Aihe: Death Magnetic re-master vaatimus
1 2 3 4 531 32 33 34 35
Ziggy Bubba
16.01.2009 11:13:36 (muokattu 16.01.2009 11:14:33)

Kiva et näinkä pienest asiast jaksetaa vääntää adressi -.-''

Kyse ei ole pienestä asiasta. Tuo on nimittäin yleinen trendi, että levyt vedetään viimeistään masteroinnissa täysin lyttyyn, tapetaan musan dynamiikka - hiljainen ja kova katoaa, jäljelle jää vain "kaikki täysillä koko ajan" -vaihde. Härskeimmissä tapauksissa, kuten Death Magnetic, homma vedetään niin pitkälle, että levy menee digisärölle ja musasta tulee yksi sirisevä, epäselvä möykky.

Musadiggarina pidän tuota todella huolestuttavana, sillä se levyn kovaa soiminen alkaa ajamaan soundiltaan hyvän miksauksen ja masteroinnin edelle. Mulle ei tarvitse tehdä valmiiksi täysillä soivia levyjä, osaan säätää äänenvoimakkuutta omasta soittimesta, perkele.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
aivokuolio
16.01.2009 11:15:43
SIIS VÄITÄTTEKÖ ETTÄ METALLICAN UUSIMMAN LEVYN SOUNDEISSA OLIS JOTAKIN VIKAA? NOKKELA HAVAINTO! IHME ETTÄ KUKAAN EI OLE MAININNUT ASIASTA AIEMMIN!
Ziggy Bubba
16.01.2009 11:24:39

SIIS VÄITÄTTEKÖ ETTÄ METALLICAN UUSIMMAN LEVYN SOUNDEISSA OLIS JOTAKIN VIKAA? NOKKELA HAVAINTO! IHME ETTÄ KUKAAN EI OLE MAININNUT ASIASTA AIEMMIN!

Repäse palko pois nenästä ja siirry takaisin Metallica -keskusteluun, jos ei tämä aihe nappaa. Kuten sanoin, tässä on kyse isommasta asiasta kuin Metallican Death Magnetic... Joku päivä ne saattaa pilata jonkun oikeasti kovan levyn ;)

Hauskaa muuten, tuo sun caps locin käyttö tuo vahvasti mieleen DM:n soundimaailman :)
aivokuolio
16.01.2009 12:06:23
Repäse palko pois nenästä ja siirry takaisin Metallica -keskusteluun, jos ei tämä aihe nappaa.

Mikä on palko?

Lähinnä mietin vaan että vittu että jaksaa jätkät jauhaa.
18is9
16.01.2009 12:23:05 (muokattu 16.01.2009 12:24:49)

Juu, tuo digisärön puutehan tappaa paremmastakin levystä potkun. Eikö tuota samaa säröistä efektiä olisi saanut jopa hieman eloisampana esim. putkilla, transistoreilla tai mallinnuksilla toteutettua?

Samaa mietin itsekin. Esim. Flower Kingsillä on Unfold The future vedetty aivan hemmetin tiukan masterkompuran läpi ja se pumppaa paikoitellen samalla lailla kuin Death Magnetic, mutta levy on rutussa hyvän kuuloisesti ilmeisesti jollain ultrahifillä putkikompuralla. Ei silti, en pysty oikein tuota Unfoldiakaan kuuntelemaan tuon masteroinnin takia, mutta silti taipuisin kuitenkin tuollaiseen hyvän kuuloiseen lyttäykseen jos on pakko laittaa kaikki dynamiikka kyykkyyn enkä tuommoiseen kauheaan digimössöön.

Ja pääsinpäs vertamaan Metallicaa ja Flower Kingsiä! Jes.

EDIT: Kas, tuoltahan löytyy esimerkkikin ihan laillisesti. Tuossa pumppaavaa masterointia vähän hifimmin tehtynä:
http://www.flowerkings.se/audio/the_truth_will_set_you_free.mp3
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Ziggy Bubba
16.01.2009 13:04:50

jannu
16.01.2009 22:30:24 (muokattu 17.01.2009 01:40:09)
Mjoo... tuli näköjään pikkupäissään annettua isommalla lusikalla kuin lääkäri määräsi... Noh, en ala vetämään takaisin, olin sitten oikeasti tuota mieltä eli en.

Osa näytti jotain siitä hiffaavankin.

Kyse ei ole pienestä asiasta. Tuo on nimittäin yleinen trendi, että levyt vedetään viimeistään masteroinnissa täysin lyttyyn, tapetaan musan dynamiikka - hiljainen ja kova katoaa, jäljelle jää vain "kaikki täysillä koko ajan" -vaihde. Härskeimmissä tapauksissa, kuten Death Magnetic, homma vedetään niin pitkälle, että levy menee digisärölle ja musasta tulee yksi sirisevä, epäselvä möykky.

Musadiggarina pidän tuota todella huolestuttavana, sillä se levyn kovaa soiminen alkaa ajamaan soundiltaan hyvän miksauksen ja masteroinnin edelle. Mulle ei tarvitse tehdä valmiiksi täysillä soivia levyjä, osaan säätää äänenvoimakkuutta omasta soittimesta, perkele.

Se on mukavaa, kun sä olet musadiggarina huolestunut tästä ilmiöstä. Harmi vaan, että olet noin neljä-kymmenen vuotta myöhässä.

En jaksa tuosta digisäröstä enää aloittaa, kun olette porukalla niin oikeassa. Bottomline on se, että tää on aika hölmöä, puolin ja toisin ja olen itse aivan yhtä daiju kuin te muutkin vääntäjät.
"Hi Wuss-man! We love you Batman!"
Ziggy Bubba
16.01.2009 23:10:32

Se on mukavaa, kun sä olet musadiggarina huolestunut tästä ilmiöstä. Harmi vaan, että olet noin neljä-kymmenen vuotta myöhässä.

Onhan tuota volyymikilpailua ollut jo pidempäänkin, mutta näitä särkeviä levyjä ei ainakaan omalle kohdalle ole sattunut kuin viime aikoina. Aika monet niistä on tosiaan Rubinin tuottamia...

Miten niin myöhässä? Nythän tohon on heräämässä jo "tavalliset tahvotkin", vaikka ensin väittävät hifistien vaan liioittelevan. Death Magnetic oli siinä mielessä hyvä juttu, että keskustelu heräsi aikas isosti aiheesta.
Speedball
17.01.2009 10:52:16

Ei että repeilin tälle otsikolle :D
Eka niinku porukat vinee kymmeniä vuosia kun ei tuu kunnon kamaa.
Sitte ku tulee kunnon kamaa nii sitten vinetään saundeista :D
Jeesus oikeesti onko ihmiset ikinä tyytyväisiä...
Metal up your ass!!!
Flash
17.01.2009 10:58:54

Onhan tuota volyymikilpailua ollut jo pidempäänkin, mutta näitä särkeviä levyjä ei ainakaan omalle kohdalle ole sattunut kuin viime aikoina. Aika monet niistä on tosiaan Rubinin tuottamia...

Itseasiassa todella monet 2000-luvulla tehdyt remasteroinnit ovat varsin epäonnistuneita. Itselläni on hyllyssä useampikin vanha levy, jotka on remasteroitu särölle, valitettavasti... Ei Rubin ole ainoa paha poika.

Death Magnetic oli siinä mielessä hyvä juttu, että keskustelu heräsi aikas isosti aiheesta.

Näin on. Metallica ja Rubin tulivat toivottavasti tehneeksi suuren palvelun meille musiikinkuluttajille. Kyynikkona voisi tosin tietysti todeta, että paskat tuolla keskustelulla mitään merkitystä ole... Levyt kumminkin tuotetaan yhä enemmän kannettavat laitteet ja mp3 yms. formaatit mielessä. Siis ainakin nuo major julkaisut. Eihän niitä ole mikään pakko ostaa... Ainakin tästä oppi sen, että kuulematta ei kannata enää levyjä ostaa. Ja hyvintuotettuja levyjä tullaan kyllä tekemään tulevaisuudessakin. Pitää vain olla vähän tarkempana, mihin rahansa tuhlaa.
Live Music Is Better!
Musta Arkipyhä
17.01.2009 13:35:42 (muokattu 17.01.2009 13:36:25)
Itseasiassa todella monet 2000-luvulla tehdyt remasteroinnit ovat varsin epäonnistuneita. Itselläni on hyllyssä useampikin vanha levy, jotka on remasteroitu särölle, valitettavasti... Ei Rubin ole ainoa paha poika.

Pitää tämäkin paikkansa.(Puu)korvieni mukaan Ozzyn Bark at the moon on tällainen (siis se viimeisin - Ozzyn vanhoista levyistähän on tehty kaksi remasteria).Toisaalta ei se mua niin paljon häiritse sillä levyllä.

Toinen juttu taas on se ,että moni 70-80-luvun levystä tehty ensimmäinen cd-painos on aika kökkö.Monesti remasterointi esim.tuo esiin bassoa paremmin,erottelevuus lisääntyy ja joskus bongaa instrumentin/kuvion jota ei aiemmin ole edes havainnut.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
bedlam
17.01.2009 13:59:23 (muokattu 17.01.2009 14:01:03)

Ei että repeilin tälle otsikolle :D
Eka niinku porukat vinee kymmeniä vuosia kun ei tuu kunnon kamaa.
Sitte ku tulee kunnon kamaa nii sitten vinetään saundeista :D
Jeesus oikeesti onko ihmiset ikinä tyytyväisiä...

