Aihe: Gibson melody maker
1 2 3 4 512 13 14 15 1620 21 22 23 24
Progorava
25.01.2009 17:52:47
taitaa olla suomesta aika lailla kaikki melodyt myyty joan jett mallia lukuunottamatta. loppu alkaa olemaan muuallakin..

1 mikkistä saa vielä tuolta:

http://www.musik-schmidt.de/gb/Elec … tars/Gibson-Guitars/Gibson-Les-Paul
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
Mika Kangas
25.01.2009 20:36:42
Tota Melody Makeriä olen kuolannut tasaisin väliajoin kunnes huomaan että se lapa on kertakaikkiaan hirveän näköinen.Olisivat nyt herran jestas tehneet siitä vaikka perinteisen LP:n näköisen.Nyt siitä tulee mieleen lähinnä joku dildo tai jotain :).

Epäilemättä varmasti kyllä hyvä kitara.
Lonesome
25.01.2009 22:12:34
Mistä tuota kaksmikkistä versiota saa? En oo henk. koht. tainnu ees kuulla tuollasesta.

Pidempään jo ollu hankinnassa Melody maker, varmaan pitää mikin paikkaa vähän lavennella ja iskee siihen P-90 sitten kiinni. Vois olla nanna.

Taisi kaksmikkisen tuotanto loppua jo vuoden 2007 puolella ja eipä siitä "virallisesti" edes Gibsonin kataloogissa ollut tietoa. Harmi kyllä, että näin kävi. Siis olis pitänyt tilata esim. Ranskan suunnalta, kuten nopeammat tekivät. Saksan kauppojen varastoon ei noita tainnut pahemmin ehtiä...

Se alkuperäinen yksikelainen mikki toimii kyllä varsin hyvin. Tanakka soundi, jota voi hienosti muokata tonen aktiivisella käytöllä. Hyvin rock. :)
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett
Mika Kangas
26.01.2009 09:05:42
Laitoinpa t-kauppaa kyselyä josko jostain nurkasta löytyisi.Rumasta lavasta huolimatta rupesi GAS iskemään.Halpa hintakin houkutteli.Gibsonit kuitenkin lähtökohtaisesti laatuvehkeitä.
MarkoA
26.01.2009 14:32:47 (muokattu 26.01.2009 14:36:14)
Pari juttua...

Siihen lapaan tottuu about viikossa. Se alkaakin näyttää aika coolilta itseasiassa. Kun se kitara tuossa telineessa vieressä joka päivä tuijottaa mua niin siitä alkaa tykkään. Lavasta myös, sekä niistä ovaaleista viritintapeista.
Uskokaa mua..

Mikeistä; älkää nyt hyvät miehet alkako vaihdella siihen niitä P90:ä ennenkuin olette edes soittaneet kitaralla. Itse en näe mitään järkeä siinä, että hommataan Melody ja laitetaan siihen eri mikit. Eikö ole samantien järkevää hommata joku LP spessu jossa on P90:t jo valmiina. Tuosta kitaran (Melody) soundista suuri osa on peräisin juuri noista loistavista mikeistä! Ne on tosi tuhtisointiset ykskelaisiksi ja silti erittäin hyvin erottelevat. Ennen modausta siis, pitäkää huoli että soittelette kitaralla pari viikkoa ihan sellaisenaan. Voipi olla että jää modihommat myöhempään...
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
Lonesome
26.01.2009 15:21:24
Tuosta kitaran (Melody) soundista suuri osa on peräisin juuri noista loistavista mikeistä! Ne on tosi tuhtisointiset ykskelaisiksi ja silti erittäin hyvin erottelevat. Ennen modausta siis, pitäkää huoli että soittelette kitaralla pari viikkoa ihan sellaisenaan. Voipi olla että jää modihommat myöhempään...

Kompataan tätä vielä varmuuden välttämiseksi, koska tuo mikin "pakkomodaus" sitkeästi tuntuu esillä olevan. Uskomattoman hyvin ko. single coil sopii ainakin MM:n kokonaisuuteen. Vähemmän on enemmän...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett
Joees
26.01.2009 15:57:54
Jep. Samaa mieltä aiempien kanssa, jotta kannattaa aina soitella aluks ihan sillä tehdasmikillä mikä ritsoista nyt sattuu löytymään. Monissa tapauksissa ne on oikeesti vallankin kelvolliset, ellei jopa hyvätkin.

