kohtuullista, jos soitin palautetaan vaan sen takia, ettei ostaja tykännyt siitä? Onhan se. Thomann lienee ainoa firma joka maksaa myös palautuskulut (he saavat palautuksenkin halvalla kun on soppari UPS:n kanssa ilmeisesti ). Mutta kannattaa muistaa kun tilailee ulkomailta, että voi olla 250 e lähetyskulut tiedossa jos soittimen kaula tms. ei miellytäkään. |
colosseum 31.01.2009 18:56:44 | |
---|
Näinhän on käynyt esim. käsityötuotteiden kanssa. Tietääkseni tällä hetkellä teollisten massatuotteiden rinnalle on noussut alati kasvava tarve käsityöläisistä, joka näkyy myös soitinpuolella. Yhä enempi ihmiset haluavat itselleen teetettyjä custom-soittimia jne. Ainakin mikäli uskominen kotimaisiin soitinvalmistajiin ja -rakentajiin. Nettipuljuissa ei ole muuta huonoa, kuin se, ettei soitinta pääse kokeilemaan lainkaan ennen rahojen lyömistä tiskiin. Tämä etenkin soitinten kohdalla harmittaa... Kaikki käsityöläisyys ja sen tukeminen on hienoa, mutta realismi ei sekään ole aivan pois huudosta - monet joutuvat, syystä tai toisesta, tyytymään nettimyymälöiden tarjontaan. Niiden kanssa tehtyjen kauppojen onnistuminen on kuulopuheiden mukaan jossakin 0-100 prosentin kieppeissä. Pois aiheesta: Itselläni on suunnitelmassani teettää rummut, mutta mistä löytyisi seppä joka takoisi kannut toimitusehdolla "maksan jos lopputulos miellyttää".
"Voi vittu, taas hitain jono" |
Ainoa haittapuoli että kovin ohuet kielet (9) ei kestä tallan aiheuttamaa painetta. höpön löpön! ..veijon esson juttuja. Tunteella päin vittua. |
aalataur 01.02.2009 00:49:53 | |
---|
höpön löpön! ..veijon esson juttuja. Ei ainakaan mulla. Tai sitten mun kitara/talla on paskana. 9-kielet kestää keskimäärin muutaman tunnin soittoa ja sen jälkeen... sproiinnggg... American deluxe Stratocaster (USA) |
Lunnu 01.02.2009 01:02:04 | |
---|
Ei ainakaan mulla. Tai sitten mun kitara/talla on paskana. 9-kielet kestää keskimäärin muutaman tunnin soittoa ja sen jälkeen... sproiinnggg... American deluxe Stratocaster (USA) Höpönhöpön. Mulla on deluxessa kestäneet kielet jo palttiarallaa pualvuatta. Ja 09 on ne. Nostalgy is not what it used to be |
aalataur 01.02.2009 01:22:30 (muokattu 01.02.2009 09:30:49) | |
---|
Höpönhöpön. Mulla on deluxessa kestäneet kielet jo palttiarallaa pualvuatta. Ja 09 on ne. Jaahas. Jyväskyläläinen soitinkorjaaja AP Paasonen sanoi, että "Näissä on vähän tätä vikaa..." En tiedä tarkoittiko että tyyppivika, vai sanoiko muuten vaan. Se hioi tallapalat ja ne reiät mistä kieli menee läpi. Ei auttanut. Hioi uudestaan, ei auttanut. Lisäksi se sääti kitaran parhaan kykynsä mukaan optimaaliseen actioniin. Sitten laitettiin 10-52 niin rupesi kestämään. 10-46 kestää kanssa ihan ok. Mutta ysit menee yhdellä treenirupeamalla poikki. Ainakin nuo Fenderin Bulletsit, tänään ostin toisenmerkkisiä 9.5 kieliä ja kokeilen nyt kauan kestää. On mulla takuu voimassa, että jos ei kestä niin vittu.. sitten lähetän takuuseen. Olenkin ihmetellyt että miten laatukitarassa ei kestä tavalliset 9-kielet. |
Satu ja Tuija 01.02.2009 10:09:14 | |
---|
Niitä ysejä ei passaa hakata, sillai nätisti nysvätä vaan niin kestää. 009-046 on ihan passeli. |
Teppo2 01.02.2009 15:48:25 | |
---|
Urpå hei. Kai tota nyt voi soveltaa mihin artikkeliin tahansa, matti&teppo. Kunhan laitoi viimeisimmän kokemuksen livekaupassa asionnista. Ei perhana, taidat olla oikeassa. En kuitenkaan jaa näkemystäsi "kivijalkakauppojen" paremmuudesta, ehkä koska en jaa kokemuksiasiakaan. Mutta joo, hyvällä tuurilla ja sopivana päivänä kenties minäkin saan joskus hyvää palvelua ja kilpailukykyisen hintatarjouksen suomalaisesta soitinliikkeestä. Fender American Standard Stratocaster Herran vuonna 2010: 700 euroa, dirtyyltä torilta lähtee hintaan 1200€, vai sinulle. "Vakosametti - sopii sulle, ei mulle." |
J.Hollström 01.02.2009 15:59:07 | |
---|
|
Les Fender 01.02.2009 16:04:28 | |
---|
Aika kallista. Islannista lähtee alle viidellasadalla eurolla. Juu, mut ota huomioon että sivulla todetaan jotta: Ķ ljósi efnahagsįstadsins höfum viš įkvešiš aš gera notušum hljóšfęrum og tękjum ögn hęrra undir höfši į vefsķšu vorri. "Living is easy with eyes closed!" |
StevieRayVehkakoski 01.02.2009 18:44:35 | |
---|
Ķ ljósi efnahagsįstadsins höfum viš įkvešiš aš gera notušum hljóšfęrum og tękjum ögn hęrra undir höfši į vefsķšu vorri. Saatana mä en tiennyt että Islannissa puhutaan haltijakieltä!?! You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
FensonGibder 01.02.2009 20:22:00 | |
---|
Aika kallista. Islannista lähtee alle viidellasadalla eurolla. Ei lähde Suomeen. OT on OK |
Satu ja Tuija 01.02.2009 22:03:10 | |
---|
Ei lähde Suomeen. Äitis ei lähe. |
Jussi_M 23.01.2010 10:56:35 | |
---|
Ei tarvii arvata enää mutta kiitos linkeistä, DV247:sta sain Fenderini 200 euroa halvemmalla kuin Thomannilta. Ja juuri oikealla bodylla/otelaudalla. |
trih 23.01.2010 11:23:42 | |
---|
FensonGibder: Arvaa mikä on 01.01.2010 netistä löytyvä halvin hinta kitaralle: Fender Stratocaster Standard, USA Oma veikkaus on 610euroa. (nythän tuo pyörii 770euron tienoilla (dv247)) *edit* Ja vähän ajatusta threadista: Keskimäärin kitarahinnat ovat tulleet alas. Esim. kyseinen keppi maksoi F-musiikissa jokin aika sitten n. kaksikertaa tuon dv247:n hinnan. Mikäs sen kivempaa kuin että jengillä-kuin-jengillä alkaa olla varaa ostaa se alkuperäinen kunnon rokkikeppi jota itse ainakin kumarran kaikkien aikojen kitarana: Fender American Standard Stratocaster Mutta taloustilanne lupailee vielä parempaa - hinnat jatkavat laskua vielä pitkään. Mutta kuinka paljon? http://www.dv247.com/search/3790/18 … g/american+standard+stratocaster/1/Hinnat siis noussu? Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |