Aihe: Larssi Deep Purplen keikoille!
1 2 3 4 5
Glenfiddich
30.01.2009 19:56:09
Pakko heittää tähän väliin, kun muutenki tämä on Paicen hehkutusta niin tällainen: http://www.youtube.com/watch?v=qFGPgC8HFI0 ei välttämätä suoraan liity aiheeseen, mutta mielestäni nämä Paicen Whitesnake jamihommelit on kivoja, Aldridge ja kumppanit soittaa aika lailla eri lailla tämänkin veisun, en tosin ota kantaa kuka paras. Tuolta löytyy myös erikoinen versio Hound dogista.
"Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!"
Jupi57
31.01.2009 11:31:58 (muokattu 31.01.2009 11:49:12)
Mä voisin allekirjoittaa ylisoittamisen jos Paice ei myöskin paljon fillatessaan groovaisi. Tai ei selvästikään osaisi hillitä itseään. Sen hän muiden kuultujen esimerkkien valossa osaa ihan hyvin tehdä. :)

Vähän jälkijunassa tulee, mutta kuitennii ylläsanotun varmemmaksi vakuudeksi minusta jopa ahdistava esimerkki siitä, kuinka
toivo (EDIT: alkuperäinen kielikuva toki ymmärretty) muuttuu tempoa hidastamalla toivottomuudeksi ja kuinka vähäeleinen Paice voi olla:
Free
http://www.youtube.com/watch?v=eKy_puDDnRk
Moore (Paice/Murray/Eyre)
http://www.youtube.com/watch?v=0qKkKHJ1weo
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Nolte
31.01.2009 12:11:27 (muokattu 31.01.2009 12:16:16)
Vähän jälkijunassa tulee, mutta kuitennii ylläsanotun varmemmaksi vakuudeksi minusta jopa ahdistava esimerkki siitä, kuinka
toivo (EDIT: alkuperäinen kielikuva toki ymmärretty) muuttuu tempoa hidastamalla toivottomuudeksi ja kuinka vähäeleinen Paice voi olla:
Free
http://www.youtube.com/watch?v=eKy_puDDnRk
Moore (Paice/Murray/Eyre)
http://www.youtube.com/watch?v=0qKkKHJ1weo

Tuttu levy tuo Corridors Of Power, jolta tuo cover on. Ensimmäinen, ja noin toiseksi viimeinen levyistään, jonka hommasin. Onhan se (liian) jähmeä versio verrattuna originaaliin, mutta varmasti on tarkoituksella haettukin tuollaista heavy-meininkiä siihen. Mooren heavykaudesta kuitenkin kysymys.

Minusta Paicessa on rumpalia joka lähtöön. Whitesnakessa esim. soitti tarpeen tullen hyvinkin kurinalaisesti ja simppelisti, koska jo materiaalikin sitä vaati. Soittaa muutenkin hyvin tilanteeseen sopivasti hän.

Freen/Bad Companyn rumpalin Simon Kirken loistavuutta en kyllä helposti ymmärrä. Siis tykkään noista bändeistä kyllä, mutta minusta Kirke on vain yksi monista hyvistä peruskolistelijoista hieman kulmikkaalla soitollaan. Hyvin sen soitto kylläkin sopii niihin bändeihin, missä on soittanut, ei siinä mittään, mutta en lähtisi jalustalle nostamaan.

EDIT: Krijoitusvirhe poistettu.
meiän bändin paras rumpali
Jupi57
31.01.2009 12:27:26 (muokattu 31.01.2009 12:43:14)
Freen/Bad Companyn rumpalin Simon Kirken loistavuutta en kyllä helposti ymmärrä. Siis tykkään noista bändeistä kyllä, mutta minusta Kirke on vain yksi monista hyvistä peruskolistelijoista hieman kulmikkaalla soitollaan. Hyvin sen soitto kylläkin sopii niihin bändeihin, missä on soittanut, ei siinä mittään, mutta en lähtisi jalustalle nostamaan.

Kerrannii ollaan Nolten kanssa eri mieltä jostain : ) NAM.
E:
Sinä (Nolte) ja minä tarjotaan luultavasti joka kappaleeseen ensiksi 1/8 beattiä ja vasta sitten mietitään, että
oiskohan joku muu vaihtoehto olemassa. Muutamat rumpalit ajattelevat jotenkin yksinkertaisemmin ja 1/4-komppi on
ensimmäinen joka tulee mieleen.
Kirke on armoitettu 1/4-kompin taitaja. Vaatii malttia soittaa TODELLA yksinkertaista
komppia.
"Kirken komppi elää" sanot... No se on totta, mutta olen analysoinut näitä juttuja ystävieni kanssa ja noi FREEn ja BAD COMPANYn biisien kompit hengittävät luontevasti
Jupi57
31.01.2009 13:20:00
"Kirken komppi elää" sanot... Tarkoitat Paicetta?
Ei ..tana on jätkällä otsaa. Haista kuule...

mutta olen analysoinut näitä juttuja ystävieni kanssa ja noi FREEn ja BAD COMPANYn biisien kompit hengittävät luontevasti Ehkä minun pitää kuunnella lisää Kirkeä, tai sitten en vain kuule sitä hengitystä siinä, mutta minusta se on aika kulmikas, pikemminkin kuin sellainen jouheva ja svengaava.
Onneksi ystäväni ovat Rauhaarakastavia. Kulmikasta - voi taivahan takoja. Jos Sinulla Nolte on ongelmia rummutuksen vuoksi, niin sieltähän ne löytyvät. Ranteistasi...
Nolte
31.01.2009 13:36:29 (muokattu 31.01.2009 13:39:34)
Ei ..tana on jätkällä otsaa. Vuosi vuodelta enemmän ja enemmän, kun tukka vetäytyy taaemmas. :)

Onneksi ystäväni ovat Rauhaarakastavia. Jaa jaa. Kaikki Rauhat, joita tunnen, ovat ikäihmisiä, joten en tiedä tuollaisesta. :)

Kulmikasta - voi taivahan takoja. Jos Sinulla Nolte on ongelmia rummutuksen vuoksi, niin sieltähän ne löytyvät. Ranteistasi... Ei ole ongelmia. Olen tätä nykyä aikalailla täydellinen. :)

:)

EDIT: Oikein isoja hymiöitä!!!
meiän bändin paras rumpali
hollmi-5
01.02.2009 22:44:17
Ai Kirke. Minun mielestä ihan kakkosdivisioonan rumpali. Sattunut vain sopivaan saumaan tai muuten mukava ukko. Jäykkää menoa... Mulla on Freen DVD ja kertaakaan en voi sitä pitkään katsoa Kirken takia.
Soundit, piuhat ja kajarit.
sahkuifk
01.02.2009 23:02:51
Ai Kirke. Minun mielestä ihan kakkosdivisioonan rumpali. Sattunut vain sopivaan saumaan tai muuten mukava ukko. Jäykkää menoa... Mulla on Freen DVD ja kertaakaan en voi sitä pitkään katsoa Kirken takia.

Ei se nyt niin kamalan huono ole hei. Ollaan soitettu tota Freen Wishing welliä tosi paljon ja on yksi niitä biisejä mitkä koitan vetää niinkun se orkkisveto menee. Ei vaan oo mitään lisättävää siihen vaikka yleensä en paljon kuvia kumartele.
Alkaa oleen muuten vähän kaukana jutut tuosta alotuksesta.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
Jupi57
02.02.2009 23:30:48
...ja kertaakaan en voi sitä pitkään katsoa Kirken takia.
Lähetä se minulle, kiitos voin jopa maksaa vähän; Kirken takia.
Tindrum
03.02.2009 09:37:03
Vedin kaksi vuotta Free-tribuuttisettiä. Alkuun musta tuntui, että kulmikasta on ja yritin itse "svengata" enemmän. Sitten, kun settiä oli vuosi soitettu, alkoi Kirken meininki aueta, ja siitä lähtien yritin soittaa ihan nuotilleen ne setin 15 biisiä. Yhtä "vähäisesti" ja kulmikkaasti.
Mutta sepäs se vaikeata onkin - soittaa vaan pari nuottia tahdissa, ja silti saada se toimimaan!
Tämän kokemuksen myötä arvostukseni Kirkeä kohtaan on muuttunut täydellisesti.
"The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)