Aihe: Äänityskoneeksi PC vai Mac?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ziggy Bubba
30.01.2009 23:59:20

Applen puolustukseksi voin todeta että Ipod on yksi hienoimpia keksintöjä ikinä.

Varsinkin kun sitä käyttää macin kanssa :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Hipelius
31.01.2009 03:24:10
Applen puolustukseksi voin todeta että Ipod on yksi hienoimpia keksintöjä ikinä.

Mulla hajosi click wheel puolen vuoden jälkeen. En suosittele kenellekkään.
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
J.Hollström
31.01.2009 08:19:55
Oon käyttänyt windöyssiä sen 3.1 versiosta alkaen ja edelleen kotona yhdessä koneessa ja töissä päivittäin.

Ostin kokeeksi MacBookin itteleeni, enkä tämän jälkeen tule hankkimaan enää ikinä mitään windouskamaa. Sen verran hermojasäästävämpää touhua tämä mäkkimaailma.
Roberto
31.01.2009 08:51:41

Mulla hajosi click wheel puolen vuoden jälkeen. En suosittele kenellekkään.

Ai no sit. Ja takuutahan ei ollut?
Mikael
31.01.2009 09:43:19

njäh.. sehän on vaan edelleenkehitelty walkman.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
tender.insanity
31.01.2009 09:54:30
Heh kyllä. Jos ihminen häpeämättä lähtee ostoksille tuulipuvunhousuissa, niin kai se voi ostaa windows-koneitakin. Täysin sama asia. Windows käyttäjä ostaa Tokmannilta ja OSX -käyttäjä Stockmannilta. Mutta ei kenenkään tule häpeämäb juuriaan: jos on juntti, niin on -> windows (tuulipuvut etc.)

Hoho =)

Katselinpa tuossa verkkokauppa.comin hintaa iMack20":lle. pari euroa vaille 1300e. Ja mitä sillä saa? Kämäsen kokoisen näytön ja liian vähän tehoa rahoihin nähden. PC -puolella pistää keskitason (kehuttuun) 24":n Benq2400WD näyttöön 300e ja tonnin keskusyksikköön, niin johan harpataan eteenpäin prossussa, 2gb muistista, 320gb kovosta ja vielä saadaan laadukas äänikorttikin samaan pakettiin. Ja näyttis myös. Mutta metroseksuaalien aikakaudella mäkki on näköjään luonteva ostos, koska Marko Paananenkin sellaista suosii.

Ja jos noista ongelmista puhutaan, niin yleensä ongelmat ovat enempi kolmannen osapuolen valmistajien aikaansaamat, kuin Windowsin. Kun joku printterin ajuri vie 500mb niin ei ihmekään, jos ongelmia tulee. Sitten SP2:n tilanne on mennyt parempaan suuntaan. Ainoastaan ATIn ajureilla on ollut jotain hässäkkää välillä.

Kyllähän tuo käytettävyys on ihan korvien välinen juttu. Jos mäkkikäyttäjä asennoituu, että "vittu tää Windows on paska", niin eipä se hyvä voi olla. Sama päinvastoin.

Mutta mitä muuskoiden.netin "totuuksiin" tulee, niin musiikkia voi tehdä vain mäkillä ja Gibsonilla. Muuten on no-life-luuseri. Ja biisi on aina parempi, jos se on tehty mäkillä.
Nitrodelay
31.01.2009 10:11:33 (muokattu 31.01.2009 10:12:37)

Ipod on yksi suurimmista kusetuksista heti kun akku kämähtää (ja sehän kämähtää), niinkuin kävi tyttärelläni. Uuden akun vuoksi koko laite lähetetään Sveitsiin huoltoon ja hinnaksi tulee 90€, itse sitä akkua ei voi/saa vaihtaa. Jäi muuten lähettämättä.
...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon....
HK
31.01.2009 10:28:41
Myös prossun merkkiin kannattaa kiinnittää huomiota, esim. Intel on todettu ihan luotettavaksi musakäytössä.
Ei sillä prosessorin merkillä ole mitään väliä, piirisarjalla sensijaan on.
Peltikorva puupäässä.
Lennu
31.01.2009 12:45:23

Ja biisi on aina parempi, jos se on tehty mäkillä.

