Aihe: Kaiuttimet sähköpianoon?
1 2
ex-5
27.01.2009 16:08:49
Olen hankkimassa sähköpianoa ja kyselisinkin että mitkä mahtaisivat olla laadukkaat kaiuttimet sähköpianoon? (Ja tietysti vahvistin myös).

Lähinnä sellainen jossa olisi tosi hyvä hinta-/laatusuhde..-
Mismatch error
27.01.2009 16:11:17
Ihan vaan selvyydeksi, tarkoitatko "sähköpianolla" Rhodesia, Wurlitzeria tai muuta vastaavaa oikeaa sähköpianoa vai digitaalivermettä?
"I'll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits
ex-5
27.01.2009 16:20:42
Ihan vaan selvyydeksi, tarkoitatko "sähköpianolla" Rhodesia, Wurlitzeria tai muuta vastaavaa oikeaa sähköpianoa vai digitaalivermettä?

Sähköpianolla tarkoitan Yamahan kotisähköpianoja, joissa ei ole kaiuttimia. Eli Stagepianoja. Esimerkiksi Yamaha CP33 / CP300 / P-140 tai P-80 jne.
EP
27.01.2009 16:49:08
Sähköpianolla tarkoitan Yamahan kotisähköpianoja, joissa ei ole kaiuttimia. Eli Stagepianoja. Esimerkiksi Yamaha CP33 / CP300 / P-140 tai P-80 jne.

No, koti(sähkö)pianoissahan ne kaiuttimet yleensä on jo valmiina, mutta keikkapianoissa niitä yleensä ei ole.
M_Rouge
27.01.2009 19:38:52 (muokattu 27.01.2009 19:40:26)
Tarttis itselläkin hommata uudet kajarit kiippariin (aktiivikajarit, 2 kpl; steroana pitää ehdottomasti kuulua) ei mitään keyboard-vahvistinta. Onko kenelläkään mielipidettä THE BOX:n kajareista mitä Thomann myy? Meneekö rahat hukkaan jos ostais vaikka jonkun setin kolmesta. Tulis etupäässä koti- ja treenikämppä meininkiin, ja myös silloin tällöin pienimuotoisille keikoille.

(Seuraavat paketit sisältävät siis kaikki 2 kpl kaiuttimia):
THE BOX PA110 A BUNDLE (355€)
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa110_a_bundle.htm

THE BOX PA302 A BUNDLE (529€) (näyttää olevan myydyimpien kajareiden sijalla 2.)
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa302_a_bundle.htm

THE BOX PA502 A BUNDLE (599€)
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa502_a_bundle.htm

Vai pitäisikö vaan säästää rahaa ja ostaa sitten jotkut kalliimmat ka paremmat? Mutta mitkä?
moder
27.01.2009 20:48:33
Behringer Truth B2030A - aktiivimonitorit.
Äänenlaatu hakkaa 6-0 kaikki t.box "PA-kaiuttimet" , ja volat riittää kyllä kotikäyttöön.
baron
28.01.2009 09:58:58

Eiks tossa P-140 muka ole?
P-80 ei enää valmisteta, ei edes sen seuraajaakaan P-90
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
ex-5
28.01.2009 14:29:17 (muokattu 28.01.2009 14:37:32)
Eiks tossa P-140 muka ole?
P-80 ei enää valmisteta, ei edes sen seuraajaakaan P-90

On toki P-140:ssa kaiuttimet, ei tosin kovinkaan kehuttavat. :) CP300:ssa on jo vähän paremmat kajarit, mutta miksei suoraan voisi hankkia hyviä (ja tietysti kohtuuhintaisia) kaiuttimia niin piano kuuluisi mahdollisimman puhtaasti.
M_Rouge
28.01.2009 15:09:50
Niin, kertokaapa nyt arvon m-nettiläiset millaisia kajareita/vahvistimia itse käytätte! Olisi kiva tietää ja kuulla (tietenkin rehellisiä) mielipiteitä omistamistanne systeemeistä. Miten ns. aktiiviset lähikenttämonitorit toimivat bändin kanssa pienimuotoisilla keikoilla? Lainaan taas Thomannia:
http://www.thomann.de/fi/cat.html?g … iset_lahikenttamonitorit&oa=pra
baron
28.01.2009 17:41:15

On toki P-140:ssa kaiuttimet, ei tosin kovinkaan kehuttavat. :) CP300:ssa on jo vähän paremmat kajarit, mutta miksei suoraan voisi hankkia hyviä (ja tietysti kohtuuhintaisia) kaiuttimia niin piano kuuluisi mahdollisimman puhtaasti.

