Tulias 24.01.2009 18:42:18 (muokattu 25.01.2009 16:44:03) | |
---|
Olisiko täällä ystävällisiä ja avuliaita ammattimiehiä jotka osaisivat neuvoa ensinmäisen säkökitaran hankinnassa? Akustista olen soitellut muutaman vuoden, joten en ole aivan untuvikko kitaran kanssa =) Soittelen lähinnä metallia ja sen eri variaatioita, bändeistä mainittakoon Ensiferum ja Metallica.. Vahvistin on jo tiedossa, Line6 Spider III 15. Itse ajattelin kitaraksi Cortin EVL-K4:sta, mutta olen kuullut hieman huonoja huhuja tuosta valmistajasta.. Olisin erittäin kiitollinen pienestä avustuksesta tämän kanssa =) -Tulias |
Aloittelijatuke 24.01.2009 19:49:39 | |
---|
Mikään ammattilainen en ole, mutta sen voin sanoa, että älä osta tuota linekutosta. Itse omistan sellaisen ja ei ole kovin häävi. Itsellä ei kokemusta, mutta voxeja on kyllä kehuttu. |
Tulias 24.01.2009 20:21:41 | |
---|
Hmm... Mä olin aluks ajatellu tuota marsu mg10cd:tä, mutta kaveri sano että line vois olla monipuolisempi... tosin en oo koskaan kuullu miltä tuommonen line kuulostaa |
Aloittelijatuke 24.01.2009 20:24:04 | |
---|
Marsun MG:tä en ole päässyt kokeilemaan, mutta olen lukenut jostain et säröt ois aika onnetonta sihinää. |
reppana 24.01.2009 21:20:18 | |
---|
Osta rolandin micro cube. Monipuolinen vahvistin hyvillä saundeilla. Harjottelemalla oppii=) |
laakeri 25.01.2009 15:36:34 (muokattu 25.01.2009 15:44:47) | |
---|
Osta rolandin micro cube. Monipuolinen vahvistin hyvillä saundeilla. Suosittelen varauksella. Ainakin oma kuutioni alkaa "pieremään" heti, kun nostan volyymitason karvan yli optimaalisena pitämäni äänitason. Soittelen kohtalaisen hiljaisella, joten kovempaa vahvistinta rankaiseva ei välttämättä ilahdu riffien sekaan sekoittuvista pieruista. Efekteille en ole löytänyt käyttöä delaytä lukuunottamatta. En osaa ottaa kantaa ovatko efektit huonoja, vai enkö vain ymmärrä niiden päälle. Vertailukohdat kunnon pedaaleihin puuttuvat. En muutenkaan 100% tyytyväinen ole vahvistinmallinnuksiin, mutta marsumallinnuksen huono soundi johtuu ehkä enemmän kitarastani. edit: kaiutin siis pieree, vaikka käytän yksikelaisia. edit2: Recto-mallinnusta myös jotkut ovat haukkuneet, itse pidän sitä ihan hyvänä. Kannattaa joka tapauksessa testata ennen ostamista, tuo mallinnus kuitenkin on varmaan metallikitaristin ykkösvalinta Microcubea käytettäessä. Tosin tuon volyymitason testaaminen ei taida onnistua isossa liikkeessä, olenko väärässä? |
Tulias 25.01.2009 16:45:34 | |
---|
Riippuu varmaan liikkeestä. Jos liikkestä löytyy äänieristetty kokeilutila, niin silloin kokeilu varmaan onnistuu. |
noin pieniin vahvistimiin mitään kokeilutilaa tarvii :D Microcubessa ei ees kannata testata volume tasoo, kun "kovalla" tuo ääni on aivan kama, ja siitä tulee ylikirkas. |
laakeri 25.01.2009 19:59:03 (muokattu 25.01.2009 19:59:26) | |
---|
noin pieniin vahvistimiin mitään kokeilutilaa tarvii :D Microcubessa ei ees kannata testata volume tasoo, kun "kovalla" tuo ääni on aivan kama, ja siitä tulee ylikirkas. Tarkoitan sitä, että avoimessa tilassa pieni vahvistin ei kuulosta miltään, vaikka laittaisi volyymit täysille. Näin ollen on hankala liikkeessä testata, mikä on kaiuttimen Pörinäkynnys(TM). Akustiikan asiantuntijat korjatkoon, jos se on tarpeellista. |