Aihe: Uusi Keytar Rolandilta (eli vastaus aika monen toiveisiin)
1 2
Synastikki
17.01.2009 00:24:48

Tuo on kyllä paha jos tuo oikeesti ilmestyy myyntiin vasta heinä-elokuussa niin kuin tuo tyyppi tuossa selitti... Yllättävän aikasin tuon esittelevät jos tuo vasta sillon ilmestyy... tosin tähän mennessä kaikki lähteet on puhunu kuluvan puolen alkupuolesta... vissii vaa aika näyttää.
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
JPQ
17.01.2009 09:35:05

Ne haluaa kunnolla huomioita vähän marginaalimmalle tuotteelle luulen. ps. käyttäjiä on mutta vähempi kuitenkin kuin monelle muulle musajutulle luulisin vaikka kilpailuakaan ei juuri asiassa ole mutta silti.
Synastikki
17.01.2009 10:02:34 (muokattu 17.01.2009 10:03:43)

Ne haluaa kunnolla huomioita vähän marginaalimmalle tuotteelle luulen. ps. käyttäjiä on mutta vähempi kuitenkin kuin monelle muulle musajutulle luulisin vaikka kilpailuakaan ei juuri asiassa ole mutta silti.

onhan tuossa tuokin puoli, mutta nyt kun tuo on julkaistu ja kun tiedetään se fakta, että keytareja ostetaan ja myydään kovilla hinnoilla ebayssa ja muualla, joka on merkki siitä että moni sellaisen haluaa, niin jos tuo julkaisuaika tosiaan venyy noin pitkäksi niin mikäli esim. Korgilla on ollut suunnitelmissa lähteä keytar-leikkeihin mukaan, heillä on nyt aikaa tuoda oma laitteensa markkinoille jolloin syntyy kilpailutilanne. Jos Roland taas toisi pikaisesti AX:n markkinoille niin ainakin n. puolen vuoden yksinvaltius keytar-saralla olisi taattu.

E: ja nettiä selanneena tuo on kyllä erittäin vahvasti huomioitu joka puolella vaikka siitä ei ole edes saatu vielä kunnon deomoja tai mitään.
Thomas Häggblom
17.01.2009 16:36:11 (muokattu 17.01.2009 16:37:28)

Kyllähän keytar-maailmassa on ollut ihan ihmeellinen markkinarako jo jonkin aikaa. Ennen tätä oli niin, että kysyntää näytti taas olevan, mutta kukaan ei valmistanut mitään, jos ei lasketa sitä Rudessin käyttämää miljoonan euron ihmelaitetta.

Keytarithan olivat muotia 80-luvulla, jolloin sitä käytettiin kaikissa visuaalisissa glamour-metallibändeissä ja tietty synapopissa/new wavessa. Silloin niitä valmistettiinkin. Sitten 90-luvulle tultaessa keytarhan muuttui erittäin epäsuosituksi ja monet yritykset tietenkin reagoivat lopettamalla keytareiden valmistuksen pikkuhiljaa.

No nyt kun on taas näitä powermetallibändejä ja joka toinen muusikko soittaa kasarirokkia niin johan keytarillekin riittää kysyntää. Kyllä mä itsekin sellaisen haluaisin :p Tuntuu jotenkin siltä, että kun kerran sattuu olemaan kosketinsoittaja niin onhan tuollainen mukava ja tuo vähän vaihtelua vaikkei sitä ihan tosissaan käyttäisikään joka puolella.

Hauska huomata, miten soittimienkin kanssa pätee samankaltaiset muoti-ilmiöt ja lainalaisuudet kuin vaatemuodissa.

