Ansokki 25.01.2009 11:10:25 | |
---|
Moi! Tokai Custom edition -kitarassa on Ayer's rockers-merkkinen floikka joka on hyvin pitkälti alkuperäisen näköinen. Kitara on 80 luvun alkupuolelta joten ikää vehkeellä on. Ongelmana siinä onkin että ei vehje kestä kovin kummoista veivailua kammella. Oma hieno teoria tähän on se että vehje on sen verran pehmeästä metallista tehty ja kielet ovat syöneet tallapalat urille ja nämä aiheutaa sitten epävireyden, pitääkö paikkaansa? Yritin eilen tuossa iltapuuhana hioda (miten se kirjotettaa?) palojen urat siitä kohdasta lähtien mistä kieli soi. Uria oli vielä enemmänkin siinä mihin kieli sen pikkupalikan avulla lukitaan, ja niitä en alkanut viilata yksinkertaisesti työkalujen puutteessa. Voisiko nuokin urat aiheuttaa epävireyden? Luulis että se pala painaa kielin siihen sen verran tiukkaan ettei se pääse pomppimaan urasta toiseen. Nimittäin työstä ei ollut juur mitään hyötyä.. Joten mitähän kannattaisi tehä että päästäs kunnolla vinguttelemaan? Uus floikka kokonaan ratkaisis tietysti vaa ei niin kallista tuohon keppiin.. Ite kitaraa on kyl kehuttu pitävän hyvin vireen niin sillä tätä touhua aloin miettimmää. Voip olla vähä amatöörin tekstiä, mutta ee voe mittää. Jhooo |
Wespa 25.01.2009 11:26:25 | |
---|
Kyl mulla pysyy erinomaisesti vuoden -87 Ayer's Rocker V vireessä ja kaikki kikat fluttereineen päivineen onnistuu, eli pitäisin tuota suht erinomaisena lisenssifloikkana, ainakin reippaasti Ibanezin halvempia (mm. Lo-TRS II) parempana. Ettei vain ois jo kulumaa niissä samoissa osissa joita paremmistakin floikista tarvitsee aina toisinaan vaihtaa? "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Ansokki 25.01.2009 12:08:02 | |
---|
Kyl mulla pysyy erinomaisesti vuoden -87 Ayer's Rocker V vireessä ja kaikki kikat fluttereineen päivineen onnistuu, eli pitäisin tuota suht erinomaisena lisenssifloikkana, ainakin reippaasti Ibanezin halvempia (mm. Lo-TRS II) parempana. Ettei vain ois jo kulumaa niissä samoissa osissa joita paremmistakin floikista tarvitsee aina toisinaan vaihtaa? Eli mitkäs osat sieltä silloin pitää vaihtaa? Aika mahdoton löytää varaosia tuohon varmaan.. Onko sinulla muuten satulalukko kuusiokoloilla vai tasapäämeisselillä niinkuin tuossa minun? Se osa ei varmaan kovin kuluva osa ole? Jhooo |
Eli mitkäs osat sieltä silloin pitää vaihtaa? Aika mahdoton löytää varaosia tuohon varmaan.. Onko sinulla muuten satulalukko kuusiokoloilla vai tasapäämeisselillä niinkuin tuossa minun? Se osa ei varmaan kovin kuluva osa ole? Kuusiokoloilla on. Mun käsittääkseni tuohon käy suoraan Schallerin floikan osat. Mää en tosta floikan huoltamisesta pahemmin tiedä, tutkis nyt alkuun ainakin vanhempia topicceja aiheesta, sieltä löytyy paljon tietoa siitä mitkä osat siellä yleensä ekana alkavat prakaamaan. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
LaXu 25.01.2009 12:27:41 | |
---|
Muita ongelmakohtia on yleensä ne veitsireunat joilla talla on ankkuritappejaan vasten. Nekin kuluu ja voi aiheuttaa vireongelmia. Sitten on vielä jouset, jotka voi olla liian venähtäneet etteivät enää palaudu kunnolla. Lisäksi mun kokemuksieni perusteella vibratallat tuntuvat toimivan paremmin jos niitä käyttää tasaisin väliajoin, eli vaikka vireongelmia olisi niin kampeaa silti, saattaa alkaa toimimaan hieman paremmin. |
blackorwhite 25.01.2009 12:41:48 | |
---|
Voisikohan tässä off-topiccina kysellä amatöörimäisen kysymyksen, että miten ihmeessä tallapalaa saa nostettua tai laskettua? Kokeilin tuossa löysyttää tuota tallapalan etupäässä olevaa kuusikoloruuvia mikä on lähellä tallamikkiä mut en ainakaan sillä onnistunut. Silmäilin tuossa hieman tuota FAQia jonka mister LaXu oli kirjottanut, mutta siinä ei silmääni sattunut ainakaan kyseistä asiaa. Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. |
Ansokki 25.01.2009 12:54:35 (muokattu 25.01.2009 12:55:37) | |
---|
Luuletteko olisiko tällaisesta härpäkkeestä hyötyä? http://www.thomann.de/fi/graphtech_fr_rider_string_saver.htm Mites nuo veitsireunat, voiko niitä mitenkään korjailla? Kuluukos itse ankkuripultit siihen kuntoon että ongelmia tulee? Jouset tietysti voip olla aika venähtäneitä parinkymmenen vuoden jälkeen.. Niin ja ankkuripulteistahan kielen korkeus säädetään jos sitä tarkotit? Jhooo |