Aihe: Larssi Deep Purplen keikoille!
1 2 3 4 5
Nolte
23.01.2009 10:27:02
Mutta PURPLE-aiheinen uutinen! Sain tänään ennakkokappaleen Ian Gillanin
soololevystä "One eye to Morocco" joka julkaistaan maaliskuun alussa.
Ei ole heavyä, ei onneksi humppaakaan, mutta aika poppikamaa ja paikoitellen
vähän Chris Rea-vaikutteista. Ei taida oikein Purple-faneja lämmittää.
Toisaalta, tuo nimikappale saattaa päätyä vaikka radioasemien soittareille.

Gillani on aika kova julkaisemaan noita soolokiekkojaan, ja laatu on kyllä ollut sanalla sanoen vaihtelevaa. Sekin edellinen, Gillan's Inn sisältää surkeita versioita vanhoista Purple-hiteistä ja äijän omista biiseistään. Omituista.
meiän bändin paras rumpali
Strumbali
23.01.2009 12:05:39 (muokattu 23.01.2009 12:12:41)
Periaatteessa minä puhun musasta en rumputaidoista.

Juu. On totta, että nuo Markkuliinin laittamat You fool no one ja Burn on törkeästi (ei tökerösti) ylisoitettuja. Taisi olla Paicen klinikkapätkä, missä kertoi, että Burn syntyi ihan vain sattumalta fillejä vetelemällä. Yksi otto ja se oli siinä. Asiaa voi halutessaan tarkistella tuolta: http://www.nilamedia.com/Ian_Paice.asp , että oliko se.

Ymmärrän pointin soiton yksinkertaistamisesta ja suoraviivaistamisesta, mutta luulen kuitenkin, että alkuperäisen kokoonpanon nähdessään livenä ne pas..t onkin omassa housussa ja se juttu on just siinä. Siis ei siinä, vaan siinä. ;)

Edit. ei muuten taida toimia nuo klinikkalinkit...
Ja taas tahdissa.
Nolte
23.01.2009 13:12:35
On totta, että nuo Markkuliinin laittamat You fool no one ja Burn on törkeästi (ei tökerösti) ylisoitettuja.

Hmmm, enpä ole ajatellut asiaa tuolta kantilta. Minusta ne ovat pikemminkin vain hieman omaan aikaansa sidottuja tuossa "runsas soitto" -mielessä. Ainakaan Burn:ia en ole osannut ikinä ajatella törkeästi ylisoitettuna kappaleena. Vetäähän Paice siihen paljon kaikkea, mutta jos kuuntelee biisiä kokonaisuutena, eikä pelkkänä rumpuraitana, niin eipä haittaa.

Paice selitti tuota asiaa joskus haastattelussa. Siis sitä, ettei soita nykyään enää niin paljon tavaraa, kuin silloin ennen. Sanoi, että pikemminkin biisit ovat muuttuneet, kuin soittaminen. Tietysti soittaminen siinä biisien mukana, mutta että biisien ehdoilla mennään, ja miehen mukaan niihin 70-luvun kipaleisiin oli soitettava, tai ainakin, että niihin _voi_ soittaa paljon enemmän tavaraa, kuin esim. nykyisen Purplen musaan.

Onhan tietty ajatkin muuttuneet.
meiän bändin paras rumpali
Strumbali
23.01.2009 14:18:05
Onhan tietty ajatkin muuttuneet. YFNO ja B ovat törkeästi ylisoitettuja tämän päivän valossa. ;-)
Ja taas tahdissa.
markkuliini
23.01.2009 15:52:38 (muokattu 23.01.2009 16:08:18)

YFNO ja B ovat törkeästi ylisoitettuja tämän päivän valossa. ;-)

Musta ei ollenkaan ole kyse ylisoittamisesta vaan hyvästä ja erilaisesta sovittamisesta. Burnissa on ihan parasta se, kun kitarariffin alle soitetaan kurinalaista komppia, ja laulusäkeistön alle (tai päälle :) ) fillataan paljon. Säkeistöihin tulee sopiva kaoottinen meininki, jazz-mentaliteettia tavallaan. Ja muut soittimet väistää niissä kohden. Kun kuulin kyseistä biisiä ensi kertaa ei-niin-kovin-kauan-sitten koin sen tuoreimpana musiikkina ja sovittamisena todella pitkään aikaan.

