takape 29.01.2009 23:46:01 | |
---|
Strato-mallinen kitara valmistui. Runko amerikan leppää. Kaula vaahteraa. Otelauta eebeniä jumbo nauhoilla. Abalone otelutamerkit. Wilkinson tremolo ja schallerin lukittavat virittimet. EMG aktiivi mikit buustereilla. Piti kokeilla tuollaista flake väritystä. Old school flaken värikartasta vaihtoehdoiksi nousi limen vihreä ja toisaalta oranssi. No vihreä valittiin. tuolla vähän kuvia. http://www.netikka.net/takamaa/flakestrato/ Itse flaken ruiskuttaminen oli oma projektinsa. Kun lakka, jonka seassa oli hilettä, oli ruiskutettu piti päälle laittaa tietty kirkasta lakkaa heti. Tuon hileen kun hioo se muuttuu harmaaksi ja päällä piti siis olla reilusti lakkaa välihiontaa varten. No paljon lakkaa, jossa on hilettä seassa, valuu helposti. Lakkauksen jälkeen sai sitten uunin edessä pyöritellä tovin. Saatiin lopuksi ihan siisti pinta. Muutama pieni kohta jossa hilettä on kasaantunut vähän enemmän mutta ne jäi oikeastaa pleksin alle jne. piiloon. pekka (Piti tehdä vielä vaneri levy samalla hilevärillä. Tuosta saisi hienon koristeplakaatin laukkuun, asiaan kuuluvalla värillä tietty. Kuivattelin kitaraa ja sillä välin kurssin nuoret pojat oli lakkaustilassa päättäneet kokeilla onko lakkapinta vielä märkä ja tarttuuko juuri lakattu hile siististi puukalikkaan. Juuri hilelakatun Vanerilevyn pinta oli täynnä sormen jälkiä ja puupalikan kuvia.. eipä tainnut olla pojilla kaikki muumit laaksossa.. (no meni vähän off topic..)) |
Illu 30.01.2009 10:38:15 | |
---|
Hauska värivalinta. Oikein muikean näköinen, itse olisin ehkä laittanut tylsemmän valkoisen pleksin. |
takape 30.01.2009 11:50:47 | |
---|
itse olisin ehkä laittanut tylsemmän valkoisen pleksin. alkuperäinen ajatus olikin valkoinen helmiäispleksi mutta se oli vähän turhan tavallisen näköinen. Kun väri meni vähän yli niin sai mennä pleksikin. ;) |
Jymi 30.01.2009 12:23:22 | |
---|
Ompas veikeä. Tuo pleksi sopii juuri hyvin flakevihreän kanssa. |
-M- 30.01.2009 13:13:12 (muokattu 30.01.2009 13:14:38) | |
---|
Pirteä väri kieltämättä, omistajan tosin täytyy pitää vihreästä:-) Hieno efekti tulee tosta flakesta, voisi koittaa muidenkin pohjavärien kanssa. Phuuh... |
Illu 30.01.2009 14:18:07 | |
---|
Kun väri meni vähän yli niin sai mennä pleksikin. ;) Totta, eipä ole tuon väristä ennen silmään osunut ;) |
tonicaster 30.01.2009 14:31:57 | |
---|
jees, väri oli aika "sool".... näit on tehty ja teetetty, ja yks on onnistunu. |
myguitar 30.01.2009 15:00:24 | |
---|
Ihan on komian vihreä.Onnittelut! Itelläkin oli jo kerran hilepurkki kourassa, jospa joskus. |
KoskPaavo 30.01.2009 15:55:58 | |
---|
Voihan Jesse! Komea on. " Studiosus perpetuus" |
mindsnare 30.01.2009 16:48:53 | |
---|
Todella hieno väriyhdistelmä. |
gasser 30.01.2009 17:18:26 | |
---|
It's disco time!!! Erittäin hieno funk-keihäs. Jos tolla ei lohkee ja heru, niin johan on kumma. -?- |
Puavali 30.01.2009 19:15:13 | |
---|
Väri on kyllä komea! Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
jarmos 30.01.2009 20:23:25 (muokattu 31.01.2009 13:26:18) | |
---|
Mun mielestä tuo on helvetin ruma. Siis enhän mä muuta kuin oman mielipiteeni ilmaissut tuosta värityksestä.Joka edelleenkin on ihan hanurista Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Hannu A 30.01.2009 22:07:58 | |
---|
Mun mielestä tuo on helvetin ruma. Nimenomaan, niin ruma, että on oikeastaan hieno... Perusstratohan toi on, vähän spesiaalimman värinen, ei paha ollenkaan. Ehkä "all-maple" kaula olis potkinut vielä kovempaa mulle, mutta siistihän tuokin "Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla."
-BASISTI JUMALAN ARMOSTA |
Wradlin 30.01.2009 22:34:41 | |
---|
Hienoa työtä, ja väri varsin, no, ainakin erikoinen :) Hieno kitara, vaikka en erityisemmin Stratoista pidäkään. Tosiaan vaahteraotelaudalla olis ehkä ollut hienompi, mutta hyvä näinkin. Väri on härö. Make Them Suffer |
Little Savage 30.01.2009 23:56:39 | |
---|
Mun mielestä tuo on helvetin ruma. Hyvä että joku sanoi ensin. Mä lähinnä ajattelin että väri on homomainen. ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. |
Illu 31.01.2009 10:02:23 | |
---|
Hyvä että joku sanoi ensin. Mä lähinnä ajattelin että väri on homomainen. Voihan se olla, eipä ole tullut kyseiseen suuntautumiseen tutustuttua, mutta minusta on hauskaa, että joku tekee muutakin kuin niitä iänikuisia bursteja. Ei siinä, pidän kyllä niistäkin, samoin kuin Nevalaisen selluloidi pintaisista Flying Finneistä. |
no juu väri näköjään herättää ajatuksia... itse olen myös enemmän vanhan tyylisten soitinten ystävä ja seuraava strato, joka piakkoin valmistuu onkin perinteinen. Samoin f-aukkoinen, joka on osien kiinnittämistä ja kiillotusta vaille, tulee olemaan perinteikäs tyyliltään. Mukava oli kokeilla vähän räyhäkästä väriä välillä ja kokonaisuudesta tulikin mielestäni melko räyhäkäs.... no maku asioita. Nuoruuden ajan (80-luvun)superstratot olivat mielessä lastuja vuollessa :) kuvat vähän tietty huijaa, luonnossa tuo flake pinta on hieman tummempi. Pitää joskus koettaa ottaa uutta kuvaa... Nyt on parit treenit soitettu tuolla ja täytyy sanoa, että kyllä tuo eben otelauta tuntuu mukavalta. Samoin positiivinen ylläri oli EMG mikit ja wilkinson tremolo. Wilkinson tremolo löytyi myös toiseen tulevaan stratoon. pekka |
Kitaravirtuaali 31.01.2009 13:01:19 | |
---|
Munsta tuo strato on upein pitkään aikaan näkemäni. Vielä kun olisi tosiaan vaahteraotelauta niin m'mm. Joskus itsekin väkästelin metallinhohtovihreän straton, mutta se on nyt kaverin käytössä opettelukitarana. Tältä pohjalta. |
santa 01.02.2009 09:55:02 | |
---|
kaunis on kaunis. tuohon sopisi ehkä peilipleksikin. lavan olisin laittanut samalla värilä. komia on. |