Aihe: Vintage jatsarin (Squier) mikkejä tykimmiksi - kommentteja?!
1
Mange
25.01.2009 23:48:38 (muokattu 26.01.2009 10:48:21)
Terse!

Hankin noin vuosi sitten Squierin Vintage jatsarin ja olen ollut soittimeen todella tyytyväinen, mutta nyt olis aikomuksena tuunata soundia vielä tykimmäksi: Ajattelin vaihtaa alkuperäisen kaulamikin(Duncan Design) "aidon" Duncanin seuraavanlaiseen malliin:

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_ssjb3b_bk.htm

Minulla on nauhaton versio tuosta bassosta (jonka käytin bassoskabassa 6 tänään). Mikit ovat jo aikamoisia tykkejä, minusta niissä on melkein liikaa outputtia ja bassoa. Sopii keikkoille muttei kovin hyvin äänityksiin, mielestäni.

Jos itse vaihtaisin niitä, laittaisin luultavasti Lundgrenit. En ole kuullut mitään negatiivista niistä - päinvastoin - eikä ne kovin kalliitkaan ole (katso www.lundgrenpickups.com internet explorerilla, firefoxilla toimii huonommin). Kaikki kehuu niitä, ja kyllä ne kuullostaakin hyvältä vaikken itse ole koskaan käyttänyt. Tunnen soitinrakentajan joka käyttää aina oletuksena nämä mikit, eli Tom Stenback ( www.tomstenback.com ). Sivustolta löytyy soundiesimerkitkin...
2541
26.01.2009 07:36:28

* Ei liity tähän, mutta miten saundiin vaikuttaa se, jos vaihtaisi päikseen jatsarin mikit sarjasta / rinnan, tai päinvastoin? Mikä on jatsarin perusasetus? (Uusissa on kuulemma pikku namiska, jolla sen voi vaihtaa lennosta)

Perusasetus on rinnan. Sarjassa tulee enemmän hönkää, treble hiukan vaimenee. Toiset tykkää, toiset ei, itse pidän kyllä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)