Onkohan jollakin muuten oikeudet tuohon Keytar-nimeen. Rolandhan käyttää termiä "shoulder synthesizer" joka kuulostaa mielestäni paljon tyhmemmältä kuin keytar. Mikä ihmeen hartiasyntikka? :D
"I'm your best nightmare"
Synastikki
17.01.2009 17:25:32

Onkohan jollakin muuten oikeudet tuohon Keytar-nimeen. Rolandhan käyttää termiä "shoulder synthesizer" joka kuulostaa mielestäni paljon tyhmemmältä kuin keytar. Mikä ihmeen hartiasyntikka? :D

No siis AX-7:n oli joku shoulder-keyboard ja käytössä on ollut myös nimitys strap-on-keyboard joka hieman turhan vahvasti liittyy johonkin muuhun strap-oniin joten sen käyttö on melko vähäistä.

http://www.keytarinc.com/ näillä kavereillä on registered trademark Keytar-sanalle. Itse laitehan on ruma kuin susi mutta tämäkin on muutoin melko mielenkiintoinen vehje. Tosin pitäisi opetella sitten soittelemaan kunnolla vasurilla kun oikea käsi on teknisesti paljon paremmassa kunnossa jostain kumman syystä.
Thomas Häggblom
17.01.2009 21:09:17

Offtopic:

Mulla sen sijaan on käsien tekniikka aika sama, kun oon vasenkätinen, mutta sitten oikealla oon soittanu enemmän kaikkea nopeeta tai monimutkaisempaa :)
Synastikki
17.01.2009 22:25:08

http://en.440tv.com/video.php/v/2143/Roland-AX-Synth-NAMM-2009#

Uutta videota jossa vähän enemmän saundeja esitelty (tosin melko jäinen esittelijä)
Thomas Häggblom
17.01.2009 23:20:38

Oli kyl jäinen! Ja tilutti suurin piirtein yhtä hyvin kun minäkin :D
Synastikki
17.01.2009 23:27:06

Oli kyl jäinen! Ja tilutti suurin piirtein yhtä hyvin kun minäkin :D

ehkä sitä jännitti olla kamerassa :D ainakin meikäläisellä lähtee tiluttaminen yleensä ihan lapasesta ku innostuu mut sit ku kamera tai nauha pyörii ni kauheeta jäätämistä :D oon enempi semmonen live-soittaja muutenki :D
Thomas Häggblom
17.01.2009 23:34:37 (muokattu 17.01.2009 23:35:24)

Offtopic: Mä en oikeestaan voi sanoa osaavani tiluttaa ollenkaan. Jos tempo menee yli 130 niin en saa menemään muuta kuin asteikkoja ylös ja alas :D Mutta mulla menee jotenkin pieleen kaikki sooloilut ja muutkin jos joku on katsomassa :p Tosin keikalla ei tullut sitä ongelmaa, synasoolot kyllä sujui ihan ok. Yksin soitellessa saa jopa ihan kivojakin juttuja aikaan.

Mutta niin, yllättävän iso tuo keytar kun sitä noissa videoissa katselee, mutta toisaalta jos se ei paina kuin sen 3 kiloa niin eiköhän se ole ihan mukava soitettava.

Olis hienoa, jos ne tekis tuosta vielä jonkun midicontrolleri-version (tyyliin Korg K61 ja K61P) niille jotka ei tarvitse sisäisiä soundeja välttämättä.
Synastikki
17.01.2009 23:52:52 (muokattu 17.01.2009 23:54:39)

Offtopic: Mä en oikeestaan voi sanoa osaavani tiluttaa ollenkaan. Jos tempo menee yli 130 niin en saa menemään muuta kuin asteikkoja ylös ja alas :D Mutta mulla menee jotenkin pieleen kaikki sooloilut ja muutkin jos joku on katsomassa :p Tosin keikalla ei tullut sitä ongelmaa, synasoolot kyllä sujui ihan ok. Yksin soitellessa saa jopa ihan kivojakin juttuja aikaan.

Mutta niin, yllättävän iso tuo keytar kun sitä noissa videoissa katselee, mutta toisaalta jos se ei paina kuin sen 3 kiloa niin eiköhän se ole ihan mukava soitettava.

