Aihe: Putkinuppi/combo moderniin rockiin?
1 2 3 4
artha61
20.12.2008 12:29:48 (muokattu 20.12.2008 12:31:34)
onko kellään kokemusta Craten V-50:stä?käykä tällaiseen moderniin rockiin vai onko enämpi blues-painotteiseen soitantaan?ei olis kovalliskaan.tietääkö kukaan missä se on tehty?

On - eli se noin 450 eur maksava...
Hintasekseen hyvä, mutta ei ollut tarpeeksi monipuolinen minun makuuni.
Olis saanu olla oma eq molemmilla kanavilla ja särön luonne mietitytti - gainia sinänsä tarpeeksi. Ehkäpä joku säröpedaali eteen.
Potkii kyllä mukavasti yhdelläkin 12-tuumaisella.
Mutta kannattaa itse testata.
missä se on tehty?
Eiköhän tuo Kiina-sarjaa ole.
Icy-Sun
20.12.2008 13:05:29
On - eli se noin 450 eur maksava...

http://www.dv247.com/invt/53855/ Melko edulliselta vaikuttaa.
artha61
21.12.2008 12:13:37
http://www.dv247.com/invt/53855/ Melko edulliselta vaikuttaa.

No joh - kyllä on punta halpaa...
Stanley.Climbfall
27.12.2008 16:32:05
Heitän vielä yhden tsekkaamisen arvoisen eli Traynor YCS 50.

Itselläni oli hakusessa monipuolinen putkicombo:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=171863&co=30

Pienen hakemisen jälkeen sain tilattua sen Soundatan kautta, kun sitä ei ollutkaan maahantuojan tuontiohjelmassa (myyvät kai mieluummin VOX:ia ja Marsua).

Käyttäjäkommentit kehuavia - esim:
http://reviews.harmony-central.com/ … itar+Amp/product/Traynor/YCS50/10/1

Tietty kaikki kehuu aina omia vehkeitään, mutta myös videoklipin perusteella ok (vaikka soittaja ei kaksinen olekaan):
http://www.youtube.com/watch?v=71uoGMoTAq4

Itse pääsen testaamaan paremmin viikonloppuna (kävin jo pikaiset tyypit ottamassa - erittäin ok - pitää vielä käydä autolla hakemassa ja vääntää hinta kohdalleen).

Kerrotko sitten omiasi kokemuksia tolla ja jos jaksat testaa cleanin soundin "pubivolumella".

Onkohan noi kaikki alle 1500€ nupit/combot valmistettu Kiinassa. Harmittaa toi Made in China ainakin Alchemistin kohalla. :(

ps. Oma testausreissu tapahtuu varmaan viikon sisällä..
"..it's your story.....do you want it back..."
Pluto
27.12.2008 16:49:40
Onkohan noi kaikki alle 1500€ nupit/combot valmistettu Kiinassa. Harmittaa toi Made in China ainakin Alchemistin kohalla. :(

ps. Oma testausreissu tapahtuu varmaan viikon sisällä..

H&K:n tässä ketjussa esillä olleet Statesman ja Switchblade tehdään Saksassa nahkahousut paukkuen.

Kerrothan sitten miten testit sujuivat.
Dillon, you son of a bitch!
Stanley.Climbfall
27.12.2008 18:02:20
H&K:n tässä ketjussa esillä olleet Statesman ja Switchblade tehdään Saksassa nahkahousut paukkuen.

Kerrothan sitten miten testit sujuivat.

Joo kerron heti kun käväsen testaamassa.

Tämmönen pätkä tuli vastaan ja jotenkin toi soundi sytytti. http://www.youtube.com/watch?v=TEnTZetdtWw&fmt=18 Mietin vaa että kun tossa on dual EL84 niin onnistuisikohan esim tällä saamaan vastaavan soundin: http://www.dv247.com/invt/45126 (osittain sama laite mutta 60W 2x12W ja dual 6L6)?
artha61
27.12.2008 20:00:20
Kerrotko sitten omiasi kokemuksia tolla ja jos jaksat testaa cleanin soundin "pubivolumella".

Nää joulutohinat (ollu vieraita yms) vähän jarruttannu testailua ja kunnolla pääsee avaamaan varmaankin vasta seuraavissa treeneissä/keikalla.
Maltan tuskin odottaa...
Kotona ei voi kovin lujalla soittaa, mutta olen tyytyväinen soundeihin hiljaisellakin volalla - koetan touhuta jonkin mp3:en aiheeseen liittyen.
Muut vaihtoehdot olisivat menneet budjetista pahasti yli tai sitten olsi pitänyt tinkiä ominaisuuksista.
Sain mitä toivoinkin - etenkin budjetti huomioiden (1000 eur)

Onkohan noi kaikki alle 1500€ nupit/combot valmistettu Kiinassa. Harmittaa toi Made in China ainakin Alchemistin kohalla.

Ei nyt sentään - esim. Traynor:it valmistetaan Kanadassa (60-luvulta lähtien).
epi2
27.12.2008 20:37:22
Onkohan noi kaikki alle 1500€ nupit/combot valmistettu Kiinassa. Harmittaa toi Made in China ainakin Alchemistin kohalla.