Mä voisin allekirjoittaa ylisoittamisen jos Paice ei myöskin paljon fillatessaan groovaisi. Tai ei selvästikään osaisi hillitä itseään. Sen hän muiden kuultujen esimerkkien valossa osaa ihan hyvin tehdä. :)

Edit: Mutta makuasioitahan nämä sano koira, kun Deep Purplea kuunteli.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Strumbali
23.01.2009 16:19:26 (muokattu 23.01.2009 16:20:12)
Mutta voisihan sen Burnin soittaa myös suorana komppina koko säkeen. Burnissa on hienoja aksentointeja, ihan vaan kompissa. Ne säkeen fillit vaan taitaa vähän olla se päällimmäinen, mitä siitä jää mieleen.

YFNO:ssa se komppi on kyllä toisaalta mun mielestä sen verran iso osa koko kappaletta, että en tiedä miten sitä yksinkertaistaisi. Siellä on muistaakseni jotkut omituiset haitsun polkaisut seassa. Ehkä ne voisi poistaa. ;) Siis Paice taitaa studioversiossa soittaa niitä helistimiäkin haitsua polkien, ainakin osittain... tästä on vuosia aikaa, kun asiaa tutkin. Polkaisut näkyvät California Jam pätkällä. Gotta go..
Ja taas tahdissa.
Kailis
23.01.2009 17:09:19

Mutta sitten tuli puskista Stewart C. Mutta se onkin jo toinen tarina.

Mulla oli ollut aikaisemmin Keith M. ja Ringo S. Olin hieman vanhempi, mutta kyllä se mullakin sama kaveri puskasta loikkasi. Loikkii välillä vieläkin. Varsinainen pupu.
Velli
23.01.2009 17:57:21
Mutta voisihan sen Burnin soittaa myös suorana komppina koko säkeen.

Vai voisiko sittenkään? Tai siis tokihan voisi, mutta kuulostaisiko se silloin enää Burnilta? Burn suoralla kompilla kuulostaisi mun mielestä yhtä oikealta kuin Dingon Levoton Tuhkimo suoralla kompilla läpi biisin. Tämä siis vain esimerkkinä ottamatta sen kummemmin kantaa kummankaan biisin hyvyyteen
Vallu-Veke
24.01.2009 20:26:39
Mulla oli ollut aikaisemmin Keith M. ja Ringo S. Olin hieman vanhempi, mutta kyllä se mullakin sama kaveri puskasta loikkasi. Loikkii välillä vieläkin. Varsinainen pupu.

Policen jamppaako meinaatte?
Jos meinaatte, niin loikkii täälläkin. Mun täytyy kuunnellakkin sitä puskassa ihan kirjaimellisesti.
Joudun menemään varaston puolelle, jos haluan kuunnella. Hameväki tykkää kyttyrää. Johtuu siitä meidän naisväen inhoamasta haisuliinista.
Metallimies olen aina ollut, mutta Police oli rautaa ja on aina.
Rumpali 1A-luokkaa.
Kailis
25.01.2009 00:03:19

Johtuu siitä meidän naisväen inhoamasta haisuliinista.

Ai Stig? Eiku Stink. Vai miten se oli?
markkuliini
25.01.2009 02:33:24

Policen jamppaako meinaatte?
Jos meinaatte, niin loikkii täälläkin. Mun täytyy kuunnellakkin sitä puskassa ihan kirjaimellisesti.
Joudun menemään varaston puolelle, jos haluan kuunnella. Hameväki tykkää kyttyrää. Johtuu siitä meidän naisväen inhoamasta haisuliinista.
Metallimies olen aina ollut, mutta Police oli rautaa ja on aina.
Rumpali 1A-luokkaa.

Policenpa policen.

Nyt pois sieltä tossun alta! :P

Tai hyvähän mun on huudella kun nainen just lähti...

