Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jelppikerho: Tabulatuuri-toiveet
1 2 3 4 5 6
Ianuarius
26.01.2009 16:04:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin pistää tällasenkin ketjun pystöön. Jos joku haluaa jotain pätkiä tabulatuurimuodossa omiin opiskelutarkoituksiinsa tai muuten vain huvikseen, niin ite pystyn niitä ainakin plokkailemaan. Ennen kuin pyydätte, katsokaa kuitenkin, ettei Googlella tai http://www.911tabs.com/ -haulla löydy juuri sitä mitä olette pyytämässä.
 
Niin ja kokonaisia biisejä en ala laittaan ainakaan ite tänne. Jotain yksittäisiä introja, riffejä, ehkä sooloja jne.
 
Jos tämä nyt sitten rikkoo jotain foorumin sääntöjä tai muuta vastaavaa (säännöt ainakin tarkistin), niin se ei ole ainakaan tarkoitukseni. Lähinnä vaan jelppiä niitä, jotka omiksi iloikseen näitä soittelee (kuten itsellänikin on monesti tapana).
 
Jos tahdotte jostain pätkästä tabit, niin mielellään sitten myös jokin youtube/myspace/imeem tms. -klippi, jossa tuo pätkä on kuultavissa.
 
Animate-Inanimate
Super-Jari
26.01.2009 16:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä idea, mutta taitaa ajaa saman asiat tuo jo olemassaoleva tabuketju.
 
Ianuarius
26.01.2009 16:11:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkotatko tuota "soinnut tähän biisiin"? Noh, ehkä mä sitten oon vähän liian anal-yyttinen, mutta mun mielestä tabit ja soinnut on kaks eri asiaa. Ultimate Guitarissakin ne on erikseen "tab" ja "chords".
 
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/
 
Nooh, mulle sopii kuinka vaan. :)
 
Animate-Inanimate
whalas
26.01.2009 20:19:26 (muokattu 26.01.2009 20:23:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loistoidea!
 
Itseäni ainakin kiinnostaisi opetella bachin toccato and fuguen fugue ''osan'' alku, mutta kun tabeja ei löydy mistään...( http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o 2:51-3:14 )
 
vai onko tuota täysin mahdotonta soittaa/tabittaa kitaralle? :(
 
destruction
26.01.2009 20:42:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vai onko tuota täysin mahdotonta soittaa/tabittaa kitaralle? :(
 
Mikään ei ole mahdotonta - varsinkaa tappitus, tai sovitus muille soittimille ylipäänsä. Mul on kitarasovitus koko paskasta koneella guitar pro tappina. Laita jotain sähköpostiosotetta pikaviestitse nii voin lähettää sulle.
 
Must tuntuu et toi sama hommeli löytyy googlestakin.
 
Kohta kyrvähtää hermo.
BigPapa
26.01.2009 21:32:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs se laki tähän sanoo?
 
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
r0b1n
27.01.2009 13:26:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs se laki tähän sanoo?
 
Vissiin ei sais ainakaan noita netin tabi osoitteita levitellä, mutta omista tabeista mitä tänne kirjoittelee niin ei mitään pitäis tulla?
 
Koska raskaan musiikin soittajista löytyy kiistatta tämän hetken taitavimmat kitaristit. Poikkeuksia toki on, mutta pääsääntöisesti asia on kuitenkin näin. -kruise
skorppari
27.01.2009 13:43:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loistoidea!
 
Itseäni ainakin kiinnostaisi opetella bachin toccato and fuguen fugue ''osan'' alku, mutta kun tabeja ei löydy mistään...( http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o 2:51-3:14 )
 
vai onko tuota täysin mahdotonta soittaa/tabittaa kitaralle? :(

 
http://www.ultimate-guitar.com/tabs … l_gilbert/toccata_and_fugue_tab.htm
 
Jucciz
27.01.2009 13:43:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tähän ketjuun saa esittää tabulatuuriaiheisia toiveita, mun toive ois se, että tabulatuurit unohdettaisiin ja sen sijaan kitaristit rupeis käyttämään korviaan ja treenais nuotinlukua.
 
Räkkipeli
27.01.2009 13:46:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tähän ketjuun saa esittää tabulatuuriaiheisia toiveita, mun toive ois se, että tabulatuurit unohdettaisiin ja sen sijaan kitaristit rupeis käyttämään korviaan ja treenais nuotinlukua.
 
Tämähän olisi se ihanne mutta minkäs teet. Kun on tällaista niin on tällaista. Minusta hyvä idea tämä ihan tabulatuurien muodossakin on. Eihän se keneltäkään ole pois Jucciz jos jotkut vaan haluaa treenata tabulatuureilla, eihän?
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Jucciz
27.01.2009 13:50:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän olisi se ihanne mutta minkäs teet. Kun on tällaista niin on tällaista. Minusta hyvä idea tämä ihan tabulatuurien muodossakin on. Eihän se keneltäkään ole pois Jucciz jos jotkut vaan haluaa treenata tabulatuureilla, eihän?
 
Ei se yleensä oo, paitsi jos erehtyy palkkaamaan bändiinsä kitaristin, josta myöhemmin selviää se, ettei se osaa soittaa mitään, ellei sillä ole tabeja nenän edessä.
 
BigPapa
27.01.2009 13:56:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se yleensä oo, paitsi jos erehtyy palkkaamaan bändiinsä kitaristin, josta myöhemmin selviää se, ettei se osaa soittaa mitään, ellei sillä ole tabeja nenän edessä.
 
Kai toikin vähän riippuu kitaristin uravalinnasta....
 
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Jucciz
27.01.2009 14:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai toikin vähän riippuu kitaristin uravalinnasta....
 
Tietty jos ei koskaan tarvitse improvisoida mitään eikä soittaa kenenkään muun artistin biisejä. :)
 
BigPapa
27.01.2009 14:04:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietty jos ei koskaan tarvitse improvisoida mitään eikä soittaa kenenkään muun artistin biisejä. :)
 
Juu, näin juuri - improvisoidessa nuotit on kaiken a ja o....8)
 
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
touhis
27.01.2009 14:37:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voi helvata. Varmaan se on munkin, joka en ole ikinä soittanut enkä ikinä tule soittamaan rahaa vastaan, heivattava Guitar Techniques -lehdet mäkeen koska niissäkin on niitä tabulatuureja. Niiden sijaan pitää varmaan lähteä teoriatunneille nuotteja tavaamaan, että voi himassa jamitella niinqu approved by Mnet.
 
O_o
skorppari
27.01.2009 15:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs se laki tähän sanoo?
 
lakimiehen mukaan kyseessä olisi kappaleen tekeminen sävelteoksesta jolloin se olisi tekijänoikeuslain alainen.
 
toisaalta tekijänoikeuslaki edelleen sallii kavereille kopioinnin tietyissä rajoissa. yleiseen levitykseen en suosittele laittamaan mitään guitar pro filejä.
 
laakeri
27.01.2009 15:30:12 (muokattu 27.01.2009 15:33:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut hieman pihalla tässä hommassa, siis "epävirallisten" tabien lukeminen on oikeasti laitonta? Naurettavin laki mitä olen koskaan kuullut, saan siis kuunnella ja soittaa mitä haluan, mutta en lukea soitto-ohjeita?
 
edit: mistä sen tietää mistä täälläkin jäähy tulee, siistin hieman tekstiäni.
 
"En enää aio käyttää tabeja."
 
skorppari
27.01.2009 15:43:52 (muokattu 27.01.2009 15:45:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut hieman pihalla tässä hommassa, siis "epävirallisten" tabien lukeminen on laitonta? Naurettavin laki mitä olen koskaan kuullut, saan siis kuunnella ja soittaa mitä haluan, mutta en lukea soitto-ohjeita?
 
edit: mistä sen tietää mistä täälläkin jäähy tulee, siistin hieman tekstiäni.
 
"En enää aio käyttää tabeja."

 
kysehän ei ollut lukemisesta vaan levittämisestä.
 
eihän radiosta musiikin kuuntelukaan ole laitonta, mutta sen kopiointi ja levittäminen taas on. lain silmissä kuulemma ihan sama asia tehdä nuottikopio sävelteoksesta ja levittää sitä.
 
laakeri
27.01.2009 15:46:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysehän ei ollut lukemisesta vaan levittämisestä.
 
No niin arvelinkin, mutta lasketaanko linkkaaminen levittämiseksi?
 
touhis
27.01.2009 16:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtökohtahan tässä taisi olla että aloittaja tarjoutui kääntämään osia biiseistä niinkuin hän itse ne kuulee. Ei siis kopioita julkaistuista tabulatuurikirjoista eikä selvästikään ansiomielessä. Sen mitä äsken tekijänoikeuslakia tavailin, niin ei siellä mielestäni just tämmöisestä oikeastaan mitään sanota joten tähän varmaan sit sovelletaankin periaatetta: mikä ei erikseen ole sallittua, on oltava kiellettyä?
 
Selvästi laitonta, jalkapuuhun vai miten se oli??
 
O_o
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «