Aihe: mikki asiaa (mitä eroja)
1
Johannes_t
28.01.2009 13:12:43

Näihin tietysti vaikuttaa paljon soittimen puut, kielet yms. Mutta lähtökohtaisesti Bartolinit ovat murisevat, alakeskitaajuuksiset ja EMG:t kirkassoundiset. Delanoista en osaa sanoa.
ubik
28.01.2009 13:51:27
jotai tälläst kaipasinki. Delano sivuillaha noita hehkutetaan et on kaikki taajuudet maailman parhaimpia jne. jne. ja sama hoosianna on kyl kaikkie noitte merkkie sivuilla, bartolinil kyl ehkä maltillisemmat ;D
Kallekorvola
28.01.2009 20:42:13
tosta delanosta en sano mitään, koska ei oo kokemusta ko. palikasta ollenkaan...

bartolinia mulla on ollu parissa bassossa. laklandista vaihdoin heti pois, ku etsin räyhäkkäämpää soundia. ne on aika "kohteliaan" kuuloset. tobiaksessa oli aikanaan vähän räyhemmät mallit, mut ne olikin michael tobiaksen erikoistilausta. aika monessa bassossa oon bartolineja kokeillu, mut ne ei vaan kai sit sovi mulle.

tollanen EMG:n DC40 mulla oli useammassakin vanhassa bassossa, ja siitä mä kyl tykkäsin. sellanen hifihkö, kirkas soundi, ja VALTAVA outputti. ei ottanu vahvistimet kyllä mukisematta vastaan sitä, monesti piti vaihtaa etuasteen putki vähempigainiseen... tykkäsin soundista erittäinkin paljon kyllä. jos vielä jonain päivänä basson rakennan, siihen tulee luultavimmin juuri DC40...
WinterMad
28.01.2009 22:16:29
Kysyn tässä nyt samaan threadiin, vaikka asia ei tähän mitenkään liitykkään että kuinka paksut kielet ostaisitte dropped-B -vireeseen Jazz-basson -skaalalla varustettuun bassoon?
Olen itse kitaristi, eli ei ole juurikaan tietoa eri paksuisten kielten tatsista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)