ruma-tero 30.01.2009 10:34:11 | |
---|
Etsin haullakin mutten löytänyt, tumpelo. Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin nauhat väännetään ihan normaaliin tapan kaarelle pikkusen liikaa, ja naputellaan paikalleen, mutta viilataan jalkaosaa pois molemmista päistä niin että nauha sopii reunanauhojen väliin? Entä kannattaako nauhat asentaa ennen otelaudan liimaamista kaulaan kiinni? Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |
Juniper 30.01.2009 10:46:21 | |
---|
Etsin haullakin mutten löytänyt, tumpelo. Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin nauhat väännetään ihan normaaliin tapan kaarelle pikkusen liikaa, ja naputellaan paikalleen, mutta viilataan jalkaosaa pois molemmista päistä niin että nauha sopii reunanauhojen väliin? Entä kannattaako nauhat asentaa ennen otelaudan liimaamista kaulaan kiinni? Nauhojen päistä poistetaan tangia ettei se tule reunalistasta läpi. Tuo on aivan makuasia haluaako laittaa nauhat ennen tai jälkeen otelaudan liimausta. Kumpaakin tapaa olen käyttänyt. Molemmilla tavoilla on tullut hyvät kaulat. Akustisissa suositaan otelaudan nauhottamista ennen liimausta, koska se on yksinkertaisesti helpompaa. Sähkiksissä sillä nyt ei ole mitään väliä varsinkaan pulttikaulasissa. |
Jees, teen sen sitten ennen liimausta, kun tuntuu ainakin tässä vaiheessa helpommalta. VOiskohan siinä käyttää lukkopihtejä... siis pitkäleukaisia joihin muotoilis sopivat leuat...? Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |
Juniper 30.01.2009 14:40:06 | |
---|
|
takape 30.01.2009 14:51:12 | |
---|
Jees, teen sen sitten ennen liimausta, kun tuntuu ainakin tässä vaiheessa helpommalta. VOiskohan siinä käyttää lukkopihtejä... siis pitkäleukaisia joihin muotoilis sopivat leuat...? pienellä vasaralla, halvalla ja pehmeästä metallista tehdyllä, jollaisella raksalla ei juuri ole käyttöä. Semmosella saa nauhat helposti kiinni. Kaarevaksi taivutetut nauhat ensin päistään kevyesti uraan ja sitten hiljaleen keskeltäkin pohjaan. Mä oon ottanut dremelillä hiomarullalla tagien päitä pois. pekka |
ruma-tero 30.01.2009 17:09:43 | |
---|
No just. On vaan tyyriit pihdit. Taisi mennä vasarahommiksi, kumminkin. Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |
Juniper 30.01.2009 18:25:07 | |
---|
|
jukcat 31.01.2009 01:13:08 | |
---|
sex, juice and rock'n roll.. |
ruma-tero 05.02.2009 09:18:36 | |
---|
Kun on kiire ja hätä, vaikka rojekti on seissyt kaks vuotta, niin ostin sitten lukkopihdit, ja hyvin ne menee niilläkin. Ainakin itsellä henk. kohtaisesti vasaraan paremmin, ja rauhallisemmin. Jo liimattuun otelautaan nuo ei tietenkään käy. http://www.biltema.fi/osteri/data/w … ges%20Sorted/12/large/12-1031_l.jpg Kiitos vinkeistä, täytynee hankkia nuo stewmacin härpäkkeet seuraavaan, kun eipä nuo hirveitä maksa. Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |