Dr. Muff 29.01.2004 10:34:09 | |
---|
Morjens, Onko Gibsonin mikit huonosti vahattuja vai aiheuttaako kierron joku muu esimerkiksi mikrofonin kuori? Luulisi että materiaaliksi olisi valittu sellainen mikä ei vaikuta mikrofonin magneettikentässä ollenkaan (alhainen magneettinen permiabilitetti? Vai mikä olisi oikea termi, Joulupukki?), muutenhan se väristessään käyttäytyy kuin kieli. Onko homma pelastettavissa kuoret poistamalla vai pitääkö ruveta etsimään uusia mikkejä? Kiitän jo etukäteen jos joku vaikka auttaisi. Lainatkaa rahaa?? |
Juzzu 29.01.2004 11:05:49 | |
---|
Onko mikki vahattu, eli kun kurkkaat alapuolelta, niin koloissa näkyy sellaista steariinin näköistä hässäkkää? Jos mikki on vahattu ja vielä kiertää, niin taitaa olla melko lailla kaput se mikki. Mutta eihän esim. burstbuckerit taida olla vahattuja, sillä se kun ei ole kovin vintage-henkistä. Eli voit joko irroittaa kuoren, ja sitten vahata itse. Tai no, voihan sen mikin vahauttaakin, jos ei itse uskalla. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Dr. Muff 29.01.2004 11:17:15 | |
---|
Onko mikki vahattu, eli kun kurkkaat alapuolelta, niin koloissa näkyy sellaista steariinin näköistä hässäkkää? Jos mikki on vahattu ja vielä kiertää, niin taitaa olla melko lailla kaput se mikki. Mutta eihän esim. burstbuckerit taida olla vahattuja, sillä se kun ei ole kovin vintage-henkistä. Eli voit joko irroittaa kuoren, ja sitten vahata itse. Tai no, voihan sen mikin vahauttaakin, jos ei itse uskalla. Muistaakseni aika siistin näköinen se oli alapuolelta, ei ollut vahauksen jälkiä näkyvissä, mutta pitäisi sen olla vahattu, Giban mukaan parikin kertaa. 490t/490t-setistä on kysymys. Lainatkaa rahaa?? |
sihvoh 29.01.2004 11:47:29 | |
---|
Tästä kiertojutusta oli maininta myös Rytmi-lehdessä, jossa testattiin eri Gibson SG malleja. Taitaa valitettavasti olla noiden mikkien tyypillinen "ominaisuus" jos yrittää saada feedback-soundia. http://www.rytmi.com/rytmi303/303gibson1.htmlI have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Dr. Muff 30.01.2004 11:31:20 | |
---|
Tästä kiertojutusta oli maininta myös Rytmi-lehdessä, jossa testattiin eri Gibson SG malleja. Taitaa valitettavasti olla noiden mikkien tyypillinen "ominaisuus" jos yrittää saada feedback-soundia. Kiitti linkistä. As it happens noi on just SG:stä noi mikit, vaikkei sillä mitään merkitystä ole. Samoja mikkejä on ainakin LP Customissa joka ei ihan halpa ole. Kui kehtaavat? Lainatkaa rahaa?? |
HS 19.02.2004 23:20:17 | |
---|
Terve Osa noista Gibsonin mikeistä saattaa olla vähän "hätäisesti" vahattuja. Tuota ulina/vinkuna herkkyyttä olen jossain malleissa ihmetellyt. Kaverin LP Standardin (-86) vinkuna lakkasi kuorien poiston jälkeen. Mikit voi tietty vahata uudestaan ihan kotikonsteinkin, kunhan muistaa olla huolellinen ja varmistaa muutamia seikkoja, kuten että vaha (parafiini) on oikean tyyppistä, eli sulaa riittävän alhaisessa lämpötilassa, eikä laita mikkiä jäähtymään liian kylmään :) Mulla on Flying Finnissä tällä hetkellä Schallerin "Golden 50"mikit. ( http://www.schaller-guitarparts.de/1322.htm ) Hyvä soundi, mutta kierron kanssa oli aluksi ongelmaa. Olivat ilmeisesti joitain "maanantai" kappaleita. Vinkuivat ilman kuoriakin. Mikit vahattiin ja kierto-ongelma asettui, mutta annas olla kun iskin metallikuoret paikalle, niin vinkuna ilmaantui taas. Vahasin itse, nyt kuorien kanssa ja ongelma poistui. Vähän töhnäistä touhua, mutta äkkiä oppii niksit. Eli mikit on syytä vahata kuorien kera, jos haluaa vinkuvapaat mikit. ( http://stewmac.com/tradesecrets/electronics/ts26fralin/ts26fralin.html ) Näiden "nimimikkien" ( SD, Dimarzio jne. ) vahaaminen tapahtuu ilmeisesti vähän eri metodilla. Alipaineella imetään vaha mikin sisään, jolloin homma onnistuu varmasti, näppärästi ja siististi. |
Dr. Muff 20.02.2004 01:45:43 | |
---|
Terve Osa noista Gibsonin mikeistä saattaa olla vähän "hätäisesti" vahattuja. Tuota ulina/vinkuna herkkyyttä olen jossain malleissa ihmetellyt. Kaverin LP Standardin (-86) vinkuna lakkasi kuorien poiston jälkeen. Kiitos näistä rohkaisevista sanoista. Täytyy koettaa ratkaista pulmaa kuorimalla mikit. Minkä väriset muoviosat sieltä paljastuu? Mikit voi tietty vahata uudestaan ihan kotikonsteinkin, kunhan muistaa olla huolellinen ja varmistaa muutamia seikkoja, kuten että vaha (parafiini) on oikean tyyppistä, eli sulaa riittävän alhaisessa lämpötilassa, eikä laita mikkiä jäähtymään liian kylmään :) Joskus vähän lueskelin tosta kun stratomikit kiersi. Sílloin kuitenkin päädyin uusiin mikkeihin, kun soundikaan niissä ei mikään lyömätön ollut. Ajattelin että siinä on kuitenkin jonkunverran hommaa kun pitää tarvikkeetkin hankkia ja keittelemiset päälle. "How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians -- Mutta osta vahvari! Tai kitara! |
Juzzu 20.02.2004 07:05:24 (muokattu 20.02.2004 07:06:09) | |
---|
Minkä väriset muoviosat sieltä paljastuu? Varmahan ei voi olla, mutta villi arvaukseni on että Gibsonin "arvaa onko tupla-creme, tupla-musta vai zebra" -leikki loppui jo 50 vuotta sitten. Eli mustat kelat, veikkaisin. Mutta eihän sitä ikinä tiedä... ;o) EDIT: Tupla-cremet ne ei ainakaan voine olla, siitä taitaa DiMarzio pitää nykyisin huolen. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Kiitos näistä rohkaisevista sanoista. Täytyy koettaa ratkaista pulmaa kuorimalla mikit. Minkä väriset muoviosat sieltä paljastuu?
Joskus vähän lueskelin tosta kun stratomikit kiersi. Sílloin kuitenkin päädyin uusiin mikkeihin, kun soundikaan niissä ei mikään lyömätön ollut. Ajattelin että siinä on kuitenkin jonkunverran hommaa kun pitää tarvikkeetkin hankkia ja keittelemiset päälle. Mustat sieltä mulla löytyi. Lyrics. Wasted time between solos. |
Hammer Of The Gods 20.02.2004 12:30:16 | |
---|
EDIT: Tupla-cremet ne ei ainakaan voine olla, siitä taitaa DiMarzio pitää nykyisin huolen. Kuinka niin? Onko tossa joku tuotesuojahomma, vai? Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Juzzu 20.02.2004 12:39:22 | |
---|
Kuinka niin? Onko tossa joku tuotesuojahomma, vai? Juuh, Dimarziolla on nykyään yksinoikeus tehdä noita. En tiedä mikä mallisuoja tai muu vastaavaa on kyseessä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |