poppamies 05.01.2009 23:02:15 (muokattu 05.01.2009 23:03:25) | |
---|
Mistä Ampekkiin 15" elementti? Mun kaappiin(SVT 15E) pitäs löytää uus elementti. mistä? Riippu vähän mihin tulee. Thomannilla on 200w 4 ohminen...mutta varmaan comboon tarkoitettu http://www.thomann.de/fi/ampeg_ersatzbasslautsprecher_ba115.htm Tuli muuten mielenkiintoinen asia esille Ampegin kaiuttimista. Niissä käytetään peltirunkoisia kaiuttimia. peltirunkoisissa on kuulemma paljon pehmeämpi soundi verrattuna valurunkoisiin kaiuttimiin. peltirunkoinen nimittäin joustaa jonkun verran. Eli jos rakennat esim. rantasaunaa niin oikea Ampeg soundi lähtee vain peltirunkoisilla 10". Tämä ja osioitu rakenne on se salaisuus. G strings are for strippers! |
Seba 05.01.2009 23:08:31 | |
---|
Ja se että ne on 32 ohmin elementeillä rinnankytketty. |
poppamies 05.01.2009 23:16:45 | |
---|
Ja se että ne on 32 ohmin elementeillä rinnankytketty. Sillä ei minun ymmärryksen mukaan pitäisi olla mitään merkitystä soundin kannalta. G strings are for strippers! |
Seba 05.01.2009 23:46:22 | |
---|
Niin ne isot pojat sanoo että sillä on erittäin suuri merkitys. Minen mistään mitään tiedä, näin vaan mulle vinkattiin kun omaani tein ja oli vaikeuksia löytää 32 ohmisia ja meinasin ottaa oikopolun.. |
blackboot 15.01.2009 21:42:42 | |
---|
SVT-CL ja SVT410HLF tilattu. Enpä arvannutkaan, että voipi olla noin paljon murheita ja päänsärkyä tulossa, kun ostaa Ampegin putkikamat. Tarkoitan noita kiinalaisvahvistimien hajoamisia ja savuiluja. Toivottavasti ei osu maanantaikappale omalle kohdalle. |
poppamies 15.01.2009 22:05:22 (muokattu 15.01.2009 22:06:20) | |
---|
SVT-CL ja SVT410HLF tilattu. Enpä arvannutkaan, että voipi olla noin paljon murheita ja päänsärkyä tulossa, kun ostaa Ampegin putkikamat. Tarkoitan noita kiinalaisvahvistimien hajoamisia ja savuiluja. Toivottavasti ei osu maanantaikappale omalle kohdalle. Niin nyt kun tuli tuo konkurssi ja kaikki. Toivotaan että sulle tulee hyvä yksilöt. Mulla on ollut jonkun aikaa tuo SVT 410HLF kaappi ja se on kyllä hyvä vaikkakin raskaanpuoleinen. Minun kaappi on vanha ameriikanmallinen mutta en usko että niissä voi olla paljon eroa vaikka olisiki valmistettu kiinassa. Eiköhän niissä käytetä samoja komponentteja. Oman kaapin ajan SWR Studio nupilla. Melko onnistunut pari. Kaappi on itsessään melko pyöreäsoundinen ja nupista saa kilinkolinaa tarpeen vaatiessa vaikka on putkietusella varustettu. G strings are for strippers! |
Geezler 16.01.2009 13:29:40 | |
---|
Niin nyt kun tuli tuo konkurssi ja kaikki. Toivotaan että sulle tulee hyvä yksilöt. Mulla on ollut jonkun aikaa tuo SVT 410HLF kaappi ja se on kyllä hyvä vaikkakin raskaanpuoleinen. Minun kaappi on vanha ameriikanmallinen mutta en usko että niissä voi olla paljon eroa vaikka olisiki valmistettu kiinassa. Eiköhän niissä käytetä samoja komponentteja. Oman kaapin ajan SWR Studio nupilla. Melko onnistunut pari. Kaappi on itsessään melko pyöreäsoundinen ja nupista saa kilinkolinaa tarpeen vaatiessa vaikka on putkietusella varustettu. Itsella myös jenkki 410HLF. Soitin yhden keikan itämaanversiolla, joka on siis koteloltaan ohuemmasta materiaalista. Olin huomaavani että sointi oli hivenen kolkompi ja kuivempi verrattuna omaani. Ei välttämättä huonompi. Ja onhan se kevyempi roudata. |
Jesus Muerte 18.01.2009 15:13:50 | |
---|
|
lehtomies 18.01.2009 19:44:27 | |
---|
perjantaina tilasin SVT-VR:än... dolphinmusicissa luki että saatavuus 7-10 päivässä ja sormet syyhyää nyt jo niin pahasti tota svt:eetä että... seuraavaks sitte tulee kauheet gasit rantasaunaan :) ihan oman mielenterveyteni vuoksi..... |
atavist 21.01.2009 22:13:12 | |
---|
Millaisia kokemuksia SVT-450H:sta, http://www.ampeg.com/products/classic/svt450h/index.html ? Hintaluokka vois olla vielä omalle lompakolle sopiva ja muutamien käyttäjäarvioiden perusteella tuo alkoi kiinnostaa. "...And if we didnt tell you, youd swear the SVT-450H was a tube amplifier. Producing warm, tube-like performance at stunning volume levels..." Hmm! |
UncleFester 21.01.2009 23:12:34 | |
---|
Millaisia kokemuksia SVT-450H:sta, http://www.ampeg.com/products/classic/svt450h/index.html ? Hintaluokka vois olla vielä omalle lompakolle sopiva ja muutamien käyttäjäarvioiden perusteella tuo alkoi kiinnostaa. "...And if we didnt tell you, youd swear the SVT-450H was a tube amplifier. Producing warm, tube-like performance at stunning volume levels..." Hmm! Tuolthana tuon nupin saa halvalla http://www.dv247.com/invt/30940/ Vaikka Suomen liikkeissä on paljon hintaa tuolle niin kyllä ne on valmiita puottamaan reilusti alle 800€. Itsekin sain pelkällä sähköpostilla hinnaksi 760€ kun Soundatasta kyselin. Eli tippui siis heti 200€ silloisesta listahinnasta. Tuota nuppia olen pariin otteeseen testannut musiikkiliikkeessä Ampegin 410HE kaapin kera. Perussäädöt löytyy ja equ tuntui ehkä vähän tehottomalta.. tosin ei itseä haitannut koska tuossa on tosi hyvä ja terve perussaundi. Eli oli vähän semmonen plug'n'play meininki kun equa ei tarvinnut pahemmin ruuvata. Ja lämmin se saundi oli myös, eli ei yhtään sellainen muovinen tai kolkko. Voin kyllä suositella. Hyvän putkietusen kanssa varmasti vielä loistavampi. Wateista en tiedä, sillä tuntui aika tehottomalta ollakseen 450W, mutta tarpeeksi ison kaapin kanssa ei varmasti tule ongelmaa tai lopu tehot kesken. Ja tosiaan se on suuri plussa että tuossa on kaksi kanavaa. Jytäkän oloinen peli oli kaikesta huolimatta. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
tmmy 22.01.2009 11:57:30 | |
---|
Jos haluaa usalaisen SVT450H:n, niin Turussa F-musiikissa näkyi yksi olevan. Hintaa en muista. En tiedä onko tuo DV:llä myynnissä oleva minkämaalainen, mutta veikkaus vie itäänpäin. www.monovisio.com |
Keny 22.01.2009 14:12:00 | |
---|
Torilta löytyy toi mun V-4 nuppi jos jotain kiinnostaa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Herra Melankolia 23.01.2009 15:57:05 (muokattu 23.01.2009 15:57:53) | |
---|
Onko näin, että Ampegin svt 410HE:tä ei ole tehty 4Ohmisena? Uuden putkinupin alle olen ajatellut yhtä 410 kaappia, ja kaikki teho pitäisi saada nupista irti. Käytännössä vaihtoehto on silloin svt 410HLF? edit typot |
J.Hollström 23.01.2009 16:20:14 | |
---|
Onko näin, että Ampegin svt 410HE:tä ei ole tehty 4Ohmisena? Ei näytä olevan. Uuden putkinupin alle olen ajatellut yhtä 410 kaappia, ja kaikki teho pitäisi saada nupista irti. Käytännössä vaihtoehto on silloin svt 410HLF? Putkinupin tehojen ulossaantiin ei ohmit vaikuta, kytket vaan oikeaan reikään sen kaapin. |
EkiEkiEki 26.01.2009 12:58:14 | |
---|
Vähän jänskää noi itämaiset Ämpegit. Jonkun verran kuullut muualtakin kommentteja niistä. "Pakosta" myin Jenkki V4BH:n ja 410HLF:n veke ja DV247:sta tilasin rantiksen + SVT-CL:n. Aika edukkaasti lähtee kamaa sieltä nyt. Jotenkin luulisi että sen verran laadulla tekisivät omat lippulaivansa ettei maineen menetystä tule. Jos vehkeet ovat ihan paskat niin ainakin tulee jotain opittua. |
Avaruuspastori 29.01.2009 07:31:41 | |
---|
Tuli testattua '78 Peavey Mark III kanssa B410 kaappia Made In China vireenä Ab. Ei kuulostanut hyvältä, veti niin kuralle että huhhuh. Ehkä voisi toimia normaalivireellä ja pienemmällä volumella. Mikähän se tuommoisen jytänupin kanssa olisi oikea kaappi... Tulukaahan bändi kahville ja tuu basisti kans |
Tuli testattua '78 Peavey Mark III kanssa B410 kaappia Made In China vireenä Ab. Ei kuulostanut hyvältä, veti niin kuralle että huhhuh. Ehkä voisi toimia normaalivireellä ja pienemmällä volumella. Mikähän se tuommoisen jytänupin kanssa olisi oikea kaappi... Oliko tämä suuri yllätys, että 4x10 ei oikein pelittäny Ab-vireessä.... Hommaa alakaapiksi 1x18 tai vähintään 1x15 ja yläpäähän vaikka 2x12. Jos siis tuollainen yhdistelmä jostain hoituis. Niillä vois lähtee. |
Geezler 29.01.2009 09:04:00 | |
---|
Tuli testattua '78 Peavey Mark III kanssa B410 kaappia Made In China vireenä Ab. Ei kuulostanut hyvältä, veti niin kuralle että huhhuh. Ehkä voisi toimia normaalivireellä ja pienemmällä volumella. Mikähän se tuommoisen jytänupin kanssa olisi oikea kaappi... No samasta sarjasta Peaveyn 2 x 15" kaappi, mielummin BW elementeillä. On muuten loistava nuppi tuo Peavey Mark III, kuten Mark IV:kin. Jos joskus joudun päivittämään settiä "alaspäin" Ampegista niin 70-luvun Peavey on se juttu. |
knet725 30.01.2009 09:33:39 | |
---|
|