Aihe: 2x12 kaapeista jälleen..
1
dropD
23.01.2009 09:50:53 (muokattu 23.01.2009 09:59:26)

Haulla löytyi paljonkin juttua 2x12 kaapeista, vaan ei juuri tähän pohdintaan sopivaa. Alunperin pikkukaappi oli mielessä lähinnä roudausta helpottamaan, mutta harkinnan jälkeen painopiste on siirtynyt soundipolitiikan puolelle. Mielessä pyörii nyt lähinnä Orangen PPC212 ja Hayden hand wired http://www.haydenamps.com/amps-212-cabinet.php

Molemmat on vielä kohtuullisen kokoisia (joskaan Haydenin spekseistä ei löytynyt painoa) ja hintaisia. Kokemukset näistä kiinnostavat.

Orange on ladattu V30:llä, mutta jostakin ketjusta olis lukevinani että kaappi on kuitekin tummasoundinen (enemmän kuin riipivä). Haydenissä näyttää olevan Eminencen Governorit (mikä lienee aikalailla V30:n kaltainen).

Kaappi siis tulee Carlsbro TOPin alle ja saisi olla soundiltaan selkeän napakka...

EDIT: ei siis tule mnet-oletusarvon mukaan metalliin, vaan enemmän tuollaseen tummasävyiseen rouheahkoon menoon mitä esim. tuo eka biisi edustaa http://www.myspace.com/mosesgunrocks
Simo78
23.01.2009 11:37:35
Kerran oon testannut tollasta orangea, kun olin itselleni ostamassa uutta kaappia. Ostin v30:sillä varustetun puolet halvemman framuksen. En sen takia, että se olisi ollut parempi kuin orange, vaan sen takia että se oli puolet halvempi:-). Parempi kaappi, itseasiassa aika huomattavan paljon(imo), toi on kuin framus. Ja kyllä mä sellaisen ostaisin, jos kokisin että on tarvetta, nykyisiin soitteluihin tuo framuskin kelpaa...

Haydenistä ei kokemuksia. Tarkoitus olisi väsätä vanhasta carlbron kaapista toinen kaappi, johon meinasin laittaa kiinni mainitut eminencen governorit. Koska ne saa aika sopuhintaan...
Satu ja Tuija
23.01.2009 12:02:51
Haulla löytyi paljonkin juttua 2x12 kaapeista, vaan ei juuri tähän pohdintaan sopivaa. Alunperin pikkukaappi oli mielessä lähinnä roudausta helpottamaan, mutta harkinnan jälkeen painopiste on siirtynyt soundipolitiikan puolelle. Mielessä pyörii nyt lähinnä Orangen PPC212 ja Hayden hand wired http://www.haydenamps.com/amps-212-cabinet.php

Hmm...meinaakohan Hayden kehitellä uuden kuuman perunan:
Hand wired cabinet?
Point to point ois kyl helpompi huoltaa tai modata.
;)
dropD
23.01.2009 12:04:37 (muokattu 23.01.2009 12:05:26)

Framukset ja bentonitkin kävi mielessä, mut kun kerran lähtee kaappia päivittämään niin ei muutama satanen niin iso sijoitus ole. Orangea näyttäis saavan kotimaasta kohtuu hintaan (alle 500) ja hayden on muutaman kympin päälle. Haydenin eduks lasken kyllä, että kyseessä on sterokaappi. Nyt ei tarvi, mutta aina voi tuollekin ominaisuudelle tulla käyttöä. Orangestakin pitäis kyllä löytää musta versio, kun tuossa TOPin räikeän keltaisessa etulevyssäkin alkaa olla liikaa väriä mun värittömään imagoon;-)

Kokeilemallahan tuo parhaiten selviäisi, vaan näyttää haydenit olevan tilaustavaraa ja orangetkin näytti olevan out of stock...
Kurg
23.01.2009 12:45:58
Tuli vaan mieleen, että tuolta briteistähän saisi tuota orangen kaappia, tosin avonaisena, melko maukkaaseen hintaan:
http://www.dv247.com/invt/50835/
Vintage 30:t tuossakin.
http://www.mikseri.net/artists/?id=103797
Vladi
23.01.2009 13:11:25
Tuli vaan mieleen, että tuolta briteistähän saisi tuota orangen kaappia, tosin avonaisena, melko maukkaaseen hintaan:
http://www.dv247.com/invt/50835/
Vintage 30:t tuossakin.