Tätä jengin on oikeasti välillä vaikea ymmärtää.
Värinä
31.01.2009 15:12:39
Ipod on yksi suurimmista kusetuksista heti kun akku kämähtää (ja sehän kämähtää), niinkuin kävi tyttärelläni. Uuden akun vuoksi koko laite lähetetään Sveitsiin huoltoon ja hinnaksi tulee 90€, itse sitä akkua ei voi/saa vaihtaa. Jäi muuten lähettämättä.

No kyllä mun iPod Minissä taisi kestää kolme vuotta se akku. Siinä vaiheessa osti mielellään Nanon, kun se mahtuu oikeesti taskuun. Kolme vuotta on mun mielestä kuitenkin ihan kohtuullinen ikä tollaselle akulle. Ja mulla oli se kyllä aika kovassa kulutuksessa kesällä ja talvella. Niin ja kyllä sillä vieläkin pari tuntia lämpimässä bussissa kuunteli, ettei se ihan kuollut ollut kuitenkaan.

Enkä mä nyt tota voi kusetukseksi laskea muutenkaan. Kai sinä sen jo ostaessa tiesit, ettei sitä akkua ihan helpolla saa vaihdettua. Sen takia siitä soittimesta on saatu niin ohut.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
Hipelius
31.01.2009 15:20:17 (muokattu 31.01.2009 15:21:30)
Ai no sit. Ja takuutahan ei ollut?

Totta kai. Mutta jos olisin ostamassa uutta MP3-soitinta, en todellakaan ostaisi iPodia. Lähipiirissänikin on niistä todella huonoja kokemuksia, sekä uusista että vanhoista.

Yleensä on käynyt niin, että mäkkiin koskettuaan ei ole vaihtoehdot enää kiinnostaneet.

Kas, mulla meni just toisinpäin. :D

Noh, riittää Applen haukkuminen mun osaltani.
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
tender.insanity
31.01.2009 15:37:09
Kai sinä sen jo ostaessa tiesit, ettei sitä akkua ihan helpolla saa vaihdettua. Sen takia siitä soittimesta on saatu niin ohut.

Ei tuollaisilla asioilla ole väliä. Pääasia, että design on kunnossa. Oli sitten kyseessä mp3-soitin tai tietokone.
Ziggy Bubba
31.01.2009 15:42:02 (muokattu 31.01.2009 15:48:53)

Mutta metroseksuaalien aikakaudella mäkki on näköjään luonteva ostos, koska Marko Paananenkin sellaista suosii.

Nyt ne hotpantsit pois persvaosta, kyllä se mac sopii kaikille sukupuolisuuntauksille.

Ja jos noista ongelmista puhutaan, niin yleensä ongelmat ovat enempi kolmannen osapuolen valmistajien aikaansaamat, kuin Windowsin. Kun joku printterin ajuri vie 500mb niin ei ihmekään, jos ongelmia tulee.

Jaa, no miksi samat laitteet toimivat mäkissä suoraan kun piuhan lykkää kiinni? Eikö noita firmoja kiinnosta tehdä Windowsille yhtä helppokäyttöistä systeemiä, vai voisiko sittenkin olla kyse Windowsin rakenteesta? Mäkillä en ole törmännyt sanaan "ajuri" vielä kertaakaan - mielenrauhani on kohentunut tältä osin huomattavasti.

Kyllähän tuo käytettävyys on ihan korvien välinen juttu. Jos mäkkikäyttäjä asennoituu, että "vittu tää Windows on paska", niin eipä se hyvä voi olla. Sama päinvastoin.

Mä asennoiduin tuon suuntaisesti Windowsia käytettyäni, vaikka mäkkiä en ollut ikinä edes kokeillut. XP:n kanssa tuli kuitenkin jotenkin toimeen, vaikka ongelmanratkaisutreenejä sai pitääkin luvattoman usein. Vistaa testattuani voin todeta sen olevan täysi susi, ei tommosta skeidaa saisi päästää markkinoille, varsinkaan kun tuo möhkäle lykätään melkein kaikkiin pakettikoneisiin. Tuntuu että joku muu firma voisi hoitaa tuota markkinajohtaja-asemaa pikkasen MS:ia paremmin (eikä sen tarttis olla ees Apple).

Mutta mitä muuskoiden.netin "totuuksiin" tulee, niin musiikkia voi tehdä vain mäkillä ja Gibsonilla. Muuten on no-life-luuseri. Ja biisi on aina parempi, jos se on tehty mäkillä.

