4lp1 28.01.2009 15:22:32 | |
---|
... Yks toinen graafisella alalla oleva kaveri taas valitteli kun ei löydy mäkille video-softia. Toi vaikutti mielenkiintoselle. Lähetään kuitenkin siitä olettamuksesta, että maailmassa on ylipäätänsä vain muutama kunnon, ammattikäyttöön sopiva videoeditti. Niitä 20k€ studioympäristöjä ei kannata laskea. On Adoben Premiere. Adoben historia taas juontuu syvästi mäkkisoftista, ja kyllä ne yhä tosi toimivia mäkkiversioita tekee, vaikka kansakunnan paineet puskevat kohti Wintoosaa. Ja sitten on Final Cut Studio. Se alkaa olla aika suosittu. Ja se on Mac-only. Toki sitten on Sony Vegas, joka on PC-ympäristön vahva kakkonen Premieren jälkeen. Niitä ~100€:n paketeja ei voi oikein ammattilaisille. Joo. Itse olen pyörittänyt PC:tä läpi elämäni; tottunu tämän kanssa tappeluun. Talosta kyllä löytyy yksi mäkkäri, PowerPC G4. Alkaa olla jo aika hyinen, mutta pärjää. Sitä on tullut käytettyä treenikämppädemoissa, sillä nauhotus on helppoa. Mukana tuli GarageBand. Ei mikään huippusofta, mutt'ei myöskään hiuppusoittajat. Sit vaan plugi kiinni koneeseen, ja hakkaamaan. Heti kun vain rahaa saan, hommaan MacBuukin uuden version. Alan elämään kahden käyttiksen loukossa, peleistä ei voi luopua, mutta taas toimivuus ja liikuteltavuus houkuttaa. Pitkät hiukset ja kitara, loppu sujuu kuin itsestään. |
Nitrodelay 29.01.2009 09:43:55 (muokattu 29.01.2009 09:46:09) | |
---|
Pistinpä tilaukseen uuden musa-PC:n täältä http://www.mindfactory.de/. Ovat jonkinverran halvempia kotimaan hintoihin verrattuna. Neliydin Quad Q9550-kone lähtee 600€:llä. Graafikon hommissa mulla on kuitenkin mäkki ja hyvä niin, ovat erittäin vakaita pelejä. Se on ehkä kaikkein tärkein ominaisuus silloin kun tehdään "oikeata" duunia. Musa-PC:n yks hyvä puoli on se, että niihin saa mielettömän määrän varsin käyttökelpoisia ilmaisplugareita. ...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon.... |
Novac 30.01.2009 10:50:57 | |
---|
Mä en halua maccia sen takia että osaan käyttää PC:tä. En näe mitään syytä vaihtaa kun kerran kaikki toimii vaikka kaikki trendi-ihmiset maccia hehkuttaakin. Mä en halua maksaa ylihintaa sen takia että paketista nousee kone jossa on jo "kaikki tarvitsemani ohjelmat" valmiina ja että se on muka luotettava. Kun ostin PC:n, niin menihän siinä aluksi jonkun aikaa, mutta pystyin muokkaamaan tästä just sellasen kuin haluan, varustettuna just niillä ohjelmilla ja ominaisuuksilla mitä haluan. Ja se vielä, että windowsille pystyy tekemään itse myös ongelmatilanteessa aika paljon. Kun macci jostain syystä leviää, niin mitä sille pystyy itse tekemään? Viemään valtuutettuun huoltoon jossa se viettää seuraavan kuukauden. Ja sen jälkeen saattaa ilmetä uusia ongelmia(kokemusta on huom.!). Tietoturva on sitten asia erikseen, macissa varmasti toimii paremmin, mutta haluan muistuttaa että ei se ole koneen vika jos esim. tulee viruksia, vaan käyttäjän. Mulla ei ole mitään macceja vastaan, on vaan ollut huonoja kokemuksia, ja pohjimmiltaanhan tämä on ihan tottumiskysymys. Ja ainiin: myös nämä bussipysäkkien mac-mainokset kummastuttavat ja naurattavat... Niissä kun listataan uuden macbookin hienoimmat ominaisuudet(jotka löytyvät kaikki PC:ni perusvarustuksesta). mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö" |
