arppah8 10.01.2009 10:54:01 (muokattu 10.01.2009 10:55:19) | |
---|
Moro. Eilen tuli kotiin upouusi iMac ja pieni ongelma ilmeni äänien kanssa. Olen liittänyt aktiivikajarit optisen liitännän kautta koneeseen ja ääni kulkeekin koneelta kajareihin oikein mainiosti (CDt, DVDt). Mutta liittäessäni Fostexin VF16-raiturin iMacin optiseen sisäänmenoon kaiuttimista ei kuulu mitään. Kone kyllä näyttää että signaali tulee sisään. Missähän mahtaa olla häikkää? Äänivalikoissa pitäisi kaiken olla ok, ei muteja päällä ja volat ovat täysillä. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Novac 10.01.2009 15:24:17 | |
---|
mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö" |
4lp1 11.01.2009 11:55:43 | |
---|
Moro. Eilen tuli kotiin upouusi iMac ja pieni ongelma ilmeni äänien kanssa. Olen liittänyt aktiivikajarit optisen liitännän kautta koneeseen ja ääni kulkeekin koneelta kajareihin oikein mainiosti (CDt, DVDt). Mutta liittäessäni Fostexin VF16-raiturin iMacin optiseen sisäänmenoon kaiuttimista ei kuulu mitään. Kone kyllä näyttää että signaali tulee sisään. Missähän mahtaa olla häikkää? Äänivalikoissa pitäisi kaiken olla ok, ei muteja päällä ja volat ovat täysillä. Oletko tesannut iMacin omilla kajareilla? Olisiko jossakin asetuksissa tai softassa monitorointi poissa päältä, jolloin siis ei kuulu kaijuttimista mitään. |
arppah8 11.01.2009 12:06:04 | |
---|
Oletko tesannut iMacin omilla kajareilla? Olisiko jossakin asetuksissa tai softassa monitorointi poissa päältä, jolloin siis ei kuulu kaijuttimista mitään. En mä halua Macin omia kajareita käyttää, miksi mä oisin muuten noi aktiivimonskut hankkinut? :-) Kai se sitten oli vaan ominaisuus että ääni ei kulje optisesta liittimestä toiseen jos ei audioeditori oo pällä. Eli Garageband aktivoituna ääni kulkee kyllä läpi. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Lennu 11.01.2009 13:07:23 (muokattu 11.01.2009 13:13:28) | |
---|
En mä halua Macin omia kajareita käyttää, miksi mä oisin muuten noi aktiivimonskut hankkinut? :-) Kai se sitten oli vaan ominaisuus että ääni ei kulje optisesta liittimestä toiseen jos ei audioeditori oo pällä. Eli Garageband aktivoituna ääni kulkee kyllä läpi. Aa just, siihen on kyllä joku softa, ooppa rauhassa, koitan googlaa. edit: tai siis ajuri, mutta en mä nyt löydä sitä. Koita googlaa 'osx audio driver' tms. Muistaakseni semmonen on kyllä, ettei tarvii käynnistää erikseen mitään softaa. Tai sit muistan väärin ja oon juonu aivoni (paljolti mahdollista sekin skenaario) |
Roberto 11.01.2009 13:47:49 | |
---|
Aa just, siihen on kyllä joku softa, ooppa rauhassa, koitan googlaa. edit: tai siis ajuri, mutta en mä nyt löydä sitä. Koita googlaa 'osx audio driver' tms. Muistaakseni semmonen on kyllä, ettei tarvii käynnistää erikseen mitään softaa. Tai sit muistan väärin ja oon juonu aivoni (paljolti mahdollista sekin skenaario) Ai soundflower? http://www.cycling74.com/products/soundflower |
4lp1 11.01.2009 19:49:04 | |
---|
En mä halua Macin omia kajareita käyttää, miksi mä oisin muuten noi aktiivimonskut hankkinut? :-) Siksi vaan ehdotin, että tarkistaa, onko joku tuollainen ominaisuus olemassa. Eli sii settei ääni kulje optisesta toiseen ilman, että GB on auki.. Tms. Nää on nää tietokonealan debuggaamistaidot ihmeellisiä :'P.. Ja siis, ehdotin tosiaa Tesaamista, en jokapäiväistä käyttöä. Mutta, hyvä kun sait toimimaan, |
Veepee 12.01.2009 15:40:38 | |
---|
Löytyisköhän macille ilmaista ja kevyttä nuotitusohjelmaa, joka myös toistaa nuotituksen? K: Suden sukulaisia?