Sivuhuomiona: Noi orangen 212-kaapit on sit ihan hullun isoja(ainakin omasta mielestäni) 212-kaapiks, eli kannattaa olla sit valmis treenaamaan selkää ja käsiä. Mut soundillisesti ainakin umpiversio on loistava.
Kyllä se siitä.
TexasFlood
23.01.2009 13:55:17
Sivuhuomiona: Noi orangen 212-kaapit on sit ihan hullun isoja(ainakin omasta mielestäni) 212-kaapiks, eli kannattaa olla sit valmis treenaamaan selkää ja käsiä. Mut soundillisesti ainakin umpiversio on loistava.

OB on kooltaan pienempi ja luonnollisesti myös kevyempi.
dropD
23.01.2009 14:06:02

Juu... tämä oli tiedostettu. Alunperin tarkoitus olikin hankkia mahdollisimman kompakti kaappi (lähinnä Laneyn GS212IE oli mielessä), mutta ajatuksen jalostuessa paino on siirtynyt soundiin. Tuo orange on itse asiassa mitoiltaan ja painoltaa hyvin lähellä nykyistä 4x12 marsun 8412 kaappia. Marsu on pysynyt setupissa juurikin kohtuullisen kokonsa takia.
Simo78
26.01.2009 12:43:49
Juu... tämä oli tiedostettu. Alunperin tarkoitus olikin hankkia mahdollisimman kompakti kaappi (lähinnä Laneyn GS212IE oli mielessä), mutta ajatuksen jalostuessa paino on siirtynyt soundiin. Tuo orange on itse asiassa mitoiltaan ja painoltaa hyvin lähellä nykyistä 4x12 marsun 8412 kaappia. Marsu on pysynyt setupissa juurikin kohtuullisen kokonsa takia.

Se pitää sanoa framuksen eduksi, että se on aivan naurettavan pieni. Toisessa kädessä nuppi ja toisessa kaappi menee helposti. Orange on joo isompi, mutta aika samaa kokoa se on tuon mun toisen 2*12 kaapin kanssa--> kaverin yamahan 4*12 kaappi on about samaa kokoa. Mun oma 4*12 kaappi on vaan ihan järjettömän kokoinen, lempinimeltään "mörkö" :-D
Antti1
26.01.2009 12:52:48
Se pitää sanoa framuksen eduksi, että se on aivan naurettavan pieni...

Jos tuommonen kiinnostaa, niin olis varmaankin myynnissä kaverilla. Muhun voi olla yhteydessä aiheen tiimoilta.
McNulty
26.01.2009 13:10:31
Jos painoarvo on soundipolitiikan puolella, niin:
Mojon 2x12" kaappi, jonka sisään ladataan ToneTubbyn 12" AlNiCo Hempconet.

Uskaltaisin väittää että tuossa on kaappia kerrakseen tarkkakorvaisemmallekin soundimetsästäjälle.

http://www.mojomusicalsupply.com/
http://www.tonetubby.com/
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
McNulty
26.01.2009 13:17:04
Mites bonecrusher sen Randallin kaapin kanssa kävi, josta joskus puhuit?

Sen kanssa kävi niin, että toimittivat minulle aluksi väärän kaapin (musta tolex/musta grilli) joka oli soundiltaan ja rakenteeltaan kuitenkin varsin asiallinen. Palautin tämän väärän toimituksen takaisin ja pyysin sitä oikeaa versiota ruskealla grillillä, jota ei koskaan kuulunut. Lopulta peruin koko tilauksen. Tällä hetkellä käytössä on Hughes & Kettnerin 2x12" kaappeja, toisessa Celestion Heritaget ja toisessa Eminencen Wizardit.

Jos sitä joskus saan itselleni tuon Dr.Z:n MAZ-18 nuppimallisena, niin sen alle ajattelin itse tuollaista Mojon 2x12" rasiaa ja sisään TT:n 12" ämyrit.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Artist
26.01.2009 20:27:11
Jos painoarvo on soundipolitiikan puolella, niin:
Mojon 2x12" kaappi, jonka sisään ladataan ToneTubbyn 12" AlNiCo Hempconet.

Uskaltaisin väittää että tuossa on kaappia kerrakseen tarkkakorvaisemmallekin soundimetsästäjälle.

http://www.mojomusicalsupply.com/
http://www.tonetubby.com/

Ootko testannut noita, ja jos olet niin millä vahvistimella? Siis ihan mielenkiinnosta kysyn.