Novac 30.01.2009 10:50:58 (muokattu 30.01.2009 10:51:33) | |
---|
E: tuplat mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö" |
vaikka kaikki trendi-ihmiset maccia hehkuttaakin. Trendi-ihmiset? Mä en halua maksaa ylihintaa sen takia että paketista nousee kone jossa on jo "kaikki tarvitsemani ohjelmat" valmiina ja että se on muka luotettava. Kun ostin PC:n, niin menihän siinä aluksi jonkun aikaa, mutta pystyin muokkaamaan tästä just sellasen kuin haluan, varustettuna just niillä ohjelmilla ja ominaisuuksilla mitä haluan. Ei mulla ainakaan tullut kaikkia mun tarvitsemia ohjelmia. Itse asiassa samanlaisia kuin Windowsilla, paitsi tarvittaessa ihan käyttökelpoisia. Ja se vielä, että windowsille pystyy tekemään itse myös ongelmatilanteessa aika paljon. Kun macci jostain syystä leviää, niin mitä sille pystyy itse tekemään? Suunnilleen samat jutut kuin PC:llekin. Miksi ei pystyisi? Se vain toimii eri periaattein. mutta haluan muistuttaa että ei se ole koneen vika jos esim. tulee viruksia, vaan käyttäjän. Aivan, mutta pointtihan onkin siinä, että Windowsille on viiruksia noin kymmenentuhatta erilaista, kun Macille on joku 4. Niitä puskee nykyään muutenkin joka tuutista. Ja ainiin: myös nämä bussipysäkkien mac-mainokset kummastuttavat ja naurattavat... Niissä kun listataan uuden macbookin hienoimmat ominaisuudet(jotka löytyvät kaikki PC:ni perusvarustuksesta). Olet oikeassa, kyseinen Tectorin mainos on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Siinä ei kerrota oikeastaan mitään. Silti PC:n puolustukseksi täytyy itsekin todeta, että vielä löytyy hienoja ohjelmia joiden korvaajia en ainakaan itse ole Macille onnistunut löytämään. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
gunner 30.01.2009 11:49:29 | |
---|
Osaattekos sanoa, minkä verran tulee eroa noiden prossunopeuksien kanssa? Onko sillä kuinka paljon merkitystä, onko prossu 2,4 giganen vai 2,8 giganen? Vai näkyykö se käytännössä missään musiikkikäytössä? "Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen |
Mikael 30.01.2009 13:13:09 | |
---|
Trendi-ihmiset? Tällä tarkoitetaan mua :D Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Novac 30.01.2009 13:23:39 | |
---|
Osaattekos sanoa, minkä verran tulee eroa noiden prossunopeuksien kanssa? Onko sillä kuinka paljon merkitystä, onko prossu 2,4 giganen vai 2,8 giganen? Vai näkyykö se käytännössä missään musiikkikäytössä? Eipä sillä niin väliä, enemmänkin vaikuttaa ytimien määrä. 2-ytimiselläkin pärjää kotikäytössä ihan ok, neliytiminen on jo aika paljon tehokkaampi. Myös prossun merkkiin kannattaa kiinnittää huomiota, esim. Intel on todettu ihan luotettavaksi musakäytössä. mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö" |
Novac 30.01.2009 13:29:03 (muokattu 30.01.2009 13:29:47) | |
---|
Trendi-ihmiset? Joo okei, ehkä vähän rajusti sanottu, mutta Applen markkinoinnista olen jostain syystä saanut sen kuvan että kohderyhmänä olisi... hmm. Trendi-ihmiset? Suunnilleen samat jutut kuin PC:llekin. Miksi ei pystyisi? Se vain toimii eri periaattein. Ainakin oman kokemukseni mukaan ei mitään pystynyt tekemään kun ilmeisesti kovalevy hajosi. Kyseessä oli siis litteä iMac, jota ei itse pahemmin availla tai korjailla. Harmaata ruutua vaan näytti käynnistäessä. Eli aika tapauskohtaista ilmeisesti? mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö" |
Nitrodelay 30.01.2009 13:33:07 (muokattu 30.01.2009 16:00:01) | |
---|
Täältä voi vertailla prosessorien keskinäisiä CPU-tehoja http://www.cpubenchmark.net/ Mulla on nyt 3Ghz nelospena ja tilattu kone tulee Q9550 neliytimellä. Laskennallisesti on n. 10 kertaa tehokkaampi. Toki tehoon vaikuttaa muutkin tekijät. Mutta ah ja voi, itse musanteko on edelleen yhtä vaikeaa. ...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon.... |
south_of_heaven 30.01.2009 14:22:57 | |
---|
Joo okei, ehkä vähän rajusti sanottu, mutta Applen markkinoinnista olen jostain syystä saanut sen kuvan että kohderyhmänä olisi... hmm. Trendi-ihmiset? No ovathan tuotteet tyylikkäitä, mutta ainakin mulla on mac sen takia että se toimisi useampia vuosia toisin kuin yleensä. Tarkoitusperiä on monia. MacBook Airia en ymmärrä. Ainakin oman kokemukseni mukaan ei mitään pystynyt tekemään kun ilmeisesti kovalevy hajosi. Kyseessä oli siis litteä iMac, jota ei itse pahemmin availla tai korjailla. Harmaata ruutua vaan näytti käynnistäessä. Eli aika tapauskohtaista ilmeisesti? Miksei sitä voisi avata? Itellä kun ei ole iMaceista kokemusta... Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Ziggy Bubba 30.01.2009 14:45:18 (muokattu 30.01.2009 14:45:55) | |
---|
Joo okei, ehkä vähän rajusti sanottu, mutta Applen markkinoinnista olen jostain syystä saanut sen kuvan että kohderyhmänä olisi... hmm. Trendi-ihmiset? Toisaalta voi myös ajatella kääntäen että Windows-PC:t on suunnattu tuulipukukansalle, ja niinhän ne taitaa pääpiirteissään ollakin. Tavallaan tuo on vähän nurinkurista, sillä juuri ne "tuulipukutyypit" usein koneista vähiten ymmärtää - Windowsin tuunaaminen ja siivoaminen on isolle osalle ihmisiä aikas vierasta hommaa. Sitten ihmetellään kun masiina ei oikein pelitä... Joillain ihmisillä tuo Apple-uskonto menee kieltämättä ankarasti yli, mutta en silti näe mitään vikaa tyylikkäissä tuotteissa. Tietokoneet ovat jo vuosikausia olleet todella rumia kolosseja, jolla ei ole esineinä ollut mitään tekemistä designin tai esteettisyyden kanssa. En ymmärrä miksei tietokonetta voisi nähdä myös muun kuin tehokkuuden ja funktionaalisuuden kannalta. Voi toki myös olla, että kaikki eivät ajattele asiaa näin, ehkä he eivät siis kuulukaan Applen kohderyhmään? |
tinde 30.01.2009 14:45:25 | |
---|
Joo okei, ehkä vähän rajusti sanottu, mutta Applen markkinoinnista olen jostain syystä saanut sen kuvan että kohderyhmänä olisi... hmm. Trendi-ihmiset? No juuri näin. Meinasin jo sortua hyvän ystäväni iloksi testailemaan Logiccia ja mäkkiä äänityskäytössä, mut sitten joku näistä uusista "Hi, I´m a Mac!"- mainoksista alkoi hiertää nyt jo tällaisen keski-ikäistyvän miehen Timo Jutila- hermostoa. Niinpä palasin XP:n ja Nuendon pariin. Hyvin toimii. Pitäkää iilaiffinne. |
