Ehkä kannattaisi kuitenkin katsella josko Suomesta löytyis, nimittäin.. "Vintage"-tehdasta ei ole, tuo "brändi" Vintage on brittiäisen JH & S -musiikkiliikkeen, ja itse kitaroista en tähänkään päivään mennessä ole saanut sen paremmin selvyyttä, vaikka olen koittanut selvittää yhden kaverin pyynnöstä sitä oikeeta valmistajaa. Vaikuttaa siltä, että se toimittaja olisi SKU-niminen dealeri jossain Koreassa, mutta itse kitarat saattavat tulla vaikka keneltä, todennäköisesti Kiinan suunnalta. Tuo "Peter Green"-relikki on aika karusti relikoitu, sitä tarkasteltiin porukalla DLX:ssa. Kulumaa (eli "kulumaa") on sellasissakin paikoissa, missä ihan normikäytössä kyllä vaatii melko moista yritystä..eli vähän överiksi vedetty. Syy, miksi katselisin Suomesta, on se, että niissä on kyllä melkoisia eroja, joka saattaa johtua eri valmistajista. On siellä hyviäkin, sekä ihan toimivia. Mutta seassa saattaa olla toki vähän heikompiakin esityksiä. Kuitenkin, en ihan noita "valmistajan, jota ei ilmoiteta"-tekemiä soittimia lähtis ihan kokeilematta nettikaupasta tilaamaan, vaikka halvalla saisikin... |