Aihe: Kytkennät
1
mikkoblomqvist
28.01.2009 00:52:55 (muokattu 28.01.2009 00:57:28)
Moi.

Muutama asia tässä mietityttää. Voisiko joku asiasta enemmän tietävä kertoa miten ja minne kytken subbarin tähän mikseriin? http://www.thomann.de/fi/yamaha_mg_82_cx.htm Mikserissä minulla on jo kiinni 2 kpl aktiivikaiuttimia sekä kaksi langatonta mikrofonia. Aktiivisubbaria olen katsellut http://www.thomann.de/fi/the_box_cl_115_sub.htm Entäpä jos haluan liittää vielä aktiivimonitorin(mihin?), eihän siihen itse monitoriin ole pakko kiinnittää dynaamista mikrofonia, koska en halua mitään tuhia johtoja pyörimään jalkoihin. Näillä laitteilla siis viihdytetään ihmisiä häissä ym. tapahtumissa. Taustat soitan läppäriltä. Toiseksi mistäköhän johtuu ikävä suhina kun ei soi tausta eikä mikki ole edes päällä. Joku joka tietää niin voisiko valaista tai neuvoa parempia virityksiä? Niin ja mikkeinä on http://www.thomann.de/fi/sennheiser_ew_1935_g2dband.htm
mathias
28.01.2009 16:02:39
Kyseleppä tuolta livetoiminta-alueelta. Suosittelen myös tutustumaan tuon keskustelualueen FAQ-ketjuihin.
rintapek
28.01.2009 22:31:51 (muokattu 28.01.2009 22:39:38)

Kyseleppä tuolta livetoiminta-alueelta. Suosittelen myös tutustumaan tuon keskustelualueen FAQ-ketjuihin.

Samat sanat. Mutta koska kyssari on nyt täällä, niin vastataan ny, ennenkuin ehdit klikata tilaus- nappia.

Toi subi ei välttämäti sovellu ajattelemaasi käyttötarkoitukseen, syystä että, teekaupan tuatetiedot kertoo yhtä, mutta kuva toista. Kuvan perusteella tossa on oma, erillinen pääte passiiviyläkaiuttimille. Ei näy kytkentävaihtoehtoa aktiiviyläkomeroille. toimiakseen vaatisi erillisen jakosuotimen hankkimista, mikä nostaa hintaa parilla satasella.

Kattele muita vaihtoehtoja. Ny ensin vaikka toi tai toi:
www.thomann.de/fi/db_technologies_sub12_aktiver_subwoofer.htm
www.thomann.de/fi/db_technologies_sub_05_subwoofer.htm

Kattele muitakin.

Kytkentä menee sit siten, että mikserin mainoutista piuhat subin stereojakosuotimeen ja sieltä piuhat yläpäille.

Mikserisi ei just kummoista monitorointia mahdollista, joten simplex- monitorointi aktiivivermeillä hoituu jatkamalla yläkaapin linkoutista monitorille. Monilla keikoilla ihan toimiva ratkaisu sekin.

Edit: Luin kyssärisi loppuun, niin tuli miäleen, että oletko harkinnut supparintarpeen nyt ihan loppuun asti. Jos sinulla ei o mikserissä muuta kiinni ko pari laulumikkiä, niin et subilla tee yhtikäs mitään.

Tilanne on sit täysin toinen, jos siellä on kiipparit, sähkörunmut ja basso. Sit alkaa olla subia ja äitiä ikävä.
One kind of music only - the good kind
Lennu
28.01.2009 23:55:35

Tilanne on sit täysin toinen, jos siellä on kiipparit, sähkörunmut ja basso. Sit alkaa olla subia ja äitiä ikävä.

Mä ymmärsin että siitä samasta läjästä kuuluis sitten se taustamusakin? On se silloin 'ihan kiva' se subbanen.
rintapek
29.01.2009 00:20:37

Mä ymmärsin että siitä samasta läjästä kuuluis sitten se taustamusakin? On se silloin 'ihan kiva' se subbanen.

Juu on, mutta PA- suppari on perhanan kallis pelkän taukoseedeen soittamiseen.
One kind of music only - the good kind
Lennu
29.01.2009 00:34:12

Juu on, mutta PA- suppari on perhanan kallis pelkän taukoseedeen soittamiseen.

Siihen voi pistää myös tuopit biisin ajaksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)