Niq 28.01.2009 08:45:11 | |
---|
Luin arvostelusta jossa tuli miinuksia mono monitoroinnista. Mitä tämä siis tarkoittaa? Jos monitoroi soittoa suoraan, niin tavarahan on tosiaan monoa, kun se tulee suoraan etuasteista. Tai ei välttämättä monoa mutta kaikki on tasan keskellä, koska etusissa ei mitään panorointisäädintä ole. Mutta jos softan kautta monitoroit niin kyllähän sieltä silkkaa stereota tulee. Ei tämä kyllä minua ainakaan ole haitannut millään tavalla. Eilen soitin rumpuja sisään, neljä tuntia kymmentä raitaa rinnakkain eikä ongelmia ollut yhtään. Löytyi kuvia tuon koneen tekovaiheilta: http://niq.kapsi.fi/index.php?folder=/%C4%E4nitysmasiina/ Näyttö tosiaan tuossa päällä paksun pleksin alla. Ei välttämättä ergonomisin systeemi mutta eipä tuolla tarvitse juuri muuta tehdä kuin painaa reciä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Torniojaws 28.01.2009 09:26:16 | |
---|
EDIT: USB:hän ei mene välttämättä tukkoon, jos prosessoriteho ei piisaa niin pätkimistä tulee, sillä USB käyttää sitä enemmän kuin FireWire. Jos tarkkoja ollaan, niin Firewire ei käytä yhtään suoritinaikaa. |
Niq 28.01.2009 10:25:52 | |
---|
Jos tarkkoja ollaan, niin Firewire ei käytä yhtään suoritinaikaa. Niin, verrattavissa vaikka PCI-korttiin ehkä tuossa mielessä, ennemmin kuin USBiin. Mutta kyllähän se data prosessorin kautta kulkee jokatapauksessa. :) Mä en oo dramaattista eroa huomannut prosessoritehon kanssa jos verrataan Alesis Multimix FW:tä ja tätä Tascamia. Siellä samoilla lukemilla se pyörii. Kaipa tämä nykyajan moniydintekniikka hommaa edesauttaa sen verran että tästä erosta tulee lähinnä kuriositeetti. Firewire on hyvin suunniteltu ja fiksusti toteutettu, ilman yhteensopivuusongelmia käyttäisin varmasti ennemmin FW-interfacea kuin USB:tä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Torniojaws 28.01.2009 11:01:28 (muokattu 28.01.2009 11:02:16) | |
---|
Firewire on hyvin suunniteltu ja fiksusti toteutettu, ilman yhteensopivuusongelmia käyttäisin varmasti ennemmin FW-interfacea kuin USB:tä. Ei se ole kuin käyttää Texas Instrumentsin piirillä olevaa ohjainkorttia, niin ei ole mitään ongelmia. Heti kun kyseessä on Agere/Lucent/LSI-halpispiirit niin ongelmia tulee. |
Niq 28.01.2009 13:12:37 | |
---|
Ei se ole kuin käyttää Texas Instrumentsin piirillä olevaa ohjainkorttia, niin ei ole mitään ongelmia. Heti kun kyseessä on Agere/Lucent/LSI-halpispiirit niin ongelmia tulee. No, eipä se minun tapauksessani ongelmia täysin poistanut, enkä kyllä ole ainoa. Voihan kyseessä olla interfacen huonouskin, tiedä häntä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Torniojaws 28.01.2009 15:25:08 | |
---|
No, eipä se minun tapauksessani ongelmia täysin poistanut, enkä kyllä ole ainoa. Minkälaisia ongelmia? |
Niq 28.01.2009 15:35:28 | |
---|
Kun painaa play niin kuuluu tök tök tök tök -> stop ja play uudestaan niin soi ok. Sama juttu äänittäessä. Aika paska homma jos äänittää vaikka keikkaa monitoroimatta suoraan mitä raidalla tapahtuu. Välillä meni neljäkin tuntia ilman mitään ongelmaa, joskus buutti auttoi, joskus ei. Sinänsä ei suuri haitta, sillä klikin tai jo äänitettyjen raitojen tökkiminen paljasti ongelman, mutta tosiaan liveäänitykset ei tulleet kuuloonkaan. Ja yritin kaikki mahdolliset niksit, XP-tuunaukset, uusimmat ajurit&firmwaret yms yms. En ole ihan ensimmäistä kertaa tietokoneella, joten en ota osaamattomuudenkaan piikkiin tuota. Alesiksen sähköpostitse antamat jekutkin kokeilin. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Torniojaws 28.01.2009 17:20:10 (muokattu 28.01.2009 17:20:36) | |
---|
Tuo kuulostaa enemmän vialliselta laitteelta: joko interface tai ohjainkortti. Kokeilitko toista interfacea tai ohjainkorttia? |
Latee 28.01.2009 17:33:54 (muokattu 28.01.2009 17:35:51) | |
---|
Aika makee "raahattava kone" sinulla :) M-Audio Fast Track Ultra 8R lähti DV:ltä tilaukseen. Lueskeltua netistä Tascamista ja M-Audiosta niin porukka sanoi Octane etuasteita paremmaksi. |
Niq 28.01.2009 17:34:56 | |
---|
