Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 521 22 23 24 25122 123 124 125 126
liljam
25.01.2009 22:56:13
Kiitokset pisteestä ja kommenteista. Kiitos stratomasterille, Olin tyytyväinen äänityksessäni erityisesti saundiini, tuo soitto oli sitten kiiruusti, mutta toki tunteella soitettu. Jotenkin vain soitto sujuu paremmin kun äänitettävän saundin ja taustan selvästi kuulee. Kuulokkeiden kautta se on mulle vaikeampaa, mutta näin ei perhe/ naapurit häiriinny.

nyt en tällä kertaa ehtinyt työkiireiltä vetoja kommentoimaan. Omasta puolestani kaikenlaiset kommentit ovat aina erittäin tervetulleita.
ei muuta ku eteenpäin
Illu
25.01.2009 23:13:27
Hei, mites toi saundipuoli pelasi tällä kertaa mulla(RS60)? Alun ja lopun kitarat oli tuplattu ihan perinteisesti soittamalla ja ite soolo jaettu kahdelle raidalle ja panoroitu eri laitoihin ja toinen kanava snadisti jäljessä.
stratomaster
26.01.2009 08:38:27

Hei, mites toi saundipuoli pelasi tällä kertaa mulla(RS60)? Alun ja lopun kitarat oli tuplattu ihan perinteisesti soittamalla ja ite soolo jaettu kahdelle raidalle ja panoroitu eri laitoihin ja toinen kanava snadisti jäljessä.

Musta sulla oli tosi hyvä, just sellainen muheva ja sopivan laulava rock-soundi. Tuossa panoroinnissa en huomannut mitään sen kummempaa ainakaan näin ilman kuulokkeita työpaikan huonoilla kaiuttimilla. Eli hyvältä kuulosti, jatka samaan malliin.

Ja kiitos kaikille palautteesta tuon kommentoinnin osalta. Koska tilausta tuntuu olevan, esittelen siis subjektiivisia näkemyksiäni tulevissakin skaboissa aina kun siihen on aikaa. Olen pyrkinyt olemaan rakentava ja myös rehellinen. Jos joku onnistuu mielestäni hyvin, yritän aina huomioida sen jotenkin. Ainahan ei voi pelkästään kehua, ja jos näihin skaboihin osallistuu, pitää olla valmis vastaanottamaan myös krittiikkiä. No, tää on turhaa luennointia suurimmalle osalle, onhan jengi täällä ottanut kommentit lähes aina hyvin vastaan.

On sitä kritiikkiä tullut mullekin näiden kahden ja puolen vuoden aikana, kun olen ollut mukana soolo- ja roots-skaboissa. Niinhän se tuppaa olemaan, että negatiivinen palaute ottaa herkästi päähän, mutta se voi myös käynnistää prosessin, joka johtaa kehittymiseen soittajana. Vaikka nää skabat on hauskanpitoa, on tuolla kehitysaspektillakin merkityksensä. Muistan, kun Willie aikoinaan haukkui mun ekan slidevetoni tuolla sooloskabapuolella. Ajattelin silloin, että perkele, tää ei jää tähän. Aloin treenata slideä enemmän, ja kappas vaan, taidot olikin vuoden päästä ihan toiset. Kiitos Willielle näin jälkikäteen.

Ja vielä tahtahille: Hyvin sä vedät, ja sulla on oma persoonallinen tapa tehdä tota juttua. Saithan sä viimeksi skabassa 59 multakin pisteen.
haukkis
26.01.2009 09:39:01
Hyvä Stratomaster!

Kommentteja kaivataan kuitenkin ja kun niitä antaa niin joutuu paneutumaan vetoihin vähän tarkemmin kuin pisteet lätkäisemällä.
Itsekin pyrin aina osallistuessani kirjoittamaan jotakin jokaisesta, vaikka työlästä onkin.

Jatkoa vaan ja +++
Ain't nothing the blues can't cure...
stratomaster
26.01.2009 09:59:49

Hyvä Stratomaster!

Kommentteja kaivataan kuitenkin ja kun niitä antaa niin joutuu paneutumaan vetoihin vähän tarkemmin kuin pisteet lätkäisemällä.
Itsekin pyrin aina osallistuessani kirjoittamaan jotakin jokaisesta, vaikka työlästä onkin.

Jatkoa vaan ja +++

Kiitoksia vaan, ja rispektit myös krk:lle kaikkien vetojen osuvista analyyseistä.
Tuomo_
26.01.2009 10:46:55
Ja vielä tahtahille: Hyvin sä vedät, ja sulla on oma persoonallinen tapa tehdä tota juttua. Saithan sä viimeksi skabassa 59 multakin pisteen.

