Aihe: TAD-putkien alkuperä?
1
pekurides
20.01.2009 14:15:39

Aina välillä ihmetellyt mitä putkia nämä TAD.valikoidut alunperin olevat eli onko kyseessä lähinnä mielikuvien tuottama arvonnousu uudelleenleimaamisen ansiosta?

onko kellään ihan tietoa ja mitä mieltä porukat TAD -putkista?

Itsellä useampi TAD-12ax7 etunen käytössä ja jotkut niistä hyviä ja toiset taas vaikuttaisi ihan samaa settiä kun muutkin.. että vähän ristiriitaisia tunteita kun kuitenkin hintaa "premium" putkilla se 25€.

Pari kipaletta "svetlana" TAD yksi kerta hommasin ja petymykseskseni nämä olivatkin sitä sensor tuotetta, ihan jees perus putkia ei mitään erikoista.

Parit kultapinniset JJ:t myös hommasin ja nekin olivat ihan alkuperäisissä JJ:n laatikoissa kuten edellämainitut Svetlanat. en eroa huomannut perus JJ:hin.

Muutamat "premiumit" myös hankittu ja kovin venäläisiltä tuntuvat ärhäkkänä ja hiukan piikikkäänä saundina , mutta hyvin pelittävät highgain osastolla!

Kun saundissa ei sen isompia eroja niin voisiko mahdollisella pitemmällä elinkaarella "selected" putket sitten päteä :)

Tämä rupesi taas kiinnostaman :
http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=1749

mutta mahtako tämäkin olla sama tuote kuin:
http://thetubestore.com/mu12ax7.html

Jälkimmäinenkin mulla jo onkin ja mikrofonisuuden kanssa tuli aika nopeasti ongelmia vaikka pehmeä ja ihan kiva saundi onkin.

Yleisesti kyllä kehuttu TAD tuntuu olevan varsinkin päätepuolella.. mitä nyt kaverin KT66 nelikko ei ihan vastannut odotuksia..

Mutta onko lisähinnan arvoisia?

mielipiteitä?
Tunteella päin vittua.
kege
20.01.2009 14:34:47
Aina välillä ihmetellyt mitä putkia nämä TAD.valikoidut alunperin olevat eli onko kyseessä lähinnä mielikuvien tuottama arvonnousu uudelleenleimaamisen ansiosta?

Tämä rupesi taas kiinnostaman :
http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=1749

mutta mahtako tämäkin olla sama tuote kuin:
http://thetubestore.com/mu12ax7.html

Itse miettinyt samaa, joten kiinnostaisi kuulla "totuus" aiheesta.

Noiden putkien kuvista katselin että sen verran rakenteellista eroa putkien sisällä on että ei ole sama tuote.
kill your idols
p130
20.01.2009 15:08:02

TAD-12ax7 etunen käytössä ja jotkut niistä hyviä ja toiset taas vaikuttaisi ihan samaa settiä kun muutkin.. että vähän ristiriitaisia tunteita kun kuitenkin hintaa "premium" putkilla se 25€.

Mulla on jonkun vahvistimen mukana tullut TAD ECC83, se on leimoja lukuunottamatta täysin identtinen JJ:n ECC83S putken kanssa ja kyllä siinä se sama JJ:n tumma soundikin on (pakko oli testata, kun satuin huomaamaan ulkonäön). Sen enempää ei ole kokemusta TAD-putkista.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Antti1
20.01.2009 15:26:04
Mä en oikein älynnyt kysymystä, mutta TAD leimaa putkensa uusiksi. Ne ei tee ite yhtä ainuttakaan tuubia käsittääkseni.
sound of blues
20.01.2009 15:49:42 (muokattu 20.01.2009 16:02:34)
Tubestoren sivuilla sanottiin ainakin seuraavaa pääteputkista:

"The T.A.D. (Tube Amp doctor) tubes we offer are designed in Germany and produced in China to TAD's high standards. The reliability, build quality and tone of these TAD tubes are outstanding. TAD 6L6 and TAD EL84 tube types are clearly some of the best available."

http://thetubestore.com/tad.html

Itselläni on TAD 6V6GTB-STR ja ne on ainakin tehty Kiinassa.
Etuasteputkista en sitten tiedä...
pekurides
20.01.2009 16:51:04

Itselläni on TAD 6V6GTB-STR ja ne on ainakin tehty Kiinassa.
Etuasteputkista en sitten tiedä...

