J.Hollström 29.01.2009 20:35:45 (muokattu 01.02.2009 05:02:38) | |
---|
|
Teijo K. 29.01.2009 22:00:25 (muokattu 29.01.2009 22:20:38) | |
---|
http://maihinnousu.net/s/?song_id=2308 Tommoin siitä tuli. En olisi muuten kiirehtinyt mutta lähdetään huomenna reissuun ja Elviksen sanoin se on nyt tai ei koskaan. Koska on ilta niin meni sähköbassohommiksi ja se nyt ei oo niin inspiroinut enää aikoihin, mut on nyt jotain. Niin joo, omatekonen bassokitara pikkumikseriin ja siitä äänikorttiin. |
Mange 29.01.2009 23:18:38 (muokattu 31.01.2009 14:34:26) | |
---|
http://maihinnousu.net/s/?song_id=2310 Tuossa oma veto. Olipa hankalampaa kuin uskoin saada tästä jotain kelpoa. Uskoin että osasin soittaa tällaista musaa, ilmeisesti minulla on paljon vielä opittavaa kun piti nauhoittaa monta kymmeniä ottoja ennen kuin sain aikaiseksi version josta olen suht tyytyväinen. Pitkälti samalla vehkeillä kuin aikaisemmin vedin tämän, eli Fender Jazz jossa fläts putkipreamppiin/-kompuraan ja koneeseen. E: Huomasin kun kun kuuntelin tämän uudestaan työtietokoneella, että äänitaso on hiukan liian korkea tässä mp3:ssa. Bassotaajuudet olivat media playerissa buustattuja ja siitä tuli säröä (kuuntelen nappikuullokkeilla). Kannattaa siis huomioida tämän jos kuuntelette tämän koneeseen ladattuna eikä suoraan maihinnousussa. E2: Bassosoundista näyttää puuttuvan jonkin verran keskiääniä joten se ei istu niin hyvin miksissä ainakaan kun kuuntelee tämän kaiuttimista matalalla ääneenvoimakkuudella. Kuulokkeilla kuullostaa parhaimmalta. En viitsi enää ruveta fiilaamaan eq-n kanssa tai lataamaan uusi versio sinne maihinnousuun, joten saa kelvata sellaisenaan... |
Olipa hankalampi kuin uskoin saada tästä jotain kelpoa. Uskoin että osasin soittaa tällaista musaa, ilmeisesti minulla on paljon vielä opittavaa kun piti nauhoittaa monta kymmeniä ottoja ennen kuin sain aikaiseksi version josta olen suht tyytyväinen. Konerumpalin kanssa on yllättävän vaikea soittaa, ei siitä kannata ainakaan itseensä ottaa. |
T.Nick 30.01.2009 09:15:16 (muokattu 30.01.2009 09:37:16) | |
---|
http://maihinnousu.net/s/?song_id=2311 Tuossapa tuo. Kuten Mange tuossa kertoi tehneensä, äänittelin itsekin varmaan 30 raitaa, eikä mikään tyydyttänyt. Sitten kuuntelin ensimmäisen uudestaan ja totesin, että se oli kuitenkin paras. Pari taimiheittoa ja kuljetuksen katkaisua siellä täällä, mutta myöhempiä vetoja paljon rennompi. Bassona tällä kertaa Grass Rootsin P/M. M-mikin kautta tonet nollissa Sansampin kautta läppäriin ja Audacityllä talteen. Piti korostaa lopuksi vähän 1000 Hz:iä. E: - Tiedän, että en oo vielä äänestänyt 6-skabassa, mutta se tapahtuu nyt.. - Poskettoman hurja veto Teijolla tässä! Eikä hullumpi Mangellakaan, jolla oli peruslinja biisiä palvelevasti taas hienosti hallussa. "Tästä meidän ohjelmatoimistosta löytyy Viron ja Eestin asiantuntijat." |
hollstro 30.01.2009 13:39:39 | |
---|
Tuossapa tuo. Kuten Mange tuossa kertoi tehneensä, äänittelin itsekin varmaan 30 raitaa, eikä mikään tyydyttänyt. Sitten kuuntelin ensimmäisen uudestaan ja totesin, että se oli kuitenkin paras. Noin se mullakin menee. 1. tai 2. otto ja se on siinä. Jos hieroo niin siinä kangistuu. Sehän on se totuus muissakin jutuissa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Visakoivu 30.01.2009 13:49:59 | |
---|
On muuten kyllä jotenkin vaikea vetää tän taustan päälle. Itselle vaikein skabatausta tähän astisista. No jotain tuli narulle, mutta suoraan sanottuna ei ole häävin kuuloista. Taimi heittelee ja silleen. Myyn kamat ja muutan Zambiaan porvariksi. http://maihinnousu.net/s/2312"Kirkas yläpää, tiukka alapää" |
T.Nick 30.01.2009 14:45:56 | |
---|
Noin se mullakin menee. 1. tai 2. otto ja se on siinä. Jos hieroo niin siinä kangistuu. Sehän on se totuus muissakin jutuissa. No joo, mutta esimerkiks toi skaba numero kuusi eli hilbili tuli soitettua muna suorana ainakin mitä tulee hieromisen määrään ja se on ainoa, mistä tähän mennessä oon saanu edes pisteitä :D "Tästä meidän ohjelmatoimistosta löytyy Viron ja Eestin asiantuntijat." |
okabass 30.01.2009 15:49:39 | |
---|
|
Mange 30.01.2009 16:26:09 (muokattu 30.01.2009 21:09:16) | |
---|
Liittyen yllä olevan keskusteluun -- Kyllä minusta kannattaa fiilata vähän. Kuuntelemalla omat otot, kuulen paremmin mitä toimii ja mitä ei. Jokaisessa otossa saa myös uusia ideoita. Lisäksi en halua päästä julkisuuteen vetoja joista en ole kohtuullisen tyytyväinen. Vihaan myös editointia, ja sellaista olisi kyllä tällaisissa skaboissa vähän liikaa (vaikka myönnän että ensimmäiset nuotit omassa vedossani ovat toisesta otosta kuin loput). Kuitenkin, olen joskus kuullut että ensimmäiset kolme ottoa ovat hyvät, sitten menee vain huonommin ja vasta 30:s otto rupee menemään parempaan suuntaan taas. Voin kyllä itse todeta, että tässä on jotain totuutta. Jos kolme ensimmäistä ottoa ei tyydytä, voidaan yhtä hyvin varautua pitkään äänityssessioon... |
hollstro 30.01.2009 19:58:13 | |
---|
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
hollstro 30.01.2009 20:03:02 | |
---|
http://maihinnousu.net/s/?song_id=2310 Tuossa oma veto. Olipa hankalampaa kuin uskoin saada tästä jotain kelpoa. Uskoin että osasin soittaa tällaista musaa, ilmeisesti minulla on paljon vielä opittavaa kun piti nauhoittaa monta kymmeniä ottoja ennen kuin sain aikaiseksi version josta olen suht tyytyväinen. Jos vaik oli hierottu niin kyllä se kelpaa. Kuuntelin nyt vasta muiden vetoja. En halua kuulla ennen omaa koska se antaa turhia vaikutteita. Mut tää oli hiton hyvä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Seba 30.01.2009 20:29:35 | |
---|
Joo paljon kivempaa on ensin nauhoittaa oma ja sitten kuunnella vasta muita. Puolustukseksi syytän kissaa joka hyppi nauhoittaessa näppiksellä ja hätistelin sitä samalla lavalla tökkien :) Seliseli, omaan epävarmaan tyyliin taas todennäköisesti tyyliin sopimaton veto, mutta sou not, niinhän mulla aina :) http://maihinnousu.net/s/?song_id=2319 |
omarklah 30.01.2009 20:45:00 | |
---|
Ekstiätuanoikato... |
rattledad 30.01.2009 21:00:12 (muokattu 30.01.2009 21:28:26) | |
---|
|
Visakoivu 30.01.2009 21:04:33 | |
---|
Vieläkään, en ole sinut tämän tallennuslaitteiston kanssa. Mutta tällaista tällä kertaa: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2320 CORT GB94 -> suoraan äänikorttiin. Ja sitten muita kuuntelemaan. Cort taitaa olla aktiivi? Aikas voimakas signaali kun hiukan kilahtelee soittaessa. "Kirkas yläpää, tiukka alapää" |
omarklah 30.01.2009 21:41:23 | |
---|
Cort taitaa olla aktiivi? Aikas voimakas signaali kun hiukan kilahtelee soittaessa. Aktiivihan se - vielä vähän outo mulle.... Ekstiätuanoikato... |
Visakoivu 30.01.2009 21:44:44 | |
---|
Aktiivihan se - vielä vähän outo mulle.... Hyvää settiä oli, mutta ei oikein pystynyt kuuntelemaan sitä alkua kun se kilahtelu on niin kova. Tulevan varalle tässä teen tikusta asiaa. "Kirkas yläpää, tiukka alapää" |
omarklah 30.01.2009 21:46:25 | |
---|
Hyvää settiä oli, mutta ei oikein pystynyt kuuntelemaan sitä alkua kun se kilahtelu on niin kova. Tulevan varalle tässä teen tikusta asiaa. Se on mun soittotekniikasta kiinni hyvin pitkälle - pitäisi reenata... Ekstiätuanoikato... |
Hannu A 30.01.2009 21:54:07 (muokattu 30.01.2009 21:57:36) | |
---|
Ja tuosta lähtee: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2323 Jostain syystä repäsin alkuun typerän huiluäänen, jota en jaksanut lähteä editoimaan pois. Muuten olin riittävän tyytyväinen tohon suoritukseen. Kyllähän näitä vois hieroa vaikka kuinka pitkään... Axl työsti uutta levyänsä vissiin joku 14 vuotta, ehkä ihan samaan ei kukaan tän kisan puitteissa rupeakaan, mutta siis mulle riittää että menee suunnilleen puikkareihin. Max puolen tunnin panostuksella pitäis tulla ihan riittävää jälkeä, vai kuinka pitkään jengi hieroo näitä? Mutta nyt siis muiden esityksiä kuuntelemaan E: niin soittelin taas avatar-kukkaisbassolla, P-mikkiä ja vähän bassobuusteria. suoraan läppäriin ja audacityllä purkkiin "Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla."
-BASISTI JUMALAN ARMOSTA |