Olis hienoa, jos ne tekis tuosta vielä jonkun midicontrolleri-version (tyyliin Korg K61 ja K61P) niille jotka ei tarvitse sisäisiä soundeja välttämättä.

OFF: mulla onneks tekniikka riittää melko nopeeseen soittoon mut se on sitten eri juttu että kuinka tyylikästä siitä tulee ku välillä nimenomaan sooloista tulee sellasta kauheeta pilipili-kolmea-säveltä-edestakas-paukutusta ja muuten täysin päätöntä :D tosin livenä sellasta ei ihan kehtaa vetää että vois melkein väittää että parhaat sooloni oon keikalla soittanu :)

ois kyl sinällää tosi kova jos julkasisivat tollasen AX-Control:in (ois aika kova nimi :D) ilman noita saundeja :) itse ostaisin varmaan tuon äänellisen version, mutta monelle muulle se olisi varmasti parempi vaihtoehto sekä käytännöllisesti, että rahallisesti.

ainaki speksien mukaan on koko muuten samaa luokkaa paitti tietenki tuo paneeli on melko paljon isompi ku edeltäjissä ja necki on ainakin siitä d-beamin kohdalta paksumpi... muutenki neckin profiili paljon jykevämpi ku siinä on vähemmän namiskaa etupuolella ja noita knobeja takapuolella
kariniki
18.01.2009 00:57:33 (muokattu 23.01.2009 01:52:19)
Mää taas olen kuullut semmoista juttua, että Rollella olisi suunnitelmissa nostaa kaikkien värkkien hintoja koko euroopassa vahvan jenin takia. Tosin tietenkin kauppiaalta kuultuna tämä pitää ottaa myyntipuheena ja muutenkin varauksella, muttei kuulosta mahdottomalta.

Kyllä tämä valitettavasti ihan totta näyttää olevan. Lähestulkoon kaikki Roland, Edirol ja Boss-tuotteiden suositushinnat ovat pompanneet ylöspäin. Muutama poikkeus on, jotkin tuotteet on säilyttäneet vanhan hinnan tai jopa laskeneet.
Synastikki
20.01.2009 20:37:15

http://www.dv247.com/invt/61813 tuolta voipi pistää jo pre-orderia menemään... hinta kyllä näyttää pahalta...
Synastikki
25.01.2009 11:41:04

Miksi mennä merta edemmäs kalaan...

http://www.vertikaali.fi/kauppa/pro … id=bbee8b37af93378beeff2d03ca2ec38c

tai

http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=32502

Molemmat edullisempia DV247:aan verrattuna

hyvältä näyttää kyllä tuossa mielessä, mutta T-kaupan hintoja odotellessa...
Thomas Häggblom
25.01.2009 13:32:08

Jaa'a, on kyllä turhan kallis vehje huvikseen ostettavaksi.
Taidanpa säästää rahat johonkin kunnon työasemaan, kun en tuollaista oikeastaan voi sanoa tarvitsevani :D
Bronks
25.01.2009 13:40:24

Mun mielestäni toi on paljon coolimpi
http://www.hammondsuzuki.com/

Kjeh kjeh. Jos mä oisin hevijätkä, mä vetäisin pelkästään tolla!
Don't take me serious, I'm just playing.
Synastikki
25.01.2009 23:44:39

Mun mielestäni toi on paljon coolimpi
http://www.hammondsuzuki.com/

Kjeh kjeh. Jos mä oisin hevijätkä, mä vetäisin pelkästään tolla!

toi on kyllä rankka vehje :D tällä hetkellä muuten näyttää suomen hinnat houkuttelevilta kun saksalaisessa musik produktivissa hinta oli 1065 €.. Thomann ei ole tosin omaansa vielä julkaissut, mutta ainakin aikaisemmin tuo T-kauppa on melko myöhään lisännyt uutuustuotteet listoilleen joten pitääpi vaan odotella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)