Aihe: Efektilauta
1
Pallisti
27.01.2009 22:43:54
Moi! Minua kiristää askartelu. Myydäänkö jossain kohtalaisen kivoja efektilautoja? Pitäisi olla sellainen lauta, johon saa hyvin ja helposti efektit kiinni, laudalle on joku keissi sekä laudassa on muuntajille joitakin sähköpistokkeita.

Kiitti.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
Kallekorvola
28.01.2009 00:44:50
PasiB
28.01.2009 04:06:12
tossa.

http://www.thomann.de/fi/rockcase_gigboard_pedalpacker.htm

Vastaavanlaisen muovisen osti meidän kitaristi paikallisesta musiikkiliikkeestä. Eiköhän noita ole siellä pääkaupunkiseudunkin kaupoissa.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Pirkka
28.01.2009 08:31:04 (muokattu 28.01.2009 08:32:18)
Yllämainituissa laudoissa on sellanen vika, että noiden lautojen omat sähköt on ihan hanurista. Mulla on Thomannilta Warwickin case täynnä pedaaleita, hyvin on pysyny kasassa. Virtalähteen hommasin erikseen. Tuo sähköjärjestelmä vie myös kohtuuttomasti tilaa pedaaleilta
hemmo
28.01.2009 08:36:56

Yllämainituissa laudoissa on sellanen vika, että noiden lautojen omat sähköt on ihan hanurista. Mulla on Thomannilta Warwickin case täynnä pedaaleita, hyvin on pysyny kasassa. Virtalähteen hommasin erikseen. Tuo sähköjärjestelmä vie myös kohtuuttomasti tilaa pedaaleilta

Tätä mie testasin ja se oli munsta hyvä:

http://www.thomann.de/fi/skb_ps_55.htm
Pallisti
28.01.2009 12:48:19
Tätä mie testasin ja se oli munsta hyvä:

http://www.thomann.de/fi/skb_ps_55.htm

Tää kyllä näyttää aika pätevältä, mutta hinta suht suolainen :)
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
NitroJeesus
28.01.2009 13:23:59
Itse suosin yhdistelmää Electro Harmonix Pedal Bag + Visual Sound 1Spot. Mahtuu mukavasti pedaaleja (parhaimmillaan itsellä tainnut olla melkein kymmenen, pitää tosin laittaa kahteen riviin) ja ei paina juuri mitään. Liimasin pohjaan vielä lähimarketista ostettua kynnysmattoa, johon velcro jää kiinni. Saa aseteltua pedaalit haluamaansa järjestykseen eikä tarvitse niiden valmiiksi tulleiden velcrojen kanssa pelleillä.

Yhteensä setille tuli hintaa alle 60€.
Unless you take pride in what you're doing, it won't last / Craftsmanship is a quality that some lack / You got to give people a reason for them to come back
Etvi
28.01.2009 15:04:26 (muokattu 28.01.2009 16:28:12)

Jos itse haluat rakennella, niin hyviä ohjeitahan löytyy kyllä. Tässä esimerkki Leo Lindgreniltä: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=968

edit: Ei pitäis kauheasti kiristää tollasta tehdessä :)
FFFFFFUUUUUUUUU......
Johannes_t
28.01.2009 15:24:37

Jos itse haluat rakennella, niin hyviä ohjeitahan löytyy kyllä. Tässä esimerkki Leo Lindgreniltä: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=968

Ketjuu alkoi sanoilla:

"Moi! Minua kiristää askartelu."

;)
mr.bungle
28.01.2009 15:46:20

"Moi! Minua kiristää askartelu."

Eipä pedalboardin tartte minimissään olla ku lankunpätkä, velcroa, tarpeeks ampeereja virtaa puskeva 9v muuntaja (laske yhteen spedujen ampeerivaatimukset, muuntajan speksien pitäis ylittää se. Esim. Onespot on hyvä) ja haarapiuha sille.
bassolla hanuriin
L.Ruoska
28.01.2009 16:40:54 (muokattu 28.01.2009 16:44:00)

Eipä pedalboardin tartte minimissään olla ku lankunpätkä, velcroa, tarpeeks ampeereja virtaa puskeva 9v muuntaja (laske yhteen spedujen ampeerivaatimukset, muuntajan speksien pitäis ylittää se. Esim. Onespot on hyvä) ja haarapiuha sille.
Jep, jokuhan täällä mainitsikin ton mun pedalboard-artikkelin mutta siinä on ihan turhaa kaikenlaista koristelua jos askartelu ahistaa. Duunasin meidän kitaristille noin viidessä minuutissa semmonen lite-version. Sahasin jostain vanhasta levystä pistosahalla semmosen 70x40cm palikan. Ruuvasin siihen keskelle etureunaan nelkytsenttisen palasen kakkoskakkosta (5x5cm puutavaraa siis). 2x2:een sitten ruuvasin toiselle puolelle monipaikkaisen jatkojohdon ihan kylmästi vaan ontoista kohdista läpi ja toiselle puolelle jonkun vanhan ylijäämäkahvan. Sitten vaan velcroa pitkin pintaa pari rantua ja homma oli kasassa. Kaikki paitsi velcro löytyi kaapeista, jos olis pitänyt ostaa uutena niin ois menny alta 20€ koko vempeleen tekoon. Se on itseasiassa niin ruma ja käytännöllinen että täytyykin ottaa kuva siitä ens kerta kun päästään treenikämpälle =D

Tietysti mulla on se etu että on aina autossa kaikenlaisia (voima)työkaluja ja rakennusmatskuja kun remonttihommia teen, eli ei tartte ikinä erikseen lähteä ostamaan jotain ruuveja tai kulmarautoja tai muuta sälää.
Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :)
Pallisti
28.01.2009 17:06:56
Kai se täytyy kuitenkin itse askarrella. Se on vaan niin näppärää tilata postimyynnistä tavaraa ja kipasta hakemassa tosta lähipostista. Ehkäpä minä kovalla työllä saan kevääseen mennessä laudan kasaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)