Aihe: Mitä kaikkea metallin maalaukseen?
1
Antti1
28.01.2009 19:49:34
Jos sä haluat homman tehdä kunnolla, niin sä otat mieluummin sitten kaikki alumiinilistat irti siitä pöntöstä. Mun mielestä ainakin.
Vladi
28.01.2009 20:00:43
Jos sä haluat homman tehdä kunnolla, niin sä otat mieluummin sitten kaikki alumiinilistat irti siitä pöntöstä. Mun mielestä ainakin.

Nii, onhan tuo järkevämpää. Pysyykö se kaappi silti kasassa, tuskin se pelkästään noiden listojen varassa on?
Kyllä se siitä.
Antti1
28.01.2009 20:03:08
Nii, onhan tuo järkevämpää. Pysyykö se kaappi silti kasassa, tuskin se pelkästään noiden listojen varassa on?

Ne on vaan tukevoittamassa ja suojaamassa niitä kulmia. Mutta mites ne oli tuossa kiinni? Poppareilla, vai ruuveilla, vai kenties jotenkin aivan muuten? En oo tullu koskaan katsoneeksi.

Mä tosin vetäisin mieluummin melkein vaan hiomalla ne listat läpi ja jättäisin maalaamatta. Sellainen "harjatun" näköinen pinta on mun mieleen ja se maali ei oikein hyvin välttis kestä alumiinilistan pinnassa kolhuja.
Vladi
28.01.2009 20:08:33
Ne on vaan tukevoittamassa ja suojaamassa niitä kulmia. Mutta mites ne oli tuossa kiinni? Poppareilla, vai ruuveilla, vai kenties jotenkin aivan muuten? En oo tullu koskaan katsoneeksi.

Mä tosin vetäisin mieluummin melkein vaan hiomalla ne listat läpi ja jättäisin maalaamatta. Sellainen "harjatun" näköinen pinta on mun mieleen ja se maali ei oikein hyvin välttis kestä alumiinilistan pinnassa kolhuja.

Jokasta kaapin reunaa kiertää alumiinilista ja kulmissa on vielä sit isommat palat, niinkuin yleensä kaikissa kaapeissa.

Kiinnostais maalata sen takia, että tuo alumiini on kellertynyt jonkun verran joistain kohdista. Tosin jos se hiomalla lähtee ni ehkä sit jätän maalaamatta. pitää pohtia asiaa.
Kyllä se siitä.
Johnson D
29.01.2009 14:53:12
Vanha maali pois 320 paperilla (tai 240) ei niin nuukaa, ei kuitenkaan 80 paperilla, joka naarmuttaa alumiinia. Jos listoissa on uria, joita on hankala hioa, niin maalinpoistoaineella.

Listat puhtaaksi vaikka tinnerillä. Pohjamaalaus pohjamaalispraylla yksi kerros tai pari ohutta kerrosta, niin ettei alumiini paista läpi. Varsinainen maalaus spraymaalilla. Monta (esim. 5) ohutta kerrosta, niin ettei valu. Mahdollinen spraylakkaus myöskin useita ohuita kerroksia.

Käytä saman tuoteperheen aineita, muuten saattaa esim. pohjamaali hylkiä pintamaalia.

Helppoo kuin heinänteko.
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)