Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Arvaahinta 2010: Fender American Standard Stratocaster
1 2 3 4 5 6 7 8
FensonGibder
30.01.2009 20:04:38 (muokattu 30.01.2009 21:22:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvaa mikä on 01.01.2010 netistä löytyvä halvin hinta kitaralle:
 
Fender Stratocaster Standard, USA
 
Oma veikkaus on 610euroa.
 
(nythän tuo pyörii 770euron tienoilla (dv247))
 
*edit*
Ja vähän ajatusta threadista:
Keskimäärin kitarahinnat ovat tulleet alas. Esim. kyseinen keppi maksoi F-musiikissa jokin aika sitten n. kaksikertaa tuon dv247:n hinnan.
 
Mikäs sen kivempaa kuin että jengillä-kuin-jengillä alkaa olla varaa ostaa se alkuperäinen kunnon rokkikeppi jota itse ainakin kumarran kaikkien aikojen kitarana: Fender American Standard Stratocaster
 
Mutta taloustilanne lupailee vielä parempaa - hinnat jatkavat laskua vielä pitkään. Mutta kuinka paljon?
 
OT on OK
J.Hollström
30.01.2009 20:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtava juttu. Arvaan että fendä ei enää myy kitaroita 2010.
 
FensonGibder
30.01.2009 20:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öö, mitä väliä? Stratocaster on kuitenkin niin paska kitara niin ketä luulet tämän kiinnostavan?
 
Esp stratocaster-kopio onkin tosi kova juttu.
 
OT on OK
aalataur
30.01.2009 20:11:41 (muokattu 30.01.2009 20:12:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öö, mitä väliä? Stratocaster on kuitenkin niin paska kitara niin ketä luulet tämän kiinnostavan?
 
Ei Stratocaster kyllä mitenkään paska kitara minusta ole. Pysyy hyvin vireessä ja mahtavat rokkisoundit. Standardia en ole koittanut, mutta American Deluxe ainakin. Ainoa haittapuoli että kovin ohuet kielet (9) ei kestä tallan aiheuttamaa painetta.
 
Lego
30.01.2009 20:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp stratocaster-kopio onkin tosi kova juttu.
 
No en mä nyt vannois, pulttikaula, stratolapa,singlecoil-hirmu ei ikinä oikeen sytytä soittajia.
 
aalataur
30.01.2009 20:18:38 (muokattu 30.01.2009 20:21:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en mä nyt vannois, pulttikaula, stratolapa,singlecoil-hirmu ei ikinä oikeen sytytä soittajia.
 
Riippunee minkälaista musiikkia soittaa. On muutakin musiikkia kuin hevitilu. Sitäpaitsi Ynkkä tiluttaa Fenkulla.. harva vetää perässä.
 
Edit: Mun mielestä Fender Strat 3-tone sunburstilla on yksi ulkoisesti hienoimpia perinteisiä kitaroita mitä on. Mielipideasioita tietysti.
 
Borlag
30.01.2009 20:19:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en mä nyt vannois, pulttikaula, stratolapa,singlecoil-hirmu ei ikinä oikeen sytytä soittajia.
 
Ei tietenkään, Hendrix, Blackmore, Clapton, Vaughan ja kaikki muutkin ovat tarvineet miestä väkevämpää noihin hommiin. Useimmiten sytytinnestettä. Silti, pakko myöntää, ei nuo itse soittajia sytytelleet, siihen tarvittiin ESP mies Hetfield yhteistyössä lavapropsien kanssa.
 
blaekie
30.01.2009 20:27:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei Stratocaster kyllä mitenkään paska kitara minusta ole. Pysyy hyvin vireessä ja mahtavat rokkisoundit. Standardia en ole koittanut, mutta American Deluxe ainakin. Ainoa haittapuoli että kovin ohuet kielet (9) ei kestä tallan aiheuttamaa painetta.
 
rokkisaundit on juu, kannattaa ens kerralla valita luettelosta mieleisen ja tilata kympin tai yhdentoista kielillä, ni ei tuu tota ongelmaa ;-)
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
blaekie
30.01.2009 20:29:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öö, mitä väliä? Stratocaster on kuitenkin niin paska kitara niin ketä luulet tämän kiinnostavan?
 
Buu, aika köyhä provo ;-)
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
aalataur
30.01.2009 20:31:46 (muokattu 30.01.2009 20:33:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rokkisaundit on juu, kannattaa ens kerralla valita luettelosta mieleisen ja tilata kympin tai yhdentoista kielillä, ni ei tuu tota ongelmaa ;-)
 
Joo paitsi Thompalta eivät vaihda kieliä / virityksiä niihin pyynnöstä, vaan ne tulee 9-kielillä. Mutta olen edennyt kitaraharrastuksessa jopa niinkin pitkälle, että osaan vaihtaa itse kielet (!) ja kenties jopa säätää tallan (!!) 9-kielet olis vaan niin mukavat..
 
Ziggy Bubba
30.01.2009 20:45:22 (muokattu 30.01.2009 20:47:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Buu, aika köyhä provo ;-)
 
Just se.
 
Ite kun ykskelaista kapulaa hain, niin nuo jenkki-stankut ei kyllä oikein puhutelleet. Stratoja testatessani en huomannut meksikolaisen ja jenkin välillä merkittäviä eroja kuin potikoissa, sekä hiukan mikeissä. Hyvä meksikaani yksilö ei jäänyt oikeastaan yhtään jälkeen...
 
Valinta osuikin sitten Meksikon Telecasteriin (joka on muuten hewimedallikeppi parhaasta päästä, varsinkin ykskelaisilla). Tuosta mallista tuntuu irtoavan sitä kaipaamaani botnea myös, Stratot kun olivat aika ohutsoundisia. Telessä ei myöskään ole turhia kampia, keskimikkiä tahi reikiä bodyssä - kaikki tarvittava kuitenkin löytyy. Tulipahan näin itelle selväksi mikä se oma suosikki noista kahdesta Fenderin klassikkomallista on :)
 
E:
Mahtava juttu. Arvaan että fendä ei enää myy kitaroita 2010.
 
Jaa, meinaatko että menee maineikas firma nurin?
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
J.Hollström
30.01.2009 20:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, meinaatko että menee maineikas firma nurin?
 
Eiku maapallo räjähtää ennen sitä.
 
Ziggy Bubba
30.01.2009 20:53:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiku maapallo räjähtää ennen sitä.
 
Jaa että rölötys-ketju oli kyseessä - erehdyin.
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
FensonGibder
30.01.2009 21:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa että rölötys-ketju oli kyseessä - erehdyin.
 
Ei oo rölöä. Päivitin aloitusviestiä hieman.
 
OT on OK
joukov
30.01.2009 21:37:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvaa mikä on 01.01.2010 netistä löytyvä halvin hinta kitaralle:
 
Fender Stratocaster Standard, USA
 
Oma veikkaus on 610euroa.
 
(nythän tuo pyörii 770euron tienoilla (dv247))
 
*edit*
Ja vähän ajatusta threadista:
Keskimäärin kitarahinnat ovat tulleet alas. Esim. kyseinen keppi maksoi F-musiikissa jokin aika sitten n. kaksikertaa tuon dv247:n hinnan.
 
Mikäs sen kivempaa kuin että jengillä-kuin-jengillä alkaa olla varaa ostaa se alkuperäinen kunnon rokkikeppi jota itse ainakin kumarran kaikkien aikojen kitarana: Fender American Standard Stratocaster
 
Mutta taloustilanne lupailee vielä parempaa - hinnat jatkavat laskua vielä pitkään. Mutta kuinka paljon?

 
Hinnat eivät laske vaan ne nousevat. Fender on juuri ilmoittanut hintojen noususta.
 
Strat 2010: 900 euroa.
 
Eric Singer Project - Nosturi 22.2.2009
jii.haanpaa
30.01.2009 21:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvaa mikä on 01.01.2010 netistä löytyvä halvin hinta kitaralle:
 
Fender Stratocaster Standard, USA
 
Oma veikkaus on 610euroa.
 
(nythän tuo pyörii 770euron tienoilla (dv247))
 
*edit*
Ja vähän ajatusta threadista:
Keskimäärin kitarahinnat ovat tulleet alas. Esim. kyseinen keppi maksoi F-musiikissa jokin aika sitten n. kaksikertaa tuon dv247:n hinnan.
 
Mikäs sen kivempaa kuin että jengillä-kuin-jengillä alkaa olla varaa ostaa se alkuperäinen kunnon rokkikeppi jota itse ainakin kumarran kaikkien aikojen kitarana: Fender American Standard Stratocaster
 
Mutta taloustilanne lupailee vielä parempaa - hinnat jatkavat laskua vielä pitkään. Mutta kuinka paljon?

 
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että fenderin hinnalla täällä härmälässä, ei edes enklannissa, ole mitään tekemistä itse kitaran tai sen laadun kanssa. Dollarin kurssi on esimerkiksi viimeisen 10 vuoden aikana vaihdellut 80 sentistä melkein 1.60 euroon. Kehnoimmillaan amerikkalaisen ropo oli noin puolisen vuotta sitten, silloin se stratokasteri oli halvimmillaan.
 
Oma amerikan standardini on vuosimallia 91. Silloinkin oli amerikkalaisilla kuten meilläkin hankalaa aikaa. Maksoin muistaakseni kepukasta vajaat 3000 markkaa kiluineen ja kaluineen, uutena.
 
Eli, jos historia toistaa itseään ja haluatte halpoja kitaroita, ostakaa niitä nyt tai heti lähitulevaisuudessa. Vuonna 2010 on jo myöhäistä ;)
 
ReBeat
30.01.2009 21:47:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi "aidolla fenderillä soittaminen" on jotenkin niin gei ilmiö, että toivottavasti USA Standardia saa pian neljälläsadalla, että koko asetelma ruoppautuu pohjamutia myöten kuralle. Kolkyt uutta liukuhihnaa pystyyn vaan ja aitoa USA fenderiä tarjolle niin että hyllyt nitisee.
 
Satu ja Tuija
30.01.2009 21:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eps...Hohhoijaa. Hoho myös.
Tuokaa nyt ne jänksonit, karvelit, ipanetsit ym. vinkkelilapaset sählymailat mukaan kisaan. Turbomikit ja tuhokammet kans.
;)
 
J.Hollström
30.01.2009 22:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi "aidolla fenderillä soittaminen" on jotenkin niin gei ilmiö, että toivottavasti USA Standardia saa pian neljälläsadalla, että koko asetelma ruoppautuu pohjamutia myöten kuralle. Kolkyt uutta liukuhihnaa pystyyn vaan ja aitoa USA fenderiä tarjolle niin että hyllyt nitisee.
 
Hei GeiBeat, tosi geitä vetää fendällä. Mä oon niin gei. Halataan taas.
 
aalataur
30.01.2009 22:08:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eeehheeheee, the " legendaarisin rockkeppi". Hyvä provo joo. Pää pois vitusta nyt jo.
 
Rokkikeppi nimenomaan. Ei taidettu puhua mitään hevikepeistä? Jimi Hendrix, sanooko mitään? Tai vaikka Ben Granfelt? Ben on ihan vitun hyvä soittaja. Kitaraklubi -ohjelman katsojien suosituimmaksi äänestämä vieras, mieletön tyylitaju ja melodiataju. Kyllä ne metallin juuretkin vaan on siellä Ritchie Blackmoressa osaltaan. Tai jos yhtää "haasteellisemmasta" musiikista puhutaan, niin Alex Lifeson.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «