Aihe: metronomi/viritysmittari
1
jrastas
24.11.2008 20:33:09
Kertokaas mitä metronomia suosittelette. itse soittelen ihan kotona akustista kitaraa ja pianoa. Oon kuullu että ainakin Bossilla on hyviä vermeitä, vaikkakin ovat kalliita.
baron
26.11.2008 00:13:38

Kertokaas mitä metronomia suosittelette. itse soittelen ihan kotona akustista kitaraa ja pianoa. Oon kuullu että ainakin Bossilla on hyviä vermeitä, vaikkakin ovat kalliita.

Eihän metronomilla oo kuin yksi tarkoitus: antaa klikkejä halutulla taajuudella. Mikä siinä voisi erottaa hyvän ja vähemmän hyvän?
aimotuska
26.11.2008 07:50:19 (muokattu 26.11.2008 07:50:53)
Eihän metronomilla oo kuin yksi tarkoitus: antaa klikkejä halutulla taajuudella. Mikä siinä voisi erottaa hyvän ja vähemmän hyvän?

Jos behringerin annettaisiin tehdä metronomi, niin todennäköisesti siinä olisi ainakin seuraavat viat:
1: Klikki jätättää/edistää
2: Todellinen BPM ja vehkeen ilmoittama arvo eivät ole samat
3: Kahden eri vehkeen välillä ed. "ominaisuudet" poikkeavat toisistaan
4: Vehje aiheuttaa surinaa muihin laitteisiin
5: Klikkisoundi on vähän erilainen joka vehkeessä -- mikäli sitä pystyy säätämään, toiminta on samankaltaista kuin kohdassa 2.

Mut emmää edelleenkään tiedä, mikä olis hyvä metronomi.

-> Takki.
Murgo
26.11.2008 09:31:26

Jos saat tietokoneen soittopaikan lähelle, niin netistä löytyy useampia ilmaisia metronomi- ja viritinohjelmia. Googlaa esim. metronome.

Itse löysin perinteisen mekaanisen wittnerin metronomin kirpputorilta 2 € hintaan.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
rintapek
26.11.2008 10:39:31

Jos behringerin annettaisiin tehdä metronomi...

Mistä saa hakea metronomin valmistuslupia...

Niin, se takki... ;-)
One kind of music only - the good kind
baron
26.11.2008 10:44:02 (muokattu 26.11.2008 10:51:59)

Mä vilkaisin netistä ja hintahaarukka näytti olevan jotain 5-100€
Näytti olevan myös kännykkään ladattavia ilmaisohjelmia, jotka tekee kännykästä metronomin.
Mulla itsellä on vanha Wittner, sitten jotain halpisdigitaalisia, sitten digipianossa sisäänrakennettu.
Ei niissä mun mielestä käytön kannalta mitään eroa ole.
Jos haluaa todentuntuista niin pistää Band-In-A-Boxin soittamaan halutulla tempolla.
cokekola
27.11.2008 09:46:38
Mistä saa hakea metronomin valmistuslupia...

Niin, se takki... ;-)

Minulta. Mekaanisen valmistuslupa irtoaa alkaen 100 eurolla, valmistumäärästä riippuen. Elektronisten valmistusluvat ovt vähän kalliimpia.
moder
11.12.2008 14:25:06
On niissä eroa käytettävyydessä ja ominaisuuksissa.
Boss DB-30 on hyvä ja halpa.
Eri tahtilajit, rytmikuviot, portaaton volume, kuulokeliitäntä, tosi helppo käyttää, pieni koko. Mitäpä muuta sitä pitäs vaatia.

No viritysmittaria siinä ei kyllä ole....
Mare552
30.01.2009 14:39:21

Mun mielestä monikin asia. Riippuu millaista metronomia hakee ja haluaa.

Perinteinen vieterimetronomi on ihan hyvä, siinä kun silmänurkassa viisarin liike antaa visuaalista apua tahtiin.
Siinä on myös nostalgiaa.

Itse kun olen ikuinen aloittelija, niin tahtoo mennä tuo ykkösiskun paikka joskus sekaisin, jos liian monimutkaista musakkia taitotasooni nähden soitan.

Siksi ostin TAMA RHYTM WATCH RW105 metronomin.

n. 80 egua. Erittäin hyvin hintansa väärti vehje.

