Aihe: Yamahat MO6, MM6 vai Motif6
1
Katajama
26.01.2009 14:16:20

Kertokaas keskeisimmät erot? Ja suositukset? kokemukset?
Namorbia
26.01.2009 14:36:36
Tarkoitatko motiffilla perus motiffia vai motif ES? Itselläni oli MO6, ja sitä en suosittele jos hyvää tatsia kaipaa. Itse pianoa soittaneena en osannut yhtään sopeutua MO:n kosketukseen. MM6:ssa tuskin on yhtään parempi kosketus. Motif6 olisi varmaan valintani, jos siinä on parempi kosketus, en ole päässyt testaamaan missään. Muut puhukoot muista ominaisuuksista.
Katajama
26.01.2009 14:45:30

Tarkoitatko motiffilla perus motiffia vai motif ES? Itselläni oli MO6, ja sitä en suosittele jos hyvää tatsia kaipaa. Itse pianoa soittaneena en osannut yhtään sopeutua MO:n kosketukseen. MM6:ssa tuskin on yhtään parempi kosketus. Motif6 olisi varmaan valintani, jos siinä on parempi kosketus, en ole päässyt testaamaan missään. Muut puhukoot muista ominaisuuksista.

Ihan perus Motiffia meinasin.
Nykyään soittelen Korgin Trinityllä.. eli piano kosketusta ei kaipaile.
Sytrus
26.01.2009 17:20:03
MM6:ta ei kannata edes harkita, se on lelu verrattuna muihin mitä nyt vähän liikkeessä testasin. Koskettimisto tuntui heti halvalta ja laite näyttää ja tuntuu heppoiselta.

MO6 on aivan eri luokassa. Huipputason soundeja tästä laitteesta irtoaa kyllä hintaansa nähden mukavasti, pidän varsinkin monista epiano- ja rhodespreseteista. Piano ei ole aivan Yamahan parhainta laatua, mutta bändisoittoon ihan kelvollinen. Youtubesta löytyy paljon videoita.

Motif6:sta ei ole kokemusta, mutta aika vanha laitehan (julkaistu 2001) tuo alkaa olla. Onko iästä sitten tällaisessa kuinka paljon haittaa, en osaa sanoa.

Motif XS 6 on se Yamahan uusin ja ammattimaisin syntikka, jossa on sitten sampleri, vocoder, ethernet-yhteys ja muita hienouksia. Mutta ovatko tällaiset ominaisuudet parin tuhannen lisäeuron arvoisia, sen voit päättää itse. Riippuu paljon mihin käyttöön synaa tarvitset.
Matti_Ikonen
26.01.2009 18:07:32

MM6 on verrattavissa halpoihin Casioihin, enkä kyllä ostaisi MO6:stakaan.

Ennemmin ottaisin tosiaan sen Classicin tai sitten satsaisin hieman lisää Motif ES:ään. MO6:n kiippari (jossa ei myöskään ole aftertouchia), modulaatiopyörät ja rakenne ylipäätään ei parin tunnin testauksen perusteella ollut kovin luottamusta herättävä. Eikä siinä ole tietysti sitä sampleria, joka itselle on ollut aika tärkeä (ei tietysti kaikille tarpeen).

Muttamutta.... Motif "classic", ES ja XS ovat mielestäni koskettimistoltaan huomattavasti parempia, sekä "panssarivaunurakenteellaan" paljon keikka-ystävällisempiä. Enkä nyt puolusta "classicia" vain siksi, että mulla on sellainen Torilla myynnissä ;)

- MJI
http://www.youtube.com/watch?v=RFO6ZhUW38w
Quru
26.01.2009 19:28:19
Jos hintaluokka on tuo MO6-luokkaa, sanoisin että kannattaa odotella lisätietoa Kurzweilin Pc3 LE:stä, jos soittimella ei kiirettä ole. Todella mielenkiintoiselta vaikuttaa tuo, löytyy täältäkin keskustelu.
Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)