Aihe: Särkyvät SansAmpit
1
Voitto Ankka
28.01.2009 12:12:05
Terve!

Minulla on takuuongelma. Minulta hajosi samalla tavalla kaksi SansAmp PSA 1.1:tä viime kesän aikana. Molemmat olivat hajotessaan alle 2kk ikäisiä, eli siis käytännössä uusia. Ensimmäinen meni matkavakuutuksen piikkiin, koska se oli hajonnut lentomatkan aikana, mutta kaikesta päätellen sen hajoaminen johtui aivan samasta syystä kuin seuraavankin.

Tuossa on kuva PSA-1:stä. Olennainen selviää siitäkin.
http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … D79A/C0A8/071C/E3E1/SansAmp_PSA.jpg

Etupaneelin molemmissa päissä olevat kaarevat "kahvat" ovat kiinni kahdella ruuvilla, jotka samalla pitävät laitteen etupaneelin ja muun rungon kiinni toisissaan. Kansi ja pohja ovat kiinni ainoastaan rungossa, eivät etupaneelissa.

Molemmista laitteistani nuo ruuvit löystyivät omia aikojaan. Tämä aiheuttaa esimerkiksi sen, että kun vaikka laiteräkin nostaa pystyasentoon, tuon laitteen kaikki muu paino etupaneelia lukuunottamatta roikkuu etupaneelissa kiinni olevien potikoiden, diginäytön, kytkinten ja niiden kiinnitysten varassa. Nämä eivät sitä kestä vaan repeävät irti ja lakkaavat toimimasta.

Samassa räkissä on kulkenut ja kulkee SansAmp RBI, Ampeg SVP-CL, Ampeg SVP-PRO ja Shure SLX4. Ainoat ikinä hajonneet ovat nuo PSA 1.1:t.

Maahantuoja Musamaailma on sitä mieltä, että kaikki on minun syytäni, koska laitetta on ilmiselvästi käsitelty liian kovakouraisesti ja "PSA:ta on räkit täynnä maailmalla eikä ne muilla hajoile."

Onko kukaan muu törmänny noiden kanssa vastaaviin ongelmiin? Tai tietääkö kukaan ketään sellaista, joka olisi? Pieni vertaistuki olisi paikallaan, koska minä en tuota korjausta aio todellakaan maksaa. Vai pitäisi tyytyä kohtaloonsa ja maksaa?

j.
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
oiva tumpeloinen
28.01.2009 12:15:37
Ei pitäis maksaa itse. Jos ne ruuvit niistä kahvoista ei ole selvästi näkyvissä, vaan laitteen sisäpuolella, sen korjaaminen ei ole sun homma. Sä et itseasiassa sais takuuaikana mennä sen kannen alle. Se, että olisko sun pitänyt huomata niiden korvien löystyminen on sitten taas eri asia, mutta harvoinpa noita tulee revittyä, jos laite on räkissä kiinni. Jos niillä on jotain ongelmia uusien kiinnitysten kanssa, se ei ole mitenkään vanhoihin kapistuksiin liittyvä juttu.

Jos Musamaailmasta ei suostuta korvaamaan huoltoa, niin pyydät sen kirjallisena ja otat kuluttajalautakuntaan yhteyttä.
Voitto Ankka
28.01.2009 12:18:43
Ei pitäis maksaa itse. Jos ne ruuvit niistä kahvoista ei ole selvästi näkyvissä, vaan laitteen sisäpuolella, sen korjaaminen ei ole sun homma. Sä et itseasiassa sais takuuaikana mennä sen kannen alle.

Joo, jäi sanomatta, että ne ruuvit on todellakin siis laitteen sisäpuolella ja niitä kiristääkseen pitäisi purkaa ensin muita komponentteja pois tieltä.

j.
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
Tympee Huttunen
28.01.2009 16:10:20
Kuluttajansuojaan vaan.
ballfish
28.01.2009 16:56:24
Kuluttajansuojaan vaan.

Kirjallisen selvityksen pyytäminen on yleensä se milloin kauppias antautuu. Toimii.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)