Custom Soundsin sivuilla lukee noiden kajareiden tehonkestoksi 25-30W, joten ihan välttämättä en lähtisi 50W putkinupille noita hommaamaan; eihän ne todennäköisesti hajoa, mutta harmittaa, jos näin käykin.
"It's another year for me and you, another year with nothing to do"
jumara
26.01.2009 23:30:27
Orange on ladattu V30:llä, mutta jostakin ketjusta olis lukevinani että kaappi on kuitekin tummasoundinen (enemmän kuin riipivä). Haydenissä näyttää olevan Eminencen Governorit (mikä lienee aikalailla V30:n kaltainen).

V30 tumma..? Käsittääkseni V30:t tunnetaan nimenomaan aika vahvasta ylämiddlestä. Tämä yhdistettynä ko. elementin herkkyyteen tuottaa melkoisen äänekkään oloisen lopputuloksen, jolla ei yleensä ole vaikeuksia leikata muun bändin läpi. Rock-elementti siis... ;-)
GAS in the bottom, put it any way you want...
Antti1
26.01.2009 23:33:42
V30 tumma..? Käsittääkseni V30:t tunnetaan nimenomaan aika vahvasta ylämiddlestä.

Hmm, tää kuulostaa meikäläisen sanomalta. Tosin en oo tummaksi mielestäni väittänyt sävyä. Sen sijaan Orangen kaappi on V30:lla ladatuksi pöntöksi mun mielestäni todella sellainen (hyvällä tapaa) pörisevän ja hieman "pieruisen" kuuloinen. Siinä on onnistuttu tappamaan sitä jääpuikkoa jotenkin sopivasti moniin muihin verrattuna. Soundaa siis pehmeämmältä ja rouheammalta, kuin mitä mä olisin ainakaan osannut odottaa. Rinnakkaisvertailuakin on tullut suoritettua muihin V30 lootiin.
dropD
29.01.2009 10:15:34

V30 tumma..? Käsittääkseni V30:t tunnetaan nimenomaan aika vahvasta ylämiddlestä

Juu... niinkuin Antti1 jo kommentoikin, niin olin käsityksessä että orange olisi V30 kaapiksi vähemmän riipivä. Noita V30:sia on aika ajoin tullut vastaan jos keikalla on ollut lainakaapit käytössä. Thunderin kanssa ei ole oikein saanut taltutettua korvan mukaiseksi. Siitä tietynlaisesta selkeydestä olen kuitenkin pitänyt. Nykyään käytössä on eri nuppi ja pahin piikki jo sitä myötä poissa. Kuitenkin katselisin mieluummin kaappia mikä olisi valmiiksi karvan verran "smoothimpi".

Kaapin hankinta ei ole päivän polttava kysymys, mutta ainahan pitää GAS listalla jotain olla. Uskoisin että päädyn sitten orangeen tai haydeniin, niin tuskin kovin metsään menee...
McNulty
29.01.2009 11:24:56
Ootko testannut noita, ja jos olet niin millä vahvistimella? Siis ihan mielenkiinnosta kysyn.

Pariakin Mojon kaappia olen testannut erään TAD "JTM-45" diy-nupikan alla. Valitettavasti elementteinä oli silloin Celestionin Heritage-sarjan elementtejä. Mojon tyhjät kaapit ovat hintalaatusuhteeltaan varsin asiallisia.

Ainoa ToneTubby-kokemus oli Marshallin 1936-kaappiin vaihdetut Alnico-tötteröt. Ne kuulostivat helkkarin hyviltä sekä Super Leadin että Germinon 55:n alla.

Custom Soundsin sivuilla lukee noiden kajareiden tehonkestoksi 25-30W, joten ihan välttämättä en lähtisi 50W putkinupille noita hommaamaan; eihän ne todennäköisesti hajoa, mutta harmittaa, jos näin käykin.

Kyllä ne 2x12" formaatissa kestävät ihan hyvin 50W nupin.
buju
29.01.2009 11:38:57
Mulla on 212 DIY kaappi, jossa 1 keraaminen ja 1 alnico Tone Tubby(H-bomb). Todella tasapainoinen soundi. En kyllä enää jaksais itse värkätä vaan ostaisin suoraan kaapinkin Tone Tubby:ltä.
Damn right, I´ve got the blues
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)