Minulle aivan loistopeli. Molemmin puolin merkkivalot, jotka vilahtavat vihreänä 1/4, 1/3 jne. iskut, vuorotellen molemmin puolin.

Ykkösisku vilahtaa aina punaisena (1/3 vuoroin oikealla ja vasemmalla), sekä sen voimakkuutta voi erikseen säätää.

Portaattomasti voi myös säätää 1/4, 1/8, 1/16, sekä vielä 1/32 iskuja.

Tempo säädetään pyörivästä nupista 35 - 250 välille, eli pitäisi riittää.

Ehkä voisi olla osasekunnitkin, mutta tuskin niitä on missään?

Tuolla on helppo mm. soivasta kappaleesta säätää oikea tempo ja kirjata se nuotteihin.

Toimii 9 V paristoilla tai muuntajalla.

Kuulokeliitännän saa korvaan tai vahvistimeen.

Musiikin ammattilainen tuskin tuollaista tarvii, mutta meille aloittelijoille se on hyvä peli.
Ai tähänks riville?
baron
30.01.2009 16:00:52

Mun mielestä kun piisin alkeet on handussa metronomilla, voi hienoudet opiskella soittamalla Band-In-A-Boxin tai Amazing Slow Downerin kanssa halutulla tempolla oikean piisin tai sille tehdyn taustan kanssa.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
baron
30.01.2009 17:07:40 (muokattu 30.01.2009 17:08:51)

Voi olla niinkin. Mää en tiiä, kun en tiedä mitä noi mainitsemasi jutut on.

Eli jos pieni linkki, onko jotain ladattavia ohjelmia ehkä? Vai?

Band-In-A-Box
Voit laittaa siihen haluamasi sointukierron ja haluamasi tyylin/genren ja sitten sieltä tulee bändisäestys ja haluamallasi tempolla voit soitella päälle.

Amazing Slow Downer: Voit hidastaa/nopeuttaa CD:llä tai Filenä olevan piisin ja lisäksi muuttaa sen sävellajia ja pistää sen soittamaan haluamaasi "vaikeaa" kohtaa edestakaisin.

Hae Googlella näillä nimillä.

Nää on periaatteessa maksullisia, mutta demoja saat ilmaiseksi.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Mare552
30.01.2009 18:35:46
Band-In-A-Box
Voit laittaa siihen haluamasi sointukierron ja haluamasi tyylin/genren ja sitten sieltä tulee bändisäestys ja haluamallasi tempolla voit soitella päälle.

Amazing Slow Downer: Voit hidastaa/nopeuttaa CD:llä tai Filenä olevan piisin ja lisäksi muuttaa sen sävellajia ja pistää sen soittamaan haluamaasi "vaikeaa" kohtaa edestakaisin.

Hae Googlella näillä nimillä.

Nää on periaatteessa maksullisia, mutta demoja saat ilmaiseksi.

Jeps. Kiitoksia. Täytyypä tässä katsella ja kokeilla.
Ai tähänks riville?
risto
01.02.2009 00:36:49 (muokattu 01.02.2009 00:38:37)

Joo, mut jos ostat hidastussoftan osta kuitenkin Transcribe!

PS. www.seventhsting.com

PPS. Netistä löytyy monia ilmaisia metronomisoftia, jos softa käy. Toinen vaihtoehto on rumpukone, joita löytyy samaan hintaan ainakin Boss diginauhureista.
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
rintapek
01.02.2009 00:51:25

En ny me vannomaan, mut minulle kirjoituksistasi on jääny semmoinen tuntuma, että toi BiaB vois olla käyttöösi oikeinkin oiva ohjelma. Mut älä luota sanaani, mä puhun paskaa aina. Mut silti minust ton ohjenlman käyttöön oli ainakin takavuosina pilkkahintaisia työväenopistokursseja?
baron
01.02.2009 00:57:51 (muokattu 01.02.2009 00:58:36)

En ny me vannomaan, mut minulle kirjoituksistasi on jääny semmoinen tuntuma, että toi BiaB vois olla käyttöösi oikeinkin oiva ohjelma. Mut älä luota sanaani, mä puhun paskaa aina. Mut silti minust ton ohjenlman käyttöön oli ainakin takavuosina pilkkahintaisia työväenopistokursseja?

