Aihe: Upotuskysymys
1
jenrg
27.01.2009 11:41:30
Aloin tuossa sahailemaan paloja helmiäisestä seuraavan projektin otelautaupotuksiin ja nousi mieleen seuraavanlainen kysymys. Jossain threadissa sanottiin että erikeeper olisi hyvä liima palojen liimaamiseksi lautaan siinä vaiheessa kun ääriviivat jyrsintää varten tehdään, mutta milläs ne otetaan siitä irti? Irtoaako erikeeperillä liimattu pala nätisti ilman mitään liuottimia tms. vai pitääkö sitä pehmentää jollain?
MPU
27.01.2009 12:25:40
Vähän vettä.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Retku
27.01.2009 19:00:01
Tulipa ohimennen mieleen että onkos kukaan kokeillut tähän tarkoitukseen sitä niinsanottua "räkäteippiä??" Eli sitä semmosta ikäänkuin kakspuolista teippiä mistä ei oikeistaan jää muuta kun se liima kun suojapaperin ottaapi pois. Se on hiukan elastista kyllä joten ilman tarkkaavaisuutta saatta tietty ne palaset liikkua hiukan. En kyseiseen tarkoitukseen ole sitä vielä kokeillut mutta moneen muuhun vastaavaan tilaipäiseen kiinnitykseen kyllä...
"Ei muuta kun huumori yllä ja lisää paskaa housuun!"
Mike M. Hiirenloukku
28.01.2009 01:51:38
Aloin tuossa sahailemaan paloja helmiäisestä seuraavan projektin otelautaupotuksiin ja nousi mieleen seuraavanlainen kysymys. Jossain threadissa sanottiin että erikeeper olisi hyvä liima palojen liimaamiseksi lautaan siinä vaiheessa kun ääriviivat jyrsintää varten tehdään, mutta milläs ne otetaan siitä irti? Irtoaako erikeeperillä liimattu pala nätisti ilman mitään liuottimia tms. vai pitääkö sitä pehmentää jollain?

Minä ainakin oon laittanu vaan hyvin maltillisen tipan erikeepperiä liimausvaiheessa, ja sitten varovasti "napsauttanu" mattopuukon terällä irti. Samalla terällä oon pyöräyttäny ne ääriviivatkin. Luonnollisestikin varovaisuutta kannattaa noudattaa ääriviivoja tehdessä, ettei kohta oo helmiäiset imurissa ja sormet auki.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
jarmos
28.01.2009 09:21:01
Minä olen käyttänyt ns. räkä-kaksipuolista teippiä sekä pikaliimaa, ei tartte ku pieni pisara niin pysyy ja on helppo irroittaa, olen myös kokeillut maalia, elikkä palikat paikoilleen ja kevyesi valkoisella spraymaalilla niin saa kätevästi ääriviivat otelautaan ja lähtee hiomalla pois helposti.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)