V: Supikoira, konootti ja pingo.
K: Kukan osat?
V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö. |
arppah8 12.01.2009 16:08:47 | |
---|
Siksi vaan ehdotin, että tarkistaa, onko joku tuollainen ominaisuus olemassa. Eli sii settei ääni kulje optisesta toiseen ilman, että GB on auki.. Tms. Nää on nää tietokonealan debuggaamistaidot ihmeellisiä :'P.. Ja siis, ehdotin tosiaa , en jokapäiväistä käyttöä. Mutta, hyvä kun sait toimimaan, Juu, ymmärsin kyllä. Ei ollut tarkoitus äksyillä:-) En vaan ees jaksanut testata kun ei noita Macin omia kajareita kuitenkaan tule käytettyä. Ton Soundflowerin latasin, en vaan ehtinyt vielä tsekata sen toimintaa. Vaikuttaa kuitennii ihan asialliselta mun käyttöön. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
texjazz 12.01.2009 16:37:05 (muokattu 12.01.2009 16:48:03) | |
---|
Löytyisköhän macille ilmaista ja kevyttä nuotitusohjelmaa, joka myös toistaa nuotituksen? Finale Notepad. Damn, eikö tuo olekaan enää ilmainen... Älleh ellus allo nodhat. |
Veepee 14.01.2009 09:37:25 | |
---|
Finale Notepad. Damn, eikö tuo olekaan enää ilmainen... Mutta omasta Logicistahan minä löysin nuotitusohjelman... :) K: Suden sukulaisia?
V: Supikoira, konootti ja pingo.
K: Kukan osat?
V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö. |
markkuliini 14.01.2009 13:50:51 | |
---|
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
muumiii |
south_of_heaven 27.01.2009 01:00:51 (muokattu 27.01.2009 01:03:16) | |
---|
Guitars are like assholes; Everybody has one. |
tuluppa 27.01.2009 10:43:00 | |
---|
Tuo alkaa olla melkein sama kuin tämä early 2008, edelleen on vain heiveröisempi prosessori. Pienempi sisäinen koviskin. Noo, eiköhän tuo FSB:n nopeutuminen 800 -> 1066MHz ja uus näyttis tee aika lailla etumatkaa verratessa vuoden vanhaan koneeseen :) muumiii |
south_of_heaven 27.01.2009 11:08:10 | |
---|
Noo, eiköhän tuo FSB:n nopeutuminen 800 -> 1066MHz ja uus näyttis tee aika lailla etumatkaa verratessa vuoden vanhaan koneeseen :) No juu, niinhän se on loogisesti ainakin. Kummallinen välikappale tuli vain noiden macbookien väliin. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Ze Kink 27.01.2009 17:53:10 | |
---|
Noo, eiköhän tuo FSB:n nopeutuminen 800 -> 1066MHz ja uus näyttis tee aika lailla etumatkaa verratessa vuoden vanhaan koneeseen :) Varsinkin se näyttis, kunhan se OpenCL:ää käyttävä uusi versio OSX:stä tulee ulos (ilmeisesti tämän vuoden alkupuolella). |
opuh 28.01.2009 21:18:31 | |
---|
Garage Bandin piano roll on kyllä niin kälynen, että naamahan sen kanssa hajoaa. Olisikohan tohon mitään muuta ratkaisua kuin toinen ohjelma tai sen sietäminen? Esimerkiksi joku erillinen piano roll tai jotain? Hahahah |
Titares 29.01.2009 16:19:46 (muokattu 29.01.2009 16:39:43) | |
---|
|
Ze Kink 30.01.2009 19:41:34 (muokattu 30.01.2009 19:41:54) | |
---|
Oliko noissa Macbookeissa muuten miten noita rajoituksia ulkoisen näytön kanssa? Muistan että joku pystyi kai maksimissaan ajamaan ~22" näyttöä, oliko se sitten se valkoinen Macbook? Tilasin nimittäin juuri kehutun 26" LG:n, kun vähän häiritsee tilan puute MBP:n 15" näytöllä miksatessa. Mulla on siis se vanhempi 2,5ghz malli, eli Geforce 8600 512mt:llä löytyy sisältä, kai tuossa nyt kuitenkin hönkä riittää? Tarvitseeko muuten ostaa joku adapteri? |