Näinhän täällä aina sanotaan. Mut hei, kyllä teidän luusereiden kovaa yritystä arvostetaan kovasti. Vai olikohan tuo sun alemmuuskompleksi ihan oman pääsi luomusta?

E: Xbox 360 toimii muuten hienosti, siitä pisteet Billille ja kumppaneille :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Värinä
31.01.2009 16:31:05
Ei tuollaisilla asioilla ole väliä. Pääasia, että design on kunnossa. Oli sitten kyseessä mp3-soitin tai tietokone.

No mulle on merkitystä sille, että mp3-soitin on pieni ja ohkanen ja kulkee helposti mukana. Sen takia mulla on iPod nano, eikä esim. iPod classic. Eihän tuo iPod olisi noin ohut, jos siinä pitäisi olla joku mekaaninen luukku akulle.

Mutta jokainen tietysti miettii itse mitä arvostaa eniten. Jos haluaa mp3-soittimen missä on vaihdettava akku, niin sitten ostaa jonkun muun kuin iPodin. Minä halusin pienen mp3-soittimen ja ostin tämän vuoksi iPodin (okei, päätökseen vaikutti tietysti myös se omppu siellä takana).

Ja mitä designiin tulee, niin henkilökohtaisesti en ostaisi mitään missä design ei ole kunnossa. Design kun pitää sisällään muutakin kuin vain estetiikkaa. Hyvin suunniteltu tuote on kaunis ja käytännöllinen. Moni tuote on jompaa kumpaa. Mun mielestä Applella moni tuota on kumpaakin.
samulirask
31.01.2009 16:34:29

Tässä kategoriassa antaisin ääneni Sonyn Walkman-tuotteille - korvalappustereothan iPodkin ovat. Sony keksi ne vain joskus 80-luvun alussa.
Samulin sivut
Värinä
31.01.2009 16:41:58 (muokattu 31.01.2009 16:42:28)
Tässä kategoriassa antaisin ääneni Sonyn Walkman-tuotteille - korvalappustereothan iPodkin ovat. Sony keksi ne vain joskus 80-luvun alussa.

Eipä iPod tainnut olla edes ensimmäinen kovalevyllinen kannettava mp3-soitin. Mutta apple keksi jättää ne turhat napit pois ja laittaa sen pyörän selausta varten. Nerokasta!
Jaava
01.02.2009 15:07:44
Jaa, no miksi samat laitteet toimivat mäkissä suoraan kun piuhan lykkää kiinni? Eikö noita firmoja kiinnosta tehdä Windowsille yhtä helppokäyttöistä systeemiä, vai voisiko sittenkin olla kyse Windowsin rakenteesta? Mäkillä en ole törmännyt sanaan "ajuri" vielä kertaakaan - mielenrauhani on kohentunut tältä osin huomattavasti.

Aika monet niistä samoista laitteista ei taida toimia macillä lainkaan. Ja mä olen maccien kanssa törmännyt sanaan ajuri aika monta kertaa.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
south_of_heaven
01.02.2009 18:23:35 (muokattu 01.02.2009 18:27:43)

Varsinkin tämänhetkisellä sukupolvella on yleensä aina ollut ensimmäisenä koneena Windows-kone. Ei siinä mitään tarvitse asennoitua, kun tietää jo.

Toisaalta mun eka kone oli mustavalkoinen Macintosh 128k. Sen jälkeen seurannut 3D-korttipaikaton Fujitsu oli jotain ihan ihmeellistä ja uraauurtavaa, ja todellinen tulevaisuuden mahdollisuuksien vempele. Niin se jatkui, kunnes löysin taas Macin, ja olo on jälleen sama. Macin ikkunallinen käyttöjärjestelmähän oli tietääkseni tavallisille ihmisille kaupallinen jo ennen Windowsia, joten ympäri käydään, yhteen tullaan.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Johann Onn
02.02.2009 06:57:27 (muokattu 02.02.2009 06:58:56)
Näistä Xerox:in PARC:ista varast... ..."kehitetyistä" käyttöjärjestelmustä, taisi AmigaOS olla se kehittynein, 1980-luvun puolivälissä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Amiga

Muistaakseni tosta oli aikoinaan, suht helppoa siirtyä Win3.1:n. Ehkä sillä, että MicroSoft:in tunnuslause tässä kisassa, tuntui olevan "No honour among thieves" vuosien ajan, oli jotain tekemistä asian kanssa ?.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)