Jos keikkakäyttöä ajattelee, laitteen omat kaiuttimet ovat vain turhaa painoa.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Nakkiso
28.01.2009 17:50:17 (muokattu 28.01.2009 17:52:04)
Niin, kertokaapa nyt arvon m-nettiläiset millaisia kajareita/vahvistimia itse käytätte! Olisi kiva tietää ja kuulla (tietenkin rehellisiä) mielipiteitä omistamistanne systeemeistä. Miten ns. aktiiviset lähikenttämonitorit toimivat bändin kanssa pienimuotoisilla keikoilla? Lainaan taas Thomannia:
http://www.thomann.de/fi/cat.html?g … iset_lahikenttamonitorit&oa=pra

En mä kyllä uskaltais ottaa sturiomonitoreita keikalle mukaan, ei niitä oo tarkotettu siihen. No tietysti jos muita soittimia on tyyliin akustinen kitara + laulu ilman vahvistusta, niin kai se silloin käy. Rumpujen kanssa ei helvetissä.

Kotona mulla on tommoset behringerin truth monitorit ja keikalla oon yleensä vetänyt ihan laulukamojen läpi. On mulla joku vanha marshallin 15'' kiipparicombo jos ei laulukamoja jossain ole.

Niin, tuohon aiheen aloitukseen vielä: ei tainnut vielä selvitä, että etsitkö kaiuttimia kotikäyttöön vaan bändin kanssa soitteluun. Se kun on ihan eri juttu.
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
ex-5
28.01.2009 19:03:02

Niin, tuohon aiheen aloitukseen vielä: ei tainnut vielä selvitä, että etsitkö kaiuttimia kotikäyttöön vaan bändin kanssa soitteluun. Se kun on ihan eri juttu.

Kotikäyttöön.
baron
28.01.2009 20:22:22

Kotikäyttöön.

Jos haluat todella hyvät soudit, hanki hyvät kuulokkeet. Kelle sä haluat himassa esiintyä niin, ettei laitteen omat kaiuttimet riitä?
JPQ
29.01.2009 03:41:16

Eipä kaikissa laitteissa ole omia kaiuttimia ja on vaihtelun kannalta mukavampaa soittaa välillä kaiuttimistakin kuulokkeiden sijasta.

Myös korville parempaa.
baron
29.01.2009 05:01:19

Myös korville parempaa.

En ymmärrä?
Mulla on himassa hyvät kuulokkeet, joita voi pitää monta tuntia päässä ilman mitään tuntemuksia ja volan voi pitää sopivana?
M_Rouge
29.01.2009 14:41:10
Eipä kaikissa laitteissa ole omia kaiuttimia ja on vaihtelun kannalta mukavampaa soittaa välillä kaiuttimistakin kuulokkeiden sijasta.

Itse soittelen kuulokkimet päässä about 90%, siis kotona ollessani, kun harjoittelen. Kuitenkin kun olen yksin kotona, ja kesämökillä kesäisin, on todella mukavaa soitella kajareiden kautta. Jos ns. meluhaittaa ei tarvitsisi pelätä niin varmaankin tuo prosenttiluku olisi toisinpäin. Ja pienimuotoisilla keikoilla (pikkujoulut, häät, erilaiset illanviettotapahtumat), niissä sitten tarvii kajareita. Olen soittanut lainavahvarin kautta keikoilla, kotona stereoiden kautta Jamo-merkkisten normaalien stereo-kajareiden kautta. Kuulostaa ihan ok. Haluaisin kuitenkin pari kappaletta omia hyvänlaatuisia kajareita juuri kiippariin, että voisi soitella kotona ja em. pienimuotoisilla "akustispainotteisilla" keikoilla. Ehdottakaapa nyt hyviä monikäyttöisiä kajareita jotka sopivat siis kotiin/studioon ja keikoille.
baron
30.01.2009 01:09:56

Mulla keikkasoittimissa ei ole kaiuttimia koska ne ei kuitenkaan keikkaolosuhteissa riitä ja olisivat vain turhaa painolastia.
Himasoittimiin mulle riittää omat sisäänrakennetut, jos kaipaa parempaa soundia niin kuulokkeet.
Bronks
30.01.2009 08:36:35

Niin, kertokaapa nyt arvon m-nettiläiset millaisia kajareita/vahvistimia itse käytätte! Olisi kiva tietää ja kuulla (tietenkin rehellisiä) mielipiteitä omistamistanne systeemeistä.

Mulla on lähinnä kotikäytössä Genelec 8040 -pari. Niissä on hyvä saundi ja alapäätäkin riittävästi. En vaihda. Riittää myös hyvin mainitsemaasi pienimuotoiseen taustamusiikkisoitteluun. Hinta on miinuspuoli.

Keikoilla on käytössä bändin monitorit ja napit.
Don't take me serious, I'm just playing.
A100
30.01.2009 11:17:58
Mulla on lähinnä kotikäytössä Genelec 8040 -pari. Niissä on hyvä saundi ja alapäätäkin riittävästi. En vaihda. Riittää myös hyvin mainitsemaasi pienimuotoiseen taustamusiikkisoitteluun. Hinta on miinuspuoli.

Keikoilla on käytössä bändin monitorit ja napit.

Mulla on kotona Genelecin 1029A:t, joita voi kanssa suositella. Pienikokoiset ja tuttu, turvallinen G-soundi. Keikoilla monitorina vanha pomminvarma Peavey:n 100w kitaratrankkukombo, jossa 2 inputtia ja pre-outista mikseriin. Toimii :)
jyrkkä ehkä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)