...vuodeksi jenkkeihin. :(
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Kailis
25.01.2009 03:06:17

Auts! Toi on pitkä aika olla erossa. Kai sä meet sitä moikkaamaan sinne? Suhde kyllä parhaimmillaan vahvistuu tuollaisesta. Jotenkin ymmärtää paremmin, miksi haluaa olla sen ihmisen kanssa.
markkuliini
25.01.2009 03:09:58

Auts! Toi on pitkä aika olla erossa. Kai sä meet sitä moikkaamaan sinne? Suhde kyllä parhaimmillaan vahvistuu tuollaisesta. Jotenkin ymmärtää paremmin, miksi haluaa olla sen ihmisen kanssa.

Joo, maaliskuussa meen puoleksitoista viikoksi jo. Kesällä kans. Ollaan me sen verran kauan aikaa styylattu, että eiköhän se hyvin mee. :)

Nyt ois vuosi aikaa opetella vihdoinkin soittamaan ja tekemään ruokaa.
Kailis
25.01.2009 03:12:58

Joo, maaliskuussa meen puoleksitoista viikoksi jo. Kesällä kans. Ollaan me sen verran kauan aikaa styylattu, että eiköhän se hyvin mee. :)

Nyt ois vuosi aikaa opetella vihdoinkin soittamaan ja tekemään ruokaa.

Mihin päin meet? Hoidetaan sulle ebaystä joku kiva tulliainen (tahallinen kirotusvire).
markkuliini
25.01.2009 03:16:14 (muokattu 25.01.2009 03:16:34)

Mihin päin meet? Hoidetaan sulle ebaystä joku kiva tulliainen (tahallinen kirotusvire).

Pittsburgiin.Pitää tosiaan koettaa löytää jotain ostettavaa ebaysta, hyvissä ajoin ennen kuin meen. Ovatko miten mielellään myyjät lähettäneet eri osoitteeseen mitä sun käyttäjätiedoissa/maksutiedoissa lukee? Vai ootko rekisteröityny jenkkiosoitteella alunperinkin?
Kailis
25.01.2009 03:25:02 (muokattu 25.01.2009 03:28:15)

Pittsburgiin.Pitää tosiaan koettaa löytää jotain ostettavaa ebaysta, hyvissä ajoin ennen kuin meen. Ovatko miten mielellään myyjät lähettäneet eri osoitteeseen mitä sun käyttäjätiedoissa/maksutiedoissa lukee? Vai ootko rekisteröityny jenkkiosoitteella alunperinkin?

Enpä älynnyt rekisteröityä jenkkiosoitteella. Käytäntö vaihtelee, useimmiten ei mitään ongelmaa. Usein olen tehnyt niin että jos ei erikseen mainita että täytyy olla varmennettu osoite, olen kylmästi bidannut. Ei ongelmia. Kysymällä ainakin selviää, luulen että 87% ei välitä.

EDIT.

Löysin jääkaapista mielettömiä herkkuja, juusto- ja mansikkakakkua. Siihen päälle vähän vaniljarahkaa (Lidlin, helvetin hyviä) niin yösyöppö on aika onnellinen =D
markkuliini
25.01.2009 03:33:22

Enpä älynnyt rekisteröityä jenkkiosoitteella. Käytäntö vaihtelee, useimmiten ei mitään ongelmaa. Usein olen tehnyt niin että jos ei erikseen mainita että täytyy olla varmennettu osoite, olen kylmästi bidannut. Ei ongelmia. Kysymällä ainakin selviää, luulen että 87% ei välitä.

Ok, kiitos tiedosta.
hansakemanelius
25.01.2009 10:51:10

Policenpa policen.

Nyt pois sieltä tossun alta! :P

Tai hyvähän mun on huudella kun nainen just lähti...

Onhan sulla Kaija Koo, vai oliko se vain muutaman illan juttu...
Twistkompilla pärjää pitkälle...
hansakemanelius
25.01.2009 13:37:33

Haista Tempus-virveli!

Ei löydy lähistöltä, mutta jos tuota PDP:tä nuuhkailisin.....
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)