Mä ostin sen ja mulle se ainakin on ollut hintansa arvoinen. Siinähän on vaikka mitä: Erilaisia korvan treenausohjelmia, mä ainakin tykkään Pitch Invaderista, jossa ammutaan alas mörköjä tunnistamalla mitä säveltä se piipittää, rytmin treenausohelmia, saadaan ohjelma soittamaan halutun tyylinen soolo taustan päälle, josta voidaan ottaa tai olla ottamatta mallia jne.
rintapek
01.02.2009 01:15:06

Mä ostin sen ja mulle se ainakin on ollut hintansa arvoinen.

Kiitos Baron, että just vedit esiin kaikenmoista lelusäätöä. Jos noista sinulle on riemua, niin hyvä sit.

Minust toi ohjelma osaa ihan omatoimisäveltäjälle toimiviakin juttuja. Ei sil ehkä levyä tee ( en tiedä vaikka joku olis tehnykin).
baron
01.02.2009 02:13:37

Kiitos Baron, että just vedit esiin kaikenmoista lelusäätöä. Jos noista sinulle on riemua, niin hyvä sit.

Minust toi ohjelma osaa ihan omatoimisäveltäjälle toimiviakin juttuja. Ei sil ehkä levyä tee ( en tiedä vaikka joku olis tehnykin).

No sillä saa taustan, melodian ja sille improvisoidun soolon. Itse ei tarvitse soittaa mitään!
Mare552
01.02.2009 07:56:32

Onko siis toi Band-In-A-Box ja BiaB sama juttu?

Minkä hintanen ohjelma. Siis onko pelkkä ladattava softa, jonka kokoversion lisenssi maksaa. Ja jos, niin paljonko?
Jaa että vaatii kansalaisopiston kurssin. Muutenko peukalo suussa sitä ihmettelee?

Ton Amazin Slow Dovnerin latasin. Ainakin hidastus toimii, mutta en hoksannut kohtaa jossa normaalinopeus. En vielä paljoa katellut.
Kauanko sen Demo on voimassa?

Mä ostin sen ja mulle se ainakin on ollut hintansa arvoinen. Siinähän on vaikka mitä: Erilaisia korvan treenausohjelmia, mä ainakin tykkään Pitch Invaderista, jossa ammutaan alas mörköjä tunnistamalla mitä säveltä se piipittää, rytmin treenausohelmia, saadaan ohjelma soittamaan halutun tyylinen soolo taustan päälle, josta voidaan ottaa tai olla ottamatta mallia jne.

Rytmin treenausta ainakin tarviin.
Onko ohjelmassa paljon niitä valmiita taustoja, vai mistä niitä?
Ja tuon hinta?
Ai tähänks riville?
baron
01.02.2009 10:45:27

Onko siis toi Band-In-A-Box ja BiaB sama juttu?

Joo

Minkä hintanen ohjelma. Siis onko pelkkä ladattava softa, jonka kokoversion lisenssi maksaa. Ja jos, niin paljonko?
Jaa että vaatii kansalaisopiston kurssin. Muutenko peukalo suussa sitä ihmettelee?

Mä en muista enää hintaa kun siitä on vähän aikaa, mutta mä ostin netistä downloadattavan softan. En mä mitään kursseja oo käynyt, ehkä en osaa käyttää sen kaikkia ominaisuuksia, mutta sen mitä tarvitsen, osaan

Ton Amazin Slow Dovnerin latasin. Ainakin hidastus toimii, mutta en hoksannut kohtaa jossa normaalinopeus. En vielä paljoa katellut.
Kauanko sen Demo on voimassa?

Siinä on palkki, jolla nopeus valitaan prosentteina normaalista. Sen demo on voimassa ikuisesti mutta sillä voi käyttää vain CD:n kahta ekaa piisiä (voi tietysti kiertää kun kopio halutut piisit CD:n alkuun) tai Filen ekaa kolmannesta (tietysti sen voi kiertää kun editoi roskaa loppuun) mutta mun mielestä se oli niin hyvä ja halpa että ostin lisenssin.

Rytmin treenausta ainakin tarviin.
Onko ohjelmassa paljon niitä valmiita taustoja, vai mistä niitä?
Ja tuon hinta?

Biabissa on lukematon määrä taustoja valmiina. Lattareita, rokkia, progea, countrya, jatsia, bluesia, mitä niitä on
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)