No tämä nyt on yhtä repeilyttävä viesti. Levyllä kuultavan musiikin laatu on tähän aiheeseen liittymätön makuasia. Tai no, jos sieltä kaikkien mielestä olisi tullut sitä kunnon kamaa, niin ehkä porukka olisi keskittynyt enemmän itse musiikkiin. En tiedä. Esim. Atheistin Elementsillä on vielä kruntsimmat särösoundit, mutta olen antanut sen anteeksi koska biisit ovat niin hyviä.
vt1100
30.01.2009 20:56:26
Kyynikkona voisi tosin tietysti todeta, että paskat tuolla keskustelulla mitään merkitystä ole... Levyt kumminkin tuotetaan yhä enemmän kannettavat laitteet ja mp3 yms. formaatit mielessä.

Toivotaan kuitenkin että edes jotain merkitystä olisi, meinaan soundit on ihan hanurista mp3 soittimeen ripattunakin. Tosin PB:sta löytyy kelvollista versiota, mikä on aika tympeää hommaa sekin... meinaan ostaa ensin paska originaali ja sitten ladata jonkun toisen fiksaama versio netistä. Nykyaikaa...?
Ziggy Bubba
30.01.2009 22:02:36 (muokattu 30.01.2009 22:06:11)

Metallicaan voi luottaa ku kalliioon. Kyllä nekin vielä siihen jazziin joku päivä sortuu.
En tiä mutta onkohan asian kannalta merkitystä sillä että kyseessä on rokettirollin jalostuneempi versio - hevi metalli - johon kuului jo alusta alkaen että sitä soitetaan kovaa. Ja tarpeeksi kovaa soittaessa ääni särkyy, vai mitenkäs ne ensimmäiset kitarasäröt nyt taas syntyikään???
Eikä ketään yhtään häiritse se että yritetään tehä metalli paukutusta puhtailla/kirkkailla soundeilla? Eikö kunnon räimeessä pidä kuraa ollakin?! eihän ralliautoillakaan kuulu kuuttakymmpiä körötellä.

Njoo, tottakai hewissä pitää säröä olla, ja digisäröä tietty - mitä enempi sen parempi:
http://www.youtube.com/watch?v=NQEJh3kqZN0

E: tossa vielä kunnon versiot - vihdoinkin - vanhoista Metallican lussuista klassikoista, kyllä lähtee!:
http://www.youtube.com/watch?v=YUGSrzTNjZw&NR=1
trashjones
30.01.2009 22:07:27
Njoo, tottakai hewissä pitää säröä olla, ja digisäröä tietty - mitä enempi sen parempi:

E: tossa vielä kunnon versiot - vihdoinkin - vanhoista Metallican lussuista klassikoista, kyllä lähtee!:

No vähän yli viety tuo sun helvetin huono esimerkki.
Master of Puppets Im vetämällä your strings
Ziggy Bubba
30.01.2009 22:11:08 (muokattu 30.01.2009 22:11:26)

No vähän yli viety tuo sun helvetin huono esimerkki.

Aha. Kärjistäminen tuntuu välillä olevan ainoa keino saada pointti menemään perille. Samasta asiasta noissa kuitenkin on kyse.
Deathrace King
31.01.2009 02:20:39

Hahaha! :D

Hauskaa, mutta surullista. Näissä pätkissä itää totuuden siemen. Ei ole paljon jaksanu kuunnella tätä uusinta alkuinnostuksen jälkeen. Tän loudness-paskan lisäksi vituttaa virvelisoundi. On se nyt parempi kuin St. Angerilla, mutta on se nyt perkele kumma, ettei sitä saada edes välttävälle tasolle, vaikka on miljoonia dollareita käytössä!

Top 2 paskimmat virvelisoundit 2000:lla:

1. St. Anger
2. Death Magnetic
M.A.C.H.O. #24 "Don't stress with it, THRASH WITH IT!!!" www.chaoscreation.net CHAOS CREATION ETSII RUMPALIA!
Rhapa
31.01.2009 09:49:37
Hahaha! :D

Hauskaa, mutta surullista. Näissä pätkissä itää totuuden siemen. Ei ole paljon jaksanu kuunnella tätä uusinta alkuinnostuksen jälkeen. Tän loudness-paskan lisäksi vituttaa virvelisoundi. On se nyt parempi kuin St. Angerilla, mutta on se nyt perkele kumma, ettei sitä saada edes välttävälle tasolle, vaikka on miljoonia dollareita käytössä!

Top 2 paskimmat virvelisoundit 2000:lla:

1. St. Anger
2. Death Magnetic

Tämä kyllä on ihme juttu. Rahaa on palkata ne "parhaat" tyypit studioon nappeja vääntämään ja saundeista kinaamaan --> tuloksena b-luokan tavaraa. Miksi pyörää pitää yrittää keksiä uudelleen, kun se on valmiina pyöriteltäväksi?
Toivoton tapaus.
Vesihiisi
31.01.2009 14:58:18
Vähän valoa synkkyyteen. Waxelin uusi levy, eli siis tämä jossa lukee Guns & Roses kannessa soi hyvin. Olin asiasta yllättynyt, kun miettii montako ukkoa saundeja on ollut vääntämässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)