MPU 10.01.2009 16:47:38 | |
---|
kyl me käytettiin pylväsporakonetta viritystappien reikien tekoon. mulla katkes 3 terää. jonka jälkee kurssi loppu ku niit odoteltiin. ja puusorvia, vannesahaa, kaasukäyttöstä liekitintä ym.. emt ehk on lait muuttunu ton jälkee? Ala-asteella? Pylväsporassa pitää olla toimintaan vaikuttava karasuojus eli karasuojuksen ollessa pois edestä kone ei saa käynnistyä. Aiemmin riitti pelkkä suojus. Sorvi on alakoululaisten sallittujen listalla, mutta sen opetuksen olen kokenut käytännössä mahdottomaksi. Vannesahaa eivät alakoululaiset saa käyttää. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
migi666 14.01.2009 20:06:46 | |
---|
Jeeps.. Aattelin ite alkaa väsäämään cajonia näiden ohjeiden avulla: http://www.davidbruce.net/building_cajon.pdfIhan harrastusmielessä luultavasti varsin mukava rakentaa, kunhan tietää mitä tekee, eikä kovin vaikeakaan. Kunnolliset uudet maksavat siinä 200€:n hujakoilla, niin on vähän liikaa akustisiin rientoihin silloin tällöin soitettavaksi. Pitäisi alkaa ens viikolla rakentelemaan. :P Suoraan mennään ennen kuin käännytään..!! |
Jeeps.. Aattelin ite alkaa väsäämään cajonia näiden ohjeiden avulla: http://www.davidbruce.net/building_cajon.pdf Ihan harrastusmielessä luultavasti varsin mukava rakentaa, kunhan tietää mitä tekee, eikä kovin vaikeakaan. Kunnolliset uudet maksavat siinä 200€:n hujakoilla, niin on vähän liikaa akustisiin rientoihin silloin tällöin soitettavaksi. Pitäisi alkaa ens viikolla rakentelemaan. :P Mä tein tollasen Cajonin. En siihen ollut hirveän tyytyväinen, noiden kielten suhteen. Kehittelin kielille kanteleen viritys tapeista säätimet ja se helpottaa virittelyä oleellisesti. Perinteiset pitkät kielet soivat kyllä makeemmin. Parhaan soinnin sain Sonorin virvelin matosta. sahailin maton kahtia ja tein niistä säädettävän sudin jolla voi säädellä virveli efektiä. Suomalainen vaneri ei ole kovin hyvää tuohon etulevyyn koska sen kerrokset ovat tasapaksuja. Paremman saat jos Cajonin lyhyemmän sivun suuntaiset syykerrokset ovat paksumpaa tavaraa. Esim. 0.5mm /3 milliä ja jokin pintaviilu vaan siihen pintaan. Näin sen saa soimaan paremmin ja soittotuntuma on jäntevä eikä lepsu kuten normaali vanerista tulee... Cajonin valmistuttua tekasinkin sitten Negra flamenco kitaran, kiva kokeilu sekin.... Noin ihan veskissä tehtynä, heh (kuva löytyy omasta kuvasta) |
mikkemato 02.04.2009 15:53:53 (muokattu 02.04.2009 17:58:36) | |
---|
ooofffiaaargh! mutta kun olin jo viestin tänne pistänyt, vaikka sen hetken päästä tyhjensinkin(näitä kun ei voi poistaa >:d ) niin siispä onko kellään käynyt niin epäonnisesti thomannilta tilatessa että tulli olisi pistäny jonku maksun? itse pelkään moista, kun jostain jotain semmoisen mahollisuuden suuntasta oon kuullu. (suunnittelisin siis kitaran, parin pedaalin ja vahvistimen ostoa sieltä.) |
Ketjukuula 02.04.2009 22:03:54 | |
---|
mikkemato: ooofffiaaargh! mutta kun olin jo viestin tänne pistänyt, vaikka sen hetken päästä tyhjensinkin(näitä kun ei voi poistaa >:d ) niin siispä onko kellään käynyt niin epäonnisesti thomannilta tilatessa että tulli olisi pistäny jonku maksun? itse pelkään moista, kun jostain jotain semmoisen mahollisuuden suuntasta oon kuullu. (suunnittelisin siis kitaran, parin pedaalin ja vahvistimen ostoa sieltä.) En kyllä koskaa oo kuullu että thomannilta tilatessa ois tullu. ite oon varmaa sen 7 pakettia tilannu ja hyvin on tullu aina:) |
MPU 03.04.2009 09:12:15 | |
---|
mikkemato: ooofffiaaargh! mutta kun olin jo viestin tänne pistänyt, vaikka sen hetken päästä tyhjensinkin(näitä kun ei voi poistaa >:d ) niin siispä onko kellään käynyt niin epäonnisesti thomannilta tilatessa että tulli olisi pistäny jonku maksun? itse pelkään moista, kun jostain jotain semmoisen mahollisuuden suuntasta oon kuullu. (suunnittelisin siis kitaran, parin pedaalin ja vahvistimen ostoa sieltä.) EU:n sisäisessä kaupankäynnissä ei tulleja kanneta. Ihan kaikkea kuulemaansa ei kannata uskoa. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |