Aihe: Millaiset mikit kitaraan?
1 2 3 4 5
Aloittelijatuke
23.01.2009 23:02:00
Oon miettiny jo kauan tällästä vahvaria:http://www.thomann.de/fi/ibanez_tbx … id=696349def0aa483d2fd091c390ded43b
Tosin vielä en ole vahvaria uusimassa mutta ehkäpä lähitulevaisuudessa.
Swan
23.01.2009 23:02:26
Se vaan kun on fysiikan lakeja vastaan, että single coilista saisi humpparit.... Melko lähelle päästään, mutta ei aivan..

Kyllä ne Hot Railsit vaan silti lähempänä humppareita saundiltaan ovat kuin yksikelaisia, oli niistä mitä mieltä tahojaan.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Ziggy Bubba
23.01.2009 23:09:11 (muokattu 23.01.2009 23:13:45)

Oon miettiny jo kauan tällästä vahvaria:http://www.thomann.de/fi/ibanez_tbx … id=696349def0aa483d2fd091c390ded43b

Tarttetko oikeesti noin paljon tehoja? Ei tossa iske nääs silmään ku wattimäärä :)

Tolla rahalla saa meinaan jo (ainakin melkein) hyväsoundisia putkivahvareita. Tsekkaa vaikka Bugerat eka, jos rock/heavy -kama maistuu...

E: jos meinaat treenikämpälle vahvaria, niin osta suoraan putkipeli. Nuo isotehoiset trankut on muutenkin vähän ihme juttu - mihin käyttöön niitä kaipaa? :) Kotosalla voi skulailla mallintavilla (esim. Line 6 Podit tai Vox TOnelabit), mallintavilla vahvareilla (Vox Valvetronixit, Roland Cubet) tai pienitehoisilla putkivahvareilla (mm. Orange Tiny Terror...).
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
taskumatti
23.01.2009 23:10:44 (muokattu 23.01.2009 23:14:08)

http://www.thomann.de/fi/vox_vt30.htm

Tässä kans oiva vahvistin. riittää watit hyvin kotisoittoon. Mielestäni oikein kelposoundinen. En tosta ibanezin vahvarista voi sanoa mitään, ku en oo kokeillu, mutta yleensä niistä ei hyvää kommenttia oo tullu. Wattejakin muuten melko v***sti.
Hello musician. I want to play a game.
taskumatti
23.01.2009 23:15:35
Kyllä ne Hot Railsit vaan silti lähempänä humppareita saundiltaan ovat kuin yksikelaisia, oli niistä mitä mieltä tahojaan.

Melko lähellä, muttei aivan ;)

Pahoittelen ärsyttävyyttäni. Levitän vain omaa pahaa oloani ympäri m-nettiä.
Aloittelijatuke
23.01.2009 23:19:21 (muokattu 23.01.2009 23:21:15)
Haluaisin saada tukevaa saundia kerralla et ei heti ois tarve vaihtaa isompaan.
Ja olin kerran kaverin kaverilla kylässä ja sen isovelillä oli tollanen ja kyllä mä saundista tykkäsin.

E: kotiin on tulossa mutta eipähän ois este sillä tulevaisuudessa bändissäkään soittaa.
Swan
23.01.2009 23:33:49
Melko lähellä, muttei aivan ;)

Nii, tämähän ei minun pointti ollut. ;)
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
taskumatti
23.01.2009 23:35:53
Haluaisin saada tukevaa saundia kerralla et ei heti ois tarve vaihtaa isompaan.
Ja olin kerran kaverin kaverilla kylässä ja sen isovelillä oli tollanen ja kyllä mä saundista tykkäsin.

E: kotiin on tulossa mutta eipähän ois este sillä tulevaisuudessa bändissäkään soittaa.

kerros viel vähä hintaluokasta
Aloittelijatuke
23.01.2009 23:40:09
Maximi oiskom jotain 400€. Isompaa hakemassa tukevan soundin vuoksi.
Icy-Sun
24.01.2009 00:23:21 (muokattu 24.01.2009 00:25:25)
No ei sillä teholla ole paljoakaan tekemistä tukevan soundin kanssa, mikäli on kökkö vahvistin. Englanninmaalta saa neljään sataan jo putkivehjettä esim. Laneyn LC, Bugera tms...

E: Joskus oli tuommonen Ibanezin combo keikkapaikalla valmiina, mutta soitettiin suosiolla omilla kamoilla se ilta ;)
pekurides
24.01.2009 00:26:06

Maximi oiskom jotain 400€. Isompaa hakemassa tukevan soundin vuoksi.

aika pahan pistit....
Tunteella päin vittua.
Ziggy Bubba
24.01.2009 00:34:22 (muokattu 24.01.2009 00:37:48)

Jos on mahdollista testata vahvareita lähikaupassa, niin oikein hyvä. Jos löydät vaikka näistä uusista ja halvoista Bugeroista, Orangeista ym. hyvin pienellä volyymillä soivan pelin, niin avot.

Sanoisin että älä osta tuohon hintaan transistorivahvaria, ellei se ole Tech 21 - ne on nimittäin varsin hyviä.

E: Säästä vielä hetki vaikka Tiny Terror comboon tai nuppi/kaappi -yhdistelmään... Tai osta suosiolla Voxin mallintava vahvari. AD30VT on esim, oikein passeli peli, eikä hintaa ole käytettynä kuin alle 200 euroa.
Janskeli
24.01.2009 00:45:27
Minäkin lainaan tätä ketjua kun kerran aihe osuu kohdalle. Eli Schecterin C-1 Classiciin (http://www.zzounds.com/item--SCEC1CL) olisi tarvis saada uudet mikit kun Duncanin JB-'59 yhdistelmä on omaan makuun hieman turhan tuhnu, tuntuu kuin soundi ei aukeaisi missään tapauksessa, vahvistimesta ja sen säädöistä riippumatta.

Soittelen vähän kaikenlaista punkista thrashiin ja bluesiin, eli kaikkia näitä tyylilajeja tuskin voi yksiltä mikeiltä vaatia. :) Mikit saisivat olla passiivit, suhteellisen kirkassoundiset ja erottelevat (samalla kuitenkin tarvittaessa saisivat tarjota vähän jyhkeämpääkin soundia). Pidän tuota Schecteriä Drop-D:ssä, eli sanoisin soundimaailman olevan tässä tapauksessa enempi kallellaan tuonne rankempaan suuntaan. Ehdotuksia/kokemuksia mikeistä, jotka sopisivat tällaiseen tilanteeseen?

Mitä olen itse tutkinut niin Seymour Duncanin Alnico II Pro vaikutti ainakin lyhyen testailun perusteella mielenkiintoiselta. Mietinkin vain, että miten moinen mahtaa toimia mahonkirunkoisen kitaran kanssa kun en niitä sellaisen kitaran kanssa päässyt (ainakaan vielä) kokeilemaan.
pekurides
24.01.2009 01:15:34

Minäkin lainaan tätä ketjua kun kerran aihe osuu kohdalle. Eli Schecterin C-1 Classiciin (http://www.zzounds.com/item--SCEC1CL) olisi tarvis saada uudet mikit kun Duncanin JB-'59 yhdistelmä on omaan makuun hieman turhan tuhnu, tuntuu kuin soundi ei aukeaisi missään tapauksessa, vahvistimesta ja sen säädöistä riippumatta.

Soittelen vähän kaikenlaista punkista thrashiin ja bluesiin, eli kaikkia näitä tyylilajeja tuskin voi yksiltä mikeiltä vaatia. :) Mikit saisivat olla passiivit, suhteellisen kirkassoundiset ja erottelevat (samalla kuitenkin tarvittaessa saisivat tarjota vähän jyhkeämpääkin soundia). Pidän tuota Schecteriä Drop-D:ssä, eli sanoisin soundimaailman olevan tässä tapauksessa enempi kallellaan tuonne rankempaan suuntaan. Ehdotuksia/kokemuksia mikeistä, jotka sopisivat tällaiseen tilanteeseen?

Mitä olen itse tutkinut niin Seymour Duncanin Alnico II Pro vaikutti ainakin lyhyen testailun perusteella mielenkiintoiselta. Mietinkin vain, että miten moinen mahtaa toimia mahonkirunkoisen kitaran kanssa kun en niitä sellaisen kitaran kanssa päässyt (ainakaan vielä) kokeilemaan.