Nyt olen saanut sen, mitä olen täältä hakenut. Vahvistuksen kahdelta oikealta Muusikolta, Willieltä ja stratomasterilta, että mulla on persoonallinen tapa tehdä roots-juttuja. Parempaa tunnustusta ei voi saada. Pitää uskaltaa olla oma itsensä, vaikka pisteitä ei aina saa. Toki mieli pitää olla avoin uusille jutuille ja reenaa pitäisi enemmän, mutta nyt tiedän mitä kohden kulkea soitossa. Kohti omaa linjaa...

Ja Illulle, sinun soitosta kuulee oman tyylisi, jota kukaan muu ei saa aikaiseksi.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
krk
26.01.2009 14:07:10

Kiitoksia vaan, ja rispektit myös krk:lle kaikkien vetojen osuvista analyyseistä.

Kiittää myös. Kommentointihan käy ihan työstä eli kyllä siihen aikaakin menee. On se kyllä kivaakin varsinkin mitä parempia vetoja osuu kohdalle :-)

Kyllä se niin on että kommenttien saaminen omasta soitosta on koko tällaisen skaban suola, niin että jos vaan suinkin jaksetaan niin yritetään vääntää niitä.
Korggari
26.01.2009 19:30:21 (muokattu 26.01.2009 20:34:47)

Kyllä se niin on että kommenttien saaminen omasta soitosta on koko tällaisen skaban suola, niin että jos vaan suinkin jaksetaan niin yritetään vääntää niitä.

Kyllä minäkin kovasti arvostan sellaisia kavereita, jotka jaksaa näissä skaboissa antaa sanallista palautetta ja kommentteja itte kunkin soitosta. Ittekin kun yleensä olen siellä nollakerhossa enimmäkseen ollu, niin onhan se kiva lukea ainakin ne kommentit mitä kukakin siitä tykkäsi ja missä vois yrittää parantaa. Mutta eihän sitä aina jaksa niitä kommentteja raapustaa, tai voi joskus olla aikapulaakin ettei vaan ehdi, ja heittää sitte vaan ne pointsit lasiin.

Sääli tosiaan että Willie ei ole enää viimeaikoina jaksanut kommentoida skaboja. Williellä kuitenkin aina oli sana hallussa ja oli kiva lukea sen kommentteja, oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia ( tai no ei niitä negatiivisia ollu kiva lukea, mut,,, ), ja kun on vielä tuommonen skaban ulkopuolinen kommentaattori ( joka kaiken lisäksi ei ole kitaristi vaan basisti ja ehkä juuri siitäkin syystä tarkastelee asioita eri kantilta kuin gitaristi ) niin sekin antaa tiettyä lisäarvoa kommentointiin.
Illu
26.01.2009 19:36:19
Nyt olen saanut sen, mitä olen täältä hakenut. Vahvistuksen kahdelta oikealta Muusikolta, Willieltä ja stratomasterilta, että mulla on persoonallinen tapa tehdä roots-juttuja. Parempaa tunnustusta ei voi saada. Pitää uskaltaa olla oma itsensä, vaikka pisteitä ei aina saa. Toki mieli pitää olla avoin uusille jutuille ja reenaa pitäisi enemmän, mutta nyt tiedän mitä kohden kulkea soitossa. Kohti omaa linjaa...

Sinulla on usein hyviä vetoja noissa skaboissa, jatka vaan samaan malliin, omalla tyylillä. Se on loppujen lopuksi paljon palkitsevampaa, kuin muutama irtopiste jonkun muun tyylillä

Ja Illulle, sinun soitosta kuulee oman tyylisi, jota kukaan muu ei saa aikaiseksi.

Kiitos, aikamoista rähmäämistähän tuo soittaminen minulla on, mutta hauska kuulla, että siinä on tunnistettava tyyli ;)
Illu
26.01.2009 19:45:27
Musta sulla oli tosi hyvä, just sellainen muheva ja sopivan laulava rock-soundi. Tuossa panoroinnissa en huomannut mitään sen kummempaa ainakaan näin ilman kuulokkeita työpaikan huonoilla kaiuttimilla. Eli hyvältä kuulosti, jatka samaan malliin.

Hyvä homma, ehkäpä se saundi alkaa tästä muotoutua.
BigPapa
26.01.2009 21:19:17

Hyvä homma, ehkäpä se saundi alkaa tästä muotoutua.