Tuo kuulostaa enemmän vialliselta laitteelta: joko interface tai ohjainkortti. Kokeilitko toista interfacea tai ohjainkorttia? Sepä se. Eipä ollut toista vastaavaa Alesista koitettavaksi, eikä toisaalta viitsinyt toista 60 euroa heittää kankkulan kaivoon hommatakseen toisen TI-piirillä olevan kortin. Uusi omistaja ei ole valittanut mistään ongelmista, vanhakin sanoi vehkeen toimineen hienosti, vaikutti rehdiltä ja mukavalta tyypiltä. Mäkkihän sillä oli pöydällä... "I have a cunning plan" -Baldrick |
Niq 28.01.2009 17:39:11 | |
---|
Aika makee "raahattava kone" sinulla :) Eikös ookkin, kun itte tekee, saa ihan sitä mitä sattuu tulemaan. :) En ole tuosta räkkihommelista vielä huonoja puolia keksinyt, rumpuäänityksetkin onnistuu helposti, sen kun nostaa koneen rumpujen viereen ja mikit kiinni. Siis olen itse rumpali eikä muut osaa painaa recciä enkä jaksa opettaa. Enkä toisaalta jaksa nousta rumpupallilta koko ajan toiseen huoneeseen painelemaan recciä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Latee 28.01.2009 17:47:23 | |
---|
Eikös ookkin, kun itte tekee, saa ihan sitä mitä sattuu tulemaan. :) En ole tuosta räkkihommelista vielä huonoja puolia keksinyt, rumpuäänityksetkin onnistuu helposti, sen kun nostaa koneen rumpujen viereen ja mikit kiinni. Siis olen itse rumpali eikä muut osaa painaa recciä enkä jaksa opettaa. Enkä toisaalta jaksa nousta rumpupallilta koko ajan toiseen huoneeseen painelemaan recciä. Jees!! Itsekin olen rumpali. Mites olet nauhotukset hoitanut? Itse ajattelin että soittaa kitaran demo raidan klikillä nauhalle ja siihen sitte alan rumpuja takomaan. Seuraavaks sitten kitaraa ja kaikki muut päälle. Kuulokkeet pitää vielä hommata. Ajattelin Vic Firtin Sih1:siä. Onko mitään halvempia olemassa? Nuo jotain 70e Dlx Musikissa. |
Niq 28.01.2009 18:32:21 | |
---|
Jees!! Itsekin olen rumpali. Mites olet nauhotukset hoitanut? Itse ajattelin että soittaa kitaran demo raidan klikillä nauhalle ja siihen sitte alan rumpuja takomaan. Toimii jos sulla on kitaransoittajana hyvä time. Ajattelin Vic Firtin Sih1:siä. Onko mitään halvempia olemassa? Nuo jotain 70e Dlx Musikissa. Osta ennemmin nappikuulokkeet ja kuulonsuojaimet. Saat halvemmalla ja on parempi soundi, noita en oo kuullu kenenkään vielä kehuvan... "I have a cunning plan" -Baldrick |
Latee 28.01.2009 18:57:36 | |
---|
|
Danko 28.01.2009 19:02:38 | |
---|
Mystisesti hintahtavat romantikot #3 Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori |
Latee 28.01.2009 20:15:18 | |
---|
miten lujaa niitä rumpuja pitää oikein lyödä? itsellä meni vastaavista johto poikki, mutta samoja sovittimia olen käyttänyt creativen pakettinappien kanssa viimeksi tunti sitten bänditreeneissä. Napakalla ranneliikkeellä. |
Niq 28.01.2009 22:02:04 | |
---|
miten lujaa niitä rumpuja pitää oikein lyödä? itsellä meni vastaavista johto poikki, mutta samoja sovittimia olen käyttänyt creativen pakettinappien kanssa viimeksi tunti sitten bänditreeneissä. Helpompi hakea balanssi esim. sen komppikitaran, klikin ja oman soiton väliltä jos ulkoapäin tuleva ääni on kunnolla vaimennettu. Saahan sitä rumpua sieltä napista kuulumaan... "I have a cunning plan" -Baldrick |
Onko mahdollista olla kaksi äänikorttia koneessa kiinni? Jos isken Emun lisäksi tuon tilaamani M-Audion. |
Danko 29.01.2009 00:13:43 | |
---|
Onko mahdollista olla kaksi äänikorttia koneessa kiinni? Jos isken Emun lisäksi tuon tilaamani M-Audion. jotkin äänikorteista (esim. presonus firestudio) tukevat ns. daisy chain -kytkentää, mutta tämä edellyttää kahta tai useampaa samanlaista laitetta. emun ja m-audion tapauksessa arvelen äänityssoftan "tajuavan" samanaikaisesti vain toisen niistä. helpoiten lisää sisään/ulostuloja saisit hankkimalla ADA8000:n tai vast. tuon emun kylkeen. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori |
Torniojaws 29.01.2009 11:11:51 (muokattu 29.01.2009 11:12:23) | |
---|
Onko mahdollista olla kaksi äänikorttia koneessa kiinni? Jos isken Emun lisäksi tuon tilaamani M-Audion. Äänikortteja saa teoriassa rajattomasti (korttipaikkojen ja FW/USB-liittimien puitteissa) koneeseen kiinni, mutta sama ohjelma ei pysty käyttämään useampia kortteja ellei siinä ole erityinen tuki sellaiselle. Yleensä sisääntulot ja ulostulot voi vielä hoitaa eri korteilla, mutta sekakäyttö on aika vaikeaa. Eli ratkaisu on tosiaan ADATin käyttö tai laitteen oma em. daisy-chain -kytkemistapa. |