Fuzzy Boner 28.01.2009 10:49:57 | |
---|
Ai, sinäkin "nojaat" rumpaliin, vai mitä tarkoitat; Toimisi rytmikoneena/metronomina? Pitäisi ykkösen... Lähes sata varma olen, että jos siirrän 16-osan verran (helppo mieltää 4/4 tahtilajissa) joka tahdilla bassorummun "melodialinjaa", niin suurin osa muusikoista tippuu kyydistä jo "ennen kertsiä". Se on parasta ku rumpali kääntää kompin kuudestoistaosalla. Alkaa tanssijalkaa vipattamaan! |
Tankero 28.01.2009 10:54:49 | |
---|
Se on parasta ku rumpali kääntää kompin kuudestoistaosalla. Alkaa tanssijalkaa vipattamaan! Vinniellä on muistaakseni aiheesta hyvä esimerkki. Humppajyrä |
Fuzzy Boner 28.01.2009 10:56:48 | |
---|
Vinniellä on muistaakseni aiheesta hyvä esimerkki. Joo. Lyhyehkön urani varrella olen törmännyt vastaavaan muutamia kertoja. |
isojussi 28.01.2009 10:59:24 | |
---|
Hoitaa kuljetukset ja kantaa kaikki painava tietysti. Noitten kommenttien perusteella ainoo, minkä hälle voi uskoa, on kantaa kannut takaisin autoon. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Hehee, hyvä provomeininki täällä taas meneillään, ihan nostalgiafiilikset. Jatkakaa toki. |
baron 28.01.2009 11:08:53 (muokattu 28.01.2009 11:38:47) | |
---|
Jos perustehtävä = duuni riittää siihen ohjelmoitava rytmikone. Suojelkoon luoja mua rumpaleilta, jotka hakkaa melodian mukaan. Jos melodia ei osu iskullisille tahdinosille niin kuka sen pitää? Jokainen itseään kunnioittava muusikko (ymmärsin kyllä kysymyksesi!) Jos jokaisella on ikioma ykkönen, saattaa kuulostaa mielenkiintoiselta. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
half 28.01.2009 11:24:49 | |
---|
Noitten kommenttien perusteella ainoo, minkä hälle voi uskoa, on kantaa kannut takaisin autoon. Ensin lyyään rumpua ja sitten vasta kannetaan rumpali autoon. COVS jäsen N:o 5 |
paice60 28.01.2009 18:50:07 | |
---|
Ensin lyyään rumpua ja sitten vasta kannetaan rumpali autoon. Ensin lyödään basistia ja sitten nauretaan porukalla. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
Jupi57 28.01.2009 20:57:19 (muokattu 28.01.2009 21:09:50) | |
---|
Pakkohan se on selventää: Haikka 8-osa beat Yk - si , Kak - si , Kol - me , Nel - jä; Takapotku (virveli) on koko ajan Kak ja Nel kohdassa Bassari on 1. tahdissa kohdassa Yk Bassari on 2. tahdissa kohdassa - Bassari on 3. tahdissa kohdassa si jne... Tahdin ykkönen ei siis liiku yhtään mihinkään, vaan on tässä esimerkissä koko ajan haikan Yk:llä Rumpalin tärkein tehtävä on TIMEn siis tempon pitäminen, tämä on kuitenkin kaikkien muusikoiden tehtävä! Rumpalin tehtävä siis EI OLE merkata kaikkien tahtien Ykköset, vaikka tälläkin palstalla jotkut yrittävät pitää yllä tällaista mielikuvaa. Suojelkoon luoja mua rumpaleilta, jotka hakkaa melodian mukaan.Päinvastoin. Näin se menee: http://www.youtube.com/watch?v=htuxb-m4-ngPaul Rodgers on Queenin solisti nyt Luoja ei ole suojellut mua "jakopäättömiltä" soittokavereilta ja sanoipa muuan kosketinsoittaja tuuratessa vakituista kiipparistiamme suunnilleen joka toisen kappaleeen kohdalla, että ei sitä (sävellajia) "menee mustille liian pahasti" Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
EP 28.01.2009 21:13:23 (muokattu 28.01.2009 21:14:07) | |
---|
Pakkohan se on selventää: Haikka 8-osa beattiä Yk - si , Kak - si , Kol - me , Nel - jä; Takapotku (virveli) on koko ajan Kak ja Nel kohdassa Bassari on 1. tahdissa kohdassa Yk Bassari on 2. tahdissa kohdassa - Bassari on 3. tahdissa kohdassa si jne... Mikä tuon kompin nimi on, missä sitä käytetään ja kuinka basso soittaa ko. rytmissä? Ihmetyttää lähinnä toi basari.. ? Tahdin ykkönen ei siis liiku yhtään mihinkään, vaan on tässä esimerkissä koko ajan haikan Yk:llä Rumpalin tärkein tehtävä on TIMEn siis tempon pitäminen, tämä on kuitenkin kaikkien muusikoiden tehtävä! Jep! Rumpalin tehtävä siis EI OLE merkata kaikkien tahtien Ykköset, vaikka tälläkin palstalla jotkut yrittävät pitää yllä tällaista mielikuvaa. Ei kai kukaan tuollaista tarkoita? Luoja ei ole suojellut mua "jakopäättömiltä" soittokavereilta ja sanoipa muuan kosketinsoittaja tuuratessa vakituista kiipparistiamme suunnilleen joka toisen kappaleeen kohdalla, että ei sitä (sävellajia) "menee mustille liian pahasti" Onhan se hyvä, että ilmoittaa "hyvissä ajoin"! :) |
