Aihe: Ben Granfelt Band
1 2 3 4 5 6
sirdickyj
10.10.2006 17:09:03
Enks mä lauantaina maininnu ettei menny vaimolle läpi toi nimiehdotus.

Mist lähtien vaimot on päättäny mistään?
Pataan! ...+alv.
Ben63
10.10.2006 17:23:06

No niin...levy on kitara,basso ja rumpu osuuksien kohdalle täysin live eli soolot myös livenä. Vedettiin 2-3 ottoa per biisi ja valittiin paras.Pariin biisiin äänitin toisen komppiraidan jota sitten käytettiin jos oli tarvetta.Mutta perus idea oli että vedetään livenä. Miri ja Harri laulaa stemmoja Check upissa,Drunken Horsessa ja Beautifullissa muuten vedin kaikki stemmat ite.
Käytin mun LP 57 Gold Topia ja R.Trower Stratoa ja Tyler Burning Wateria (ainoastaan Beautiful biisissä jota muuten vihaan itse!). Vahvistimet oli 2kpl ENGL Slow Hand nuppia ja 2 kpl 1x12" ENGL kaappia. Effektit oli Captain Coconut, H&K Leslie ja Budda Wah. Kaikki spedut oli Steen Skruydstrupin tekemällä laudalla. Biisien rakenteet oli periaatteessa hallussa mutta jotkut soolot vähän veny :-) ja mä olen tunnetusti aivan uskottoman huono laskemaan tahteja! Onneksi Miri ja Harri osaavat sen homman.

Ja kyllä minä kritiikkiä kestän :-) Omahan tää uravalinta on ja olen onnellinen siitä että vielä löytyy jengiä keikoilla ja pääse ulkomaillekin soittelemaan.

Se siitä...

Beni
Capman
10.10.2006 17:34:25
Käytin mun LP 57 Gold Topia ja R.Trower Stratoa ja Tyler Burning Wateria (ainoastaan Beautiful biisissä jota muuten vihaan itse!).

Täh, toi Beautiful on ihan huippu!?? Levyn parhaimpia biisejä. Vokaaleista ja vokaalimelodioista tulee mieleen jollain tapaa Gilmourin jutut. Soitin ton biisin myös yhdelle tanskalaiselle kitarasankarikaverille ja sekin tykkäs siitä ihan kybällä.
Mika Antero
10.10.2006 17:36:56
Mist lähtien vaimot on päättäny mistään?

Siitä lähtien kun se kirkossa tokaisi "kyllä se tahtoo".
MK73
10.10.2006 18:40:03
Todella hienoa huomata, että artistit itse rohkenevat näihin keskusteluihin mukaan ja kertoilevat tekemisistään.

Kiitos Ben!
Lilli
10.10.2006 19:58:20
Todella hienoa huomata, että artistit itse rohkenevat näihin keskusteluihin mukaan ja kertoilevat tekemisistään.

Kiitos Ben!

Samat sävelet! - Kunnioitettavaa rohkeutta.
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
rheinone
11.10.2006 10:29:42
Mutta se, mikä mulle mättää noissa jutuissa, on se, mitä toi Ossikin tossa sno, että kun asialla on tietyt sällit, niin sitten ei voi olla millään uskottavaa.

Aivan, ja noita sällejä on vaikka kuinka: Pave Maijanen, Ben Granfelt, Paul McCartney, Gene Simmons... Listaa vois jatkaa loputtomiin. Mutta oisko nää nyt sitten niitä makuasioita.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
sirdickyj
11.10.2006 10:57:42
Aivan, ja noita sällejä on vaikka kuinka: Pave Maijanen, Ben Granfelt, Paul McCartney, Gene Simmons... Listaa vois jatkaa loputtomiin. Mutta oisko nää nyt sitten niitä makuasioita.

Mitä vittua? Maijanen? Pataan! Yks kovimmista sälleistä, ei saatana!

Ja Mc Cartneyhän oli koko Biitleksen SE juttu, Lennon oli pelkästään muka-uskottava rockosasto bändissä, jossa ei mitään rockia ollutkaan. Nii.

Ei, Risto, nämä eivät ole makuasioita, vaan totuuksia ;-)
Pataan! ...+alv.
rheinone
11.10.2006 10:59:42 (muokattu 11.10.2006 11:49:54)
Mitä vittua? Maijanen? Pataan! Yks kovimmista sälleistä, ei saatana!

Maijanen on yks kovimmista sälleistä - bassonvarressa.

Ja Mc Cartneyhän oli koko Biitleksen SE juttu, Lennon oli pelkästään muka-uskottava rockosasto bändissä, jossa ei mitään rockia ollutkaan. Nii.

Vitut!

E: Itseasiassa oot tossa ihan oikeessa, ähihi.

Ei, Risto, nämä eivät ole makuasioita, vaan totuuksia ;-)
Notefix
11.10.2006 11:16:00

Mutta oisko nää nyt sitten niitä makuasioita.

Ei, kyse on enemmänkin rokuskottavuudesta sun muusta turhuudesta, jolla taas ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa.
"Layers of layers of shit!"
Capman
19.12.2006 18:29:30
Anttilassa on myynnissä ihmeellisiä halpoja musiikki-dvd -levyjä (osa selvästi bootleggejä), joiden joukosta poimin tällaisen kuin "Guitar Legends" - The Ultimate Antholy. En katsonut artisteja ostaessa sen tarkemmin. Panin vain merkille, että kyseessä on kokoelma erilaisia merkkiteoksia kovilta kepittäjiltä. Noh, heti toisena biisinä Freen ja Paul Kossofin jälkeen pläjähti ruutuun Wishbone Ash featuring Andy Powell ja mystinen "Glen" Granfelt. Pojat soittelevat siinä hienon ja pitkän version Phoenixista. Aika hyvin on Beni listattu kovaan seuraan mm. Kossofin, Blackmoren, Akkermanin, Rory Gallagherin, Tony Iommin, Steve hackettin, Steve Howen, Mick Boxin, Robin Trowerin, John Etheridgen ja Vernon Reedin kanssa... :O)

Julkaisun takana on Ragnarock Ltd niminen firma.
kid ego
19.12.2006 20:15:56
Anttilassa on myynnissä ihmeellisiä halpoja musiikki-dvd -levyjä (osa selvästi bootleggejä), joiden joukosta poimin tällaisen kuin "Guitar Legends" - The Ultimate Antholy. En katsonut artisteja ostaessa sen tarkemmin. Panin vain merkille, että kyseessä on kokoelma erilaisia merkkiteoksia kovilta kepittäjiltä. Noh, heti toisena biisinä Freen ja Paul Kossofin jälkeen pläjähti ruutuun Wishbone Ash featuring Andy Powell ja mystinen "Glen" Granfelt. Pojat soittelevat siinä hienon ja pitkän version Phoenixista. Aika hyvin on Beni listattu kovaan seuraan mm. Kossofin, Blackmoren, Akkermanin, Rory Gallagherin, Tony Iommin, Steve hackettin, Steve Howen, Mick Boxin, Robin Trowerin, John Etheridgen ja Vernon Reedin kanssa... :O)

Julkaisun takana on Ragnarock Ltd niminen firma.

Joo toi on tota halpis-sarjaa. En tiennytkään että Ben näkyy tuolla dvd:llä. Voisin ihan sen takia hommata. Siitäkin tietää että tuo on halpista, että Psychedelic-dvd:n kansissa lukee sekä edessä että päädyssä Pyschedelic...
Rainer Frilund
22.12.2006 08:43:39

Jep ja nyt liikutaan aiheessa miksi? Kuka näitä kuuntelee...kauheeta kuraa.

Ai kun rakentavaa kritiikkiä ;-)

Kuuntelusta:
Jos Ben Granfelt Bandistä puhut, niin minä
ja jokunen Britti ainakin. Innokkaimmat
otti allekirjoittaneeseen yhteyttä ja pyysivät
lähettämään levyn heti kun se Suomessa
julkaistiin. Jotkut taas kahmivat niitä
Chesterfieldissä, AshConin aikaan, kun
BGB oli lämppärinä. Jotkut tykkää
kurasta jotkut jostain muusta ruskeasta...

;-), edelleen.
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
jjylli
22.12.2006 21:45:18
Jep ja nyt liikutaan aiheessa miksi? Kuka näitä kuuntelee...kauheeta kuraa.

PdJ

kolee jätkä
Capman
22.12.2006 22:19:08
Jylli, äijä sai muuten aikamoista voimasoittoa Radio Helsingin aalloilla hetki sitten Keppiurpot -kitaraspesiaalissa. Beniä ei kyllä vissiinkään noilla Zookin livepätkillä kuultu. Se Youtubessa oleva Zookin ja Benin Neil Young -kimppaveto on kyllä ihan huippu!
rheinone
22.12.2006 23:30:35 (muokattu 22.12.2006 23:31:36)
kolee jätkä

No näin on, mut kantsuu ottaa todesta. Jos ei putoo ni ei putoo, that's it. Mitä sitä sen enempää jappastelemaan.
MK73
28.01.2009 21:56:29
http://www.myspace.com/bengranfeltband

Levyä odotellessa....

Jeps, taattua laatua jälleen.. hienoa Ben ja bändi !!
Hiki ja vääntö.
MarkoA
29.01.2009 02:09:20
Maukasta kitarointia! Toivottavasti sattuu sopivasti lähettyville, että pääsis livenä kuulemaan. Because we can!
It certainly can, can you?
Geetar
29.01.2009 12:02:06
Maukasta kitarointia! Toivottavasti sattuu sopivasti lähettyville, että pääsis livenä kuulemaan. Because we can!

Kannattaa mennä kuuntelemaan. Live-suosikkina mulla kuuntelijana ollu noilta viimeisimmiltä keikoilta toi Make up my mind with my heart! Hieno homma, että tulee uutta matskua.. Diggaan ihan kympillä näistä uusimmista levyistä. Eihän tällaista musaa tehdä näin hyvin (hevi)Suomessa=)
Keep practising
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)