Hirveästi ei T.A.D itse mainostele putkiensa alkuperää, ainakaan etuspuolella.

siinä vähän voipi kaikkea epäilevällä tulla sen suuntaisia ajatuksia että onko ne kaikki putket todellakin niitä "parhaat päältä" valikoituja kun ihan pelkkään puljun sanaan pitää luottaa ja kierobisnesmieshän voisi vaikka vedättää hyväuskoista taiteilijaa :)

jos reilusti olisi alkuperä selvillä niin se mystinen epäilys hiukan haihtuisi.

No, onhan nuo "premium" selected etusputket ihan hyviä mutta ei kuitenkaan päätä räjäyttäviä..
niin, eipä kyllä oikeastaan nykyputkista parempiakan heti tule mieleen :)

pari telefunkkenia löytyy vertailukohteena mutta n onkin sitten ihan eri vuosikymmeniltä.....

sitä kun on niin ronkeli ettei mikään kelpaa ja aina pitäs saada jostain vielä parempaa saundia.... ikuinen kierre!
Tunteella päin vittua.
McNulty
20.01.2009 17:22:36

Arvonnousu johtuu siitä, että putket on oikeasti käynyt mittarissa, eli työllä on hintansa.

onko kellään ihan tietoa ja mitä mieltä porukat TAD -putkista?

Svetlanaa ovat ainakin meikäläisellä nuo TADit. TAD Premium on minulla toiminut hyvin. Minusta parhaimpia perusputkia, kun en ole vielä innostunut NOS-putkista rajoitetun saatavuuden takia. JJ:t, Sovtekit, EHX:t, Mesat ja muutamat muut kiinaputket olen testaillut ja TADit valikoituivat miulla ykkösiksi.

Itsellä useampi TAD-12ax7 etunen käytössä ja jotkut niistä hyviä ja toiset taas vaikuttaisi ihan samaa settiä kun muutkin.. että vähän ristiriitaisia tunteita kun kuitenkin hintaa "premium" putkilla se 25€.

Kai se riippuu vähän siitä millaiseen laitteeseen ko. röörit tunkee ja mitä niiden läpi soittelee. Jossain überhighgain osastolla on melkein se ja sama mitä etusputkia siellä on. Ei ne erot niin selkeästi toteudu kuin esim. puhtailla vertaillessa, niille omistetun vaffarin kera.

Muutamat "premiumit" myös hankittu ja kovin venäläisiltä tuntuvat ärhäkkänä ja hiukan piikikkäänä saundina , mutta hyvin pelittävät highgain osastolla!

Öö... venäläisiä niiden röörien kuuluukin olla. Siellä on (ja oli aikanaan) kuuluisimpia putkitehtaita.

Kun saundissa ei sen isompia eroja niin voisiko mahdollisella pitemmällä elinkaarella "selected" putket sitten päteä :)

Osta halvimpia jollet kuule eroja. Silloin selviät pienellä menoerällä ja saat silti miellyttävän lopputuloksen.

Yleisesti kyllä kehuttu TAD tuntuu olevan varsinkin päätepuolella.. mitä nyt kaverin KT66 nelikko ei ihan vastannut odotuksia..

Mitä ovat ne odotukset? Eipä ne TADit kuuta ja tähtiä taivaalta luoksesi tuo, mutta toimivat hyvinä perusputkina joiden saatavuus ja tasalaatuisuus ovat sopusoinnussa hinnan kanssa. NOSsit sitten erikseen.

Mutta onko lisähinnan arvoisia?

Minusta on, jos vaikka verrataan JJ:n tai Groove Tubesin rööreihin. Etenkin GT:t ovat turhan kalliita laatuun nähden.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
pekurides
21.01.2009 04:43:56

...tulee ihan vaimo mieleen :)

No, kerrataan vielä: Minulla on vuosien varrella kertynyt monennäköistä putkea halvimmista sovtekeista monien mielestä maailman parhaimmiksi kehuttuihin kalliisiin N.O.S Telefunkkeneihin ja löytyy välistä myös vanhempaa ameriikan tuotantoa ja mullardia sekä tietenkin nämä perus kiina,slovakia,ryssä systeemit.

oikeestaan melkein kaikkea on kokeiltu mihin näppinsä kiinni saanut etusputkiosastolla kuitenkin sitä pahinta kuraa vältellen.

Lukemattomat tunnit käytetty kermapersenysväämiseen ja putkien vertamiseen.

Joka putki saundaa hiukan erilaiselta ja suurelta osin makuasioita mistä tykkää mutta dynamiikan suhteen pystyy kuitenkin jokainen jotain varmasti sanomaan, ....luulisin.

Mielestäni TAD high-quality premium röörit ovat nykyputkista yksiä parhaimpia mutta ne perus "selected" sarjan röörit eivät tunnu juurikaan eroavan laadukkasta perus tavarasta.

TAD päättäreistä ei muita kokemuksia kun tuo KT66 jonka Tung-solin vastaavat selvästi jytinässä voittivat .. niin ei siitäsen enempiä.

Melkein kehottaisin myös Bonecrusheria ja muita järkeviä ihmisiä pysyttelemään vain näissä kohtuullisemman hintaisissa TAD etusissa ja välttämään edelleen kaikkia kalliita N.O.S rööriä...

..ja tämä ihan oman rahapussin takia.. mulla nyttenkin useampi satanen pelkästään ykkösvahvistimen etusputkissa kiinni jotka voi hajota koska tahansa!
eikä kuitenkaan enään ole paluuta pelkkään TAD linjaan vaikka nossien "hyöty" aika kyseenalainen mutta kyllä sen heti kuulee kun niitä ei ole... ihan high-gainillakin :=)

Kiinnostaa aina tuotteiden alkuperä, sitä kun ei T.A.D putkissa/pakkauksissa kerrota.

Nämä T.A.D :in nimellä myös hommatut Svetlanan s-logoset ja JJ:t kultapinnit ovat tietenkin selvä tapaus,
originaalileimat sekä pakkaukset joiden päälle oli vain liimattu t.a.d tuotenumerotarra, eli ei edes uudelleen leimattuja vaan T.A.D valikoimat putket jostain erästä... tai ainakin pitäisi:)
Tunteella päin vittua.
Spike
22.01.2009 18:50:07
Vaihdoin uraltone1:een TADin 5y3GT:n sovtekin tilalle. Aikasemmin oli joku nos-putki, ja hyvin soi. Sitte se oli irtisanonu itsensä ja ostin sovtekia tilalle. OK, mutta ei enää laulanut kuin seireeni. Nyt TADin kanssa rakkaus kukoistaa taas.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Satu ja Tuija
23.01.2009 22:26:11
Eikös Uraltonen sivuilla ollut kommenttia/tekstiä TAD tuubeistakin,niinkuin muistakin vaihtoehdoista?Katoppas sieltä.

En oikein tiedä jaksaako nostella hattua sellaselle toisten muroihin kuseskelulle...
No bisnes on bisnestä.
;)

TAD:n tuubeja 6L6 versioina olen kokeillut ja sanoisin että hinta/laatu suhde oli sieltä jostain mihin aurinko ei paista.
Perus JJ:t siis takaisin...

Se on vähä mistä tykkää. Onhan valmistajien kesken eroja.

Ittellä on ollu parempaa tuuria TAD:n el34 SED:n kanssa, kuin Uraltonen vastaavien kanssa. Liekö TAD:n seula tiukempi, vaiko sattunut UT:lta heikompi setti käpäliin.
Ei sillä ettenkö aikoisi asioida Uraltonella jatkossakin. Hyvää palvelua ja hinnat kohdillaan.
Tympee Huttunen
24.01.2009 10:39:20 (muokattu 24.01.2009 10:39:36)
Minulla meni noin 2-vuotias TAD selected mikrofoniseksi. Oli aikoinaan H&K Trilogyn kanssa outoa huminaa välillä ja vaihdoin kaikki etuasteputket Tung Soleihin. Ongelma poistui ja nyt Laney Klippiä korjatessa kävin samalla eri etuasteputki-yhditelmiä läpi ja tämä yksi TADeista oli sangen mikrofoninen. Etuasteputkiksi muuten meni (ties kuinka vanha) Mazda, kaksi JJ:tä ja yksi TAD.
weetube
24.01.2009 10:54:47
http://www.uraltone.com/kauppa/shop … id=a63ae4a2000d652b4c5e99b10ede6037

Totahan mä tarkoitin,eikä ollu tarkoitus tälläkään kerralla ruikkia muroihin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)