Värinä 30.01.2009 16:12:40 | |
---|
Joillain ihmisillä tuo Apple-uskonto menee kieltämättä ankarasti yli, mutta en silti näe mitään vikaa tyylikkäissä tuotteissa. Tietokoneet ovat jo vuosikausia olleet todella rumia kolosseja, jolla ei ole esineinä ollut mitään tekemistä designin tai esteettisyyden kanssa. En ymmärrä miksei tietokonetta voisi nähdä myös muun kuin tehokkuuden ja funktionaalisuuden kannalta. Voi toki myös olla, että kaikki eivät ajattele asiaa näin, ehkä he eivät siis kuulukaan Applen kohderyhmään? Yli menee, myönnän. Ja mitä tuohon estettisyyten tulee niin olen ihan samaa mieltä. Maailman sivu on tehty toinen toistaan hienompia kahvinkeittimiä, pastakoneita ja sitruspuristimia, mutta tietokoneet on aina vaan tylsiä mönttejä. Ja macit ovat kyllä kauniita, mutta mun mielestä näissä on myös funktionalisuus otettu huomioon tosi hyvin. En ainakaan itse keksi yhtäkään asiaa minkä tekisin läppärissä toisin. Siis nimenomaan designin kannalta. Ja varsinkin nykypäivänä kun lähes joka jampalla on tietokoe ja yleensä ihan keskeisellä paikalla olohuoneessa, on mun mielestä käsittämätöntä, että niin suurelle osalle kelpaa sellanen ruma rötiskö. Toisaalta aika käsittämättömän monella on myös ihan käsittämättömän huono maku sisustuksen suhteen... Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
tender.insanity 30.01.2009 16:53:02 | |
---|
|
Hipelius 30.01.2009 17:35:56 | |
---|
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend |
Lennu 30.01.2009 22:05:05 | |
---|
Tällä tarkoitetaan mua :D Heh kyllä. Jos ihminen häpeämättä lähtee ostoksille tuulipuvunhousuissa, niin kai se voi ostaa windows-koneitakin. Täysin sama asia. Windows käyttäjä ostaa Tokmannilta ja OSX -käyttäjä Stockmannilta. Mutta ei kenenkään tule häpeämäb juuriaan: jos on juntti, niin on -> windows (tuulipuvut etc.) |
Hetu 30.01.2009 23:24:12 | |
---|
Heh kyllä. Jos ihminen häpeämättä lähtee ostoksille tuulipuvunhousuissa, niin kai se voi ostaa windows-koneitakin. Täysin sama asia. Windows käyttäjä ostaa Tokmannilta ja OSX -käyttäjä Stockmannilta. Mutta ei kenenkään tule häpeämäb juuriaan: jos on juntti, niin on -> windows (tuulipuvut etc.) Kyllä näin se on, ja oon kuullu että mäcci kellottuu ku hommaa jonkun homoseksuaalin sisustamaan kämpän! WAINAS Uusi Tuomio-EP ladattavissa |
Janie Jones 30.01.2009 23:28:37 | |
---|
No juuri näin. Meinasin jo sortua hyvän ystäväni iloksi testailemaan Logiccia ja mäkkiä äänityskäytössä, mut sitten joku näistä uusista "Hi, Im a Mac!"- mainoksista alkoi hiertää nyt jo tällaisen keski-ikäistyvän miehen Timo Jutila- hermostoa. Niinpä palasin XP:n ja Nuendon pariin. Hyvin toimii. Pitäkää iilaiffinne. Hehe! Joo, kaikista naurettavimpia ovat Applestoren "Mikä Mac sinä olet?" mainokset. 'ttu mä mikään esine ole. Ja mä muuten olen vannoutunut Mac-käyttäjä kolmatta vuotta, että ei sillä. Mutta joku raja nyt sentään Applenkin tavarafetisismiin pitäis saada... She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Novac 30.01.2009 23:47:15 | |
---|
Applen puolustukseksi voin todeta että Ipod on yksi hienoimpia keksintöjä ikinä. mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö" |