BKP Warpig natsaa yllättävän kivasti dynamikkaassa Texasblues kikaulussakin ja hurjemmassa mätössä mies paikallaan... ehkä vähän liiankin hurja voipi olla niin sitten pikkkuveli nailbomb hoitaa samat hommat hieman sivistyneemmin.

Nyt tulee ässä hihasta! tässä vain yksi paha puoli se ei sovellu mihinkään muuhun kuin brutaalimpaan ja tiukimpaan metallimäiskeeseen!

vinkki 1. : taitaapi olla tehokkain sarjavalmisteinen käämi...
Tunteella päin vittua.
Ziggy Bubba
24.01.2009 01:51:31 (muokattu 24.01.2009 01:54:11)

Jostain syystä tuntuu, että syy ei ole mikeissä vaan vahvarissa, sillä ainakin ite soittelen JB:llä ja kumppaneilla hienosti punkkia ynnä muita. Noissa JB-mikeissä on se oma ylä-keskialuekorostus, mutta se toimii todella moneen hommaan. Tuon mikin soundi on myös varsin tiukka, eli mitä kaipaat lisää: botnea? tiukkuutta (en usko)? kirkkautta?... Ehkä JB:n vika on tosiaan se korostus, se vaan toimii bändin kanssa usein mahtavasti.

E: Jos haluat vähemmän keskialuetta, niin vaikkapa Dimebucker tai Bare Knucklen valikoimasta joku voisi natsatata.. JB on nimittäin yksi tiukimmista mikeistä markkinoilla...
Jucciz
24.01.2009 02:14:06 (muokattu 24.01.2009 02:14:17)
vanhan toverin kitarassa olevaa ykskelasee humpparii

Ykskelaseen kakskelaseen?
Mr. Speed
24.01.2009 02:22:31 (muokattu 24.01.2009 02:24:24)
Jostain syystä tuntuu, että syy ei ole mikeissä vaan vahvarissa, sillä ainakin ite soittelen JB:llä ja kumppaneilla hienosti punkkia ynnä muita. Noissa JB-mikeissä on se oma ylä-keskialuekorostus, mutta se toimii todella moneen hommaan. Tuon mikin soundi on myös varsin tiukka, eli mitä kaipaat lisää: botnea? tiukkuutta (en usko)? kirkkautta?... Ehkä JB:n vika on tosiaan se korostus, se vaan toimii bändin kanssa usein mahtavasti.

E: Jos haluat vähemmän keskialuetta, niin vaikkapa Dimebucker tai Bare Knucklen valikoimasta joku voisi natsatata.. JB on nimittäin yksi tiukimmista mikeistä markkinoilla...

JB:n tuottama soundi on myös täysin riippuvainen kitaran puista. Täytyy sanoa, että olin aivan puulla päähän lyöty, kun kuuntelin JB:tä omassa leppärunkoisessa neck-thru Soloistissa. Aivan loistava jyrä! Tosin, kitarakin soi akustisesti todella hyvin, ja soundi on voimakas, joten kitaran puolesta loistava yksilö kyseessä! Akustinen sointi kuuluu kuitenkin rumpalin yli, joka vähän on keventänyt tatsiaan, mutta tulppia tarvii vielä :) Tuossa kitarassa JB on hyvin erotteleva ja selkeä, muttei millään lailla riipivä, ja tosiaan, kyllä tuolla saa oikein loistavasti jyräosastoa. Cleani on myös oikein hyvä :)
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Aloittelijatuke
24.01.2009 10:00:12
No miten tämän laita sitten ois?http://www.thomann.de/fi/vox_ad100vtxl.htm
Oisko tuo sit paljon parempi kun se ibanez, kun noita voxeja on paljon kehuttu?
Tosin mitään efektejä en tarvi mihinkään.
s8na
24.01.2009 10:10:14 (muokattu 24.01.2009 10:13:34)

No miten tämän laita sitten ois?http://www.thomann.de/fi/vox_ad100vtxl.htm
Oisko tuo sit paljon parempi kun se ibanez, kun noita voxeja on paljon kehuttu?
Tosin mitään efektejä en tarvi mihinkään.

Vertalun vuoksi saisit melkein tohon hintaan "oikean" vahvistimen käytettynä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=291934. Tuo on oman kokemuksen mukaan ihan hyvä perusrokkipeli putkilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)