Ja mitä tulee lapaan, niin se on mun mielestä vallan törkeän siisti. Mut mä diggaan telecastereidenkin lavasta paljon...

Pitäs itsekin saada joskus MM. Semmosesta olen haaveillut kauan.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
jpousi
26.01.2009 17:40:57
Bänditreeneissä viime viikolla Melody Makerini soundasi taas tosi hyvälle. Toisella kitaristilla on Jackson + Marshall-putkikombo. Oma Melody Makerini ja pikku-Marsuni tuo sopivan räkäistä klangia yhteissoundiin. Silti MM erottuu kokonaisuudesta.

Itse olen aina tykännyt Melody Makerin lavasta. Ostin joskus 90-luvulla "aidon" 60-luvun MM:n, mutta menin myymään sen pois. Mielestäni tämä uusi versio kuitenkin kuulostaa paremmalta kuin se vanha.

Alunperin tuntui, että tämä uusi MM on kuin Happy Meal -aterian mukana tullut lahja, vaan kunnon soittopeli se on silti.
Jopas lähti!
MarkoA
26.01.2009 18:20:22
Alunperin tuntui, että tämä uusi MM on kuin Happy Meal -aterian mukana tullut lahja, vaan kunnon soittopeli se on silti.

Yhdyn ajatukseen.
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
Lonesome
27.01.2009 15:57:30
Laitoin t-kaupasta tilaukseen.Katotaan sitä ruokapuolta sitten myöhemmin kun nälkä tulee.

Nyt edessä tuskallinen neljän viikon tulis jo-kärvistely.

Halusit sitten vissiin mustan? Valkoista on varastossa, vaan sunburstista ei enää tietoakaan...
Mika Kangas
27.01.2009 16:03:16
Halusit sitten vissiin mustan? Valkoista on varastossa, vaan sunburstista ei enää tietoakaan...

Joo se musta oli lähinnä haluamisen kohteena mutta odottavat niitä lisää vasta noin 30.4.
Progorava
27.01.2009 19:04:11 (muokattu 27.01.2009 19:04:55)
toistetaas vielä:

1 mikkistä saa vielä tuolta:

http://www.musik-schmidt.de/gb/Elec … tars/Gibson-Guitars/Gibson-Les-Paul

suoraan hyllystä.

halvemmalla kuin teekaupasta.

Piste.
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
mattim
27.01.2009 19:36:50

Ja täältä vielä löytyy mahdollisesti vielä edukkaammin valkoista: http://www.dv247.com/invt/50869/

Matti
jonn
28.01.2009 14:43:37
Onko kellään kokemuksia juuri tuosta Joan Jett-mallista? Toi doublecut malli on niin pirun hieno. Sehän maksaakin Fazerilla vitosen vähemmän kuin Thomannilla.
palomaeki
29.01.2009 10:21:32
Mää menin modaamaan.
Sori jätkät ):

Messinkisatulan ja P90:n löin paikoilleen, jätin kuiten alkup. mikin palauttamisen mahdolliseksi!
Eli siis jätin sen pleksinpätkän ehjäksi joka sitä mikkiä siinä piteleepi.

Joo.

Voisin joku päivä pistää kuvia teille vähän tuosta, näkisi kuinka tuommoinen kaksivuotias on meikällä n. vuodessa kulunut paikoin puhki jo huh!

Kova keikkrassi on tuo!
kitara on kiva.
MarkoA
29.01.2009 14:22:45
No laita toki kuvaa! Ja kerro miltä se kuulostaa alkuperäiseen verrattuna? Kannattiko modifiointi?
It certainly can, can you?
Numb
29.01.2009 14:25:35

Voisin joku päivä pistää kuvia teille vähän tuosta, näkisi kuinka tuommoinen kaksivuotias on meikällä n. vuodessa kulunut paikoin puhki jo huh!

Minulla on kaksivuotias Studio muutamasta paikasta puhki myös :)
A waist is a terrible thing to mind.
sielunvihollinen
29.01.2009 14:56:31
Minkälaista musaa näillä on tarkoitus soittaa? 1 mikkisenä ei varmaan kovin monipuolinen keppi ole? Halvan hinnan puolesta kiinnostaisi testata..
kari10
29.01.2009 15:05:05
Gibsonilla on nyt tuotanossa http://www.gibson.com/en-us/divisio … bson%20usa/products/lespaul/junior/

Englannista halvimmillaan 399 punnalla tilattavissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)