Relatkaa....

http://www.youtube.com/watch?v=SmhP1RgbrrY
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
latuska90
26.01.2009 22:11:38

Latuska90 - Järvis-erikoismies vetelee, ja sen kuulee. Juuri näin sen pitää mennä: periaatteessa yksinkertaista, mutta kun ne äänet pudottelee oikeisiin paikkoihin, niin toimii kuin tauti. Tykkäsin todella. Jumalauta, susta tulee vielä sellainen soittaja, että sä pyyhit lattiaa kaikilla täällä! ++

*suu ammollaan suuresti ihmetellen ja samalla ottaen kunnian vastaan* :o

No kiitoksia todella paljon. Tämä jää mieleen pitkäksi aikaa. Kunhan aikani treenailen tota soittoa, niin ei tiedä millasia juttuja sitä ikinä keksiikään noihin sooloihin... ellei sitten kaivossa tule pohja vastaan ja sitä alkaa pyörittämään vaan samoja vanhoja kuvioita. Mene ja tiedä.

Niin ja suurimmaksi osaksihan tuo sooloni oli paljolti pelkistä Järvis-sitaateista koottu, että vain viimeinen kierto oli omaa päähäni pöllähtänyttä ideaa.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
blaekie
27.01.2009 20:41:01 (muokattu 27.01.2009 21:56:36)

Tässä pakollinen kantribluusjazz kevennys vaihteeksi :-)
http://www.youtube.com/watch?v=oeJHnkUKg_M

Ai ei muka ole ikämiehillä toivoa ?
http://www.youtube.com/watch?v=ExkAjq3_SpI

EDIT: Mut nuoret tulee perässä :-) tää kaveri taitaa olla nuorempi kuin Latuska
http://www.youtube.com/watch?v=1-rAWZJbOc8 .

On muuten ihme videoita nää 2 viimeistä nimimerkillä RicheRay, nää on soitettu ko kaverin olohuoneessa, jossa vierailee tommosia kitaristeja, kuin esim Brent Mason, Arlen Roth sun muita :-) , tsekatkaa muitakin
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
MaQ
27.01.2009 21:42:52
Tässä pakollinen kantribluusjazz kevennys vaihteeksi :-)
http://www.youtube.com/watch?v=oeJHnkUKg_M

huh huh mitä vetoa...

Ai ei muka ole ikämiehillä toivoa ?
http://www.youtube.com/watch?v=ExkAjq3_SpI

Kuha vaihtanu knallin lippariin :)
Kuha
27.01.2009 22:22:40

Kuha vaihtanu knallin lippariin :)

Hoho..ja Big Macit on maistuneet myös, mutta Volkkari on aika pelimanni.
MaQ
27.01.2009 22:29:28
On muuten ihme videoita nää 2 viimeistä nimimerkillä RicheRay, nää on soitettu ko kaverin olohuoneessa, jossa vierailee tommosia kitaristeja, kuin esim Brent Mason, Arlen Roth sun muita :-) , tsekatkaa muitakin

Vois kait tuota huonomminkin päivää/iltaa vietellä ;)
latuska90
27.01.2009 22:35:29 (muokattu 27.01.2009 22:36:05)

No niin, VIHDOINKIN hoksasin miten saan parempaa soundia näihin skaboihin soitettavaks. Eli Vox AC30 amPlug koneen linjatuloon kiinni ja vóla! :D

Nyt kuuluu sitten sitä atakkiakin ja tällä kertaa vähän "vaaran tunnettakin" on mukana, jota dieter äänestyksessä halusi/ehdotti soittooni lisättävän. ;)
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
dieter
28.01.2009 00:53:11
No niin, VIHDOINKIN hoksasin miten saan parempaa soundia näihin skaboihin soitettavaks. Eli Vox AC30 amPlug koneen linjatuloon kiinni ja vóla! :D

Nyt kuuluu sitten sitä atakkiakin ja tällä kertaa vähän "vaaran tunnettakin" on mukana, jota dieter äänestyksessä halusi/ehdotti soittooni lisättävän. ;)

Jea, tarkoitin sillä, että kun soitat niinkin hyvin kuin viime skabassa saimme todistaa, niin vetäisit vielä enemmän omaa juttua :) JA nythän vedit! Sulla oon muuten tosi makea vibra. Ride on!
stratomaster
29.01.2009 08:14:59

Pitäis varmaan ehdottaa tuonne Kitaraklubin tuotantoon, että kutsuisivat seuraavalla kaudella Kuhan vieraaksi. :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)