jackdaniels 27.01.2009 08:32:06 | |
---|
Pitääkö bassoa dempata yhtäpaljon/samalla tavalla kuin kitaraa biisissä? Esim vaikka thrash metallissa? |
Siderocks 27.01.2009 08:55:09 | |
---|
Pitääkö bassoa dempata yhtäpaljon/samalla tavalla kuin kitaraa biisissä? Esim vaikka thrash metallissa? Ei kannata siihen lähtee ollenkaa. Tulee vaan muhjua. Paremmalta kuulostaa ku kielet soi vapaasti. http://www.mikseri.net/earthlinger |
joukov 27.01.2009 09:41:30 | |
---|
Pitääkö bassoa dempata yhtäpaljon/samalla tavalla kuin kitaraa biisissä? Esim vaikka thrash metallissa? Demppaa jos siltä tuntuu. Eric Singer Project - Nosturi 22.2.2009 |
Kiitos asiallisista vastauksista selvitin asian ite. Ilmeisesti ei ole tarkoitus dempata ihan kuin kitaraa mutta pikkasen on ihan kiva ja onnistuu ilmeisesti helpoiten palm muting tekniikalla. |
Jooba 01.02.2009 20:26:03 | |
---|
Pitääkö bassoa dempata yhtäpaljon/samalla tavalla kuin kitaraa biisissä? Esim vaikka thrash metallissa? Soitatko sormilla vai plektralla? Itse tykittelen sormilla bassoa thrashmetal bändissä ja ei ole tullut ajatelleeksi edes demppausta missään vaiheessa jos tarkoitit täysin samanlaista kuin kitara vetää. Tulee iskettyä välillä kieltä peukalolla, iskettyä powereita kynsillä ja kikkailtua hyviä juttuja sinne väliin, mutta tuo demppaus on kyllä jotain mitä en ole koskaan ajatellut. Ehkä en ole vain uskaltanut. Itse asiassa nyt kun mietin niin tein yhden demppi jutun jossa tavallaan kovennat koko ajan iskua ja kuulostaa kuinka basso feidautuu sisään =D hyvä muista. Pointtina kuitenkin se, että kaikki mikä kuulostaa hyvältä kannattaa tehdä, mutta jos homma ei toimi niin unohtaa suosiolla. En itsekkään käytä koko aikaa mitään noista. Suurimman osan ajasta soitan samalla tavalla kuin kitara ja aina kun löytyy hyvä kohta niin isken omia juttuja kehiin. Kuuntele sellaista hemmoa kun Steve Digiorgio niin saat erittäin hyvää visiota miten bassoa kuuluu soittaa, ellet jo tiedä kyseistä henkilöä? |
JoKo 02.02.2009 13:18:22 | |
---|
En tiedä trashmetallista, mutta itse pidän useasti vaahtomuovinpalaa tallan vieressä kielten alla. Muuttaa sointia kivasti. |
Jooba 04.02.2009 13:34:17 | |
---|
En tiedä trashmetallista, mutta itse pidän useasti vaahtomuovinpalaa tallan vieressä kielten alla. Muuttaa sointia kivasti. Tuleeko sellainen pehmeä soundi tuolla tyylillä? Muistaakseni Carol Kaye käyttää tuota menetelmää ja pehmeä soundi syntyy siitä. |
JoKo 05.02.2009 12:24:08 | |
---|
Tuleeko sellainen pehmeä soundi tuolla tyylillä? Joo, sellainen tumpsuttavampi. Kannattaa kokeilla, toi efekti ei ole hinnalla pilattu :) |
JaS 05.02.2009 12:57:31 | |
---|
Joo, ei bassoo tarvii dempata. Kitaristit demppaa, et ne sais matalamman saundin skebasta. Kitaristit haluu oikeesti olla basisteja! Tai sitte ne on henkisii basisteja! Vitsi, vitsi... Kyllä toi basson demppaus on ihan kiva efekti, mut en mä sitä hevissä käyttäis, ehkä jossain humpassa, lattarissa tai vanhemmassa rock/proge-osastossa. En toisaalta osaa sanoa, mitä tulee särö päällä plekulla soittaessa. |