Jupi57 28.01.2009 21:26:19 (muokattu 28.01.2009 21:28:47) | |
---|
Pakkohan se on selventää: Haikka 8-osa beattiä Yk - si , Kak - si , Kol - me , Nel - jä; Takapotku (virveli) on koko ajan Kak ja Nel kohdassa Bassari on 1. tahdissa kohdassa Yk Bassari on 2. tahdissa kohdassa - Bassari on 3. tahdissa kohdassa si jne... Mikä tuon kompin nimi on, missä sitä käytetään ja kuinka basso soittaa ko. rytmissä? Ihmetyttää lähinnä toi basari.. ? Tahdin ykkönen ei siis liiku yhtään mihinkään, vaan on tässä esimerkissä koko ajan haikan Yk:llä Se on Jupi57:än "Turha uittuilla rumpalille jos oma jakopää ei toimi" komppi. Vakavasti: Tulee Afrikasta kuin somalit. Esim muutama rumpali lyö samaa ja yksi "liikuttaa" ykköstä. Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
baron 28.01.2009 21:27:45 | |
---|
Se on Jupi57:än "turha vittuilla rumpalille jos oma jakopää ei toimi" komppi. Vakavasti: Tulee Afrikasta kuin somalit. Esim muutama rumpali lyö samaa ja yksi "liikuttaa" ykköstä. Mites sitä tanssitaan? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Jupi57 28.01.2009 21:31:32 (muokattu 28.01.2009 21:37:03) | |
---|
Mites sitä tanssitaan? Luultavasti mustien suunnalta löytyy tietäviä. Minä vaan "soitan" runpua. Okei! No ihan normaalisti. Nyt sä kuvittelet että se yleisökin tarvii sen ykkösen joka tahdille, eikö? Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
Timi 28.01.2009 21:37:37 | |
---|
Luultavasti mustien suunnalta löytyy tietäviä. Minä vaan "soitan" runpua. Nih minäkin soitan!Tuosta aikaisemmasta en kyllä tajunnut hölkäsen pöläystä. Kylmän viileesti! |
Lennu 28.01.2009 21:38:56 | |
---|
Mites sitä tanssitaan? Perse pitkällä, selkä mutkalla ja tampataan kantapäillä, ninku muutkin. |
Timi 28.01.2009 21:45:29 | |
---|
Se on parasta ku rumpali kääntää kompin kuudestoistaosalla. Alkaa tanssijalkaa vipattamaan! Juu!Se on helppoa ja saa taas huomion itseensä,kun kaikki katsoo ihmeissään kesken biisin.Täh!Mitä sä taas teit?Eihä meitä runputtajia muuten huomata:) Kylmän viileesti! |
paice60 28.01.2009 21:49:31 | |
---|
Juu!Se on helppoa ja saa taas huomion itseensä,kun kaikki katsoo ihmeissään kesken biisin.Täh!Mitä sä taas teit?Eihä meitä runputtajia muuten huomata:) Kyllä mut ainakin huomataan. Pitää vaan pitää meteliä itsestään mutta sehän on helppoa kun pitää metelia ihan itsestään. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
Timi 28.01.2009 22:02:14 | |
---|
Kyllä mut ainakin huomataan. Pitää vaan pitää meteliä itsestään mutta sehän on helppoa kun pitää metelia ihan itsestään. No joo.Usein runputtajat sijoitetaan tuonne takanurkkaan.Mutta minä kasaan kioskin eturiviin keskelle.Silleen,että muut ovat hieman taaempana.Soundaa itelleenkin kivasti. Paskat!Mulla mikään iso ego ole. Kylmän viileesti! |
baron 28.01.2009 22:06:34 | |
---|
Luultavasti mustien suunnalta löytyy tietäviä. Minä vaan "soitan" runpua. Okei! No ihan normaalisti. Nyt sä kuvittelet että se yleisökin tarvii sen ykkösen joka tahdille, eikö? Jos rumpali ei tiedä missä se ykkönen on, mites sen yleisölle voi ilmoittaa? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
jjussila 28.01.2009 22:12:05 | |
---|
Jos rumpali ei tiedä missä se ykkönen on, mites sen yleisölle voi ilmoittaa? Valotaululla... ..ei helev...olisko noin?..... |