Mun lanikan vc15, joka makso noin 400€, on ainakin tehty Englannissa.
Pluto
27.12.2008 23:14:20
Tämmönen pätkä tuli vastaan ja jotenkin toi soundi sytytti. http://www.youtube.com/watch?v=TEnTZetdtWw&fmt=18 Mietin vaa että kun tossa on dual EL84 niin onnistuisikohan esim tällä saamaan vastaavan soundin: http://www.dv247.com/invt/45126 (osittain sama laite mutta 60W 2x12W ja dual 6L6)?

Tuo 6L6-varustettu Statesman kuulostaa hieman erilaiselta kuin esim. saman sarjan Dual EL34 Head. Ja niinhän on tarkoituskin. Eron kuulet parhaiten, kun käyt tosiaan keskustan F-Musiikissa testailemassa. Lyhyesti sanottuna: 6L6-malli on varsinkin säröiltään enemmän jenkkilään päin kallellaan.
Dillon, you son of a bitch!
Stanley.Climbfall
28.12.2008 21:22:02
Tuo 6L6-varustettu Statesman kuulostaa hieman erilaiselta kuin esim. saman sarjan Dual EL34 Head. Ja niinhän on tarkoituskin. Eron kuulet parhaiten, kun käyt tosiaan keskustan F-Musiikissa testailemassa. Lyhyesti sanottuna: 6L6-malli on varsinkin säröiltään enemmän jenkkilään päin kallellaan.

Joo tiedän että 6L6 on hieman jenkkimäinen mutta ei tässäkään tapauksessa auta muu kuin Fasulle testailemaan. Toivotavasti löytyy kumpaakin testattavana niin voisi vertailla saman tien.
Prkl
29.12.2008 13:05:24
No tietenkin comboissa kaiuttimien määrä ja näin ollen saundin luonne muuttuu hieman. Muuten ovat kokemuksieni mukaan käytännössä samoja pelejä paitsi että Rockerverbistä löytyy erillinen EQ myös puhtaassa kanavassa sekä luonnollisesti reverb. Itse en kaivannut reverbiä ja tykkäsin Rockerin oikeasti puhtaasta ja luonnollisesta puhtaasta saundista sekä sen helposta roudattavuudesta, joten siksi valitsin Rockerin.

Itsekkin olen miettinyt näitä eroja, kun Orangen hommaaminen houkuttaisi näin halvan punnan aikana. Varsinkin nupin hommaaminen. Orangen sivuilta suoraa lainausta Rockerista "single stage clean channel with a three stage pre-amp lead channel" ja Rockerverbistä "a two stage clean channel and a four stage dirty sound". Eli periaatteessa Rockerverbistä lähtee enemmän säröä pihalle,vai olenko itse aivan pihalla? Ja olisihan toki Rockerverbin fx-looppi plussaa..
Stanley.Climbfall
29.12.2008 16:47:44
Itsekkin olen miettinyt näitä eroja, kun Orangen hommaaminen houkuttaisi näin halvan punnan aikana. Varsinkin nupin hommaaminen. Orangen sivuilta suoraa lainausta Rockerista "single stage clean channel with a three stage pre-amp lead channel" ja Rockerverbistä "a two stage clean channel and a four stage dirty sound". Eli periaatteessa Rockerverbistä lähtee enemmän säröä pihalle,vai olenko itse aivan pihalla? Ja olisihan toki Rockerverbin fx-looppi plussaa..

Muakin kiinnostaisi tietää millainen on Rocker 30:n cleansoundi "pubivolumella". Ei taida auttaa muu kuin itse mennä testailemaan johonkin kauppaan...
Numb
29.12.2008 17:09:05

Muakin kiinnostaisi tietää millainen on Rocker 30:n cleansoundi "pubivolumella". Ei taida auttaa muu kuin itse mennä testailemaan johonkin kauppaan...

Minä tykkään ainakin. Isommalla kädellä rikkoutuu, kevyemmin pysyy puhtaana. Aika pyöreänsorttinen puhdas soundi tuossa on.

Mutta kannattaa tietty käydä kokeilemassa itse, kovasti kun riippuu kitarastakin.
A waist is a terrible thing to mind.
Stanley.Climbfall
21.01.2009 22:01:06
No niin kiireiden takia en päässyt testailemaan noita kun vasta tänään.

Kävin Fasulla ja siellä 6L6 statesman combo oli myyty/poissa ja testasin sitten EL84 putkilla 40W? combon joka myyjän mukaan kuulostaa "aika lähelle 6L6:sta". Tää testaamani Statesman kuulosti varsin hyvältä. Eli clean oli puhdasta vaikka volume oli puolessa välissä ja kitarana perus Gibsonin Stanku sekä joku Fenderin Strato. Säröä löytyi sopivasti mutta pienellä säädöllä ja etsinnällä saisi löytää just sen särön mitä olen etsimässä.

Toisena vahvarina testasin tämän Alchemistin ja petyin totaalisesti. Soundi ei ollut niin laadukasta kuin Statesmanilla vaan jotenkin liian terävä/kirkas niin että ei iskennyt yhtään, koitin säätää niitä miljoonia säätönuppeja ja kytkimiä mutta silti en saanut ulos sitä mitä oikein hain.

Kiireiden takia Rocker 30 ja Switchblade jäivät testaamatta mutta seuraavalla reissulla testaan ne ja tämän Statesmanin uudestaan jolloin teen lopullisen päätöksen minkän noista alan metsästää.

Tosiaan se Statesmanin soundi on kaikkea muuta kuin mitä sen ulkonäkö antaa ymmärtää. :)
Jii-Gee
22.01.2009 10:25:46

Eikun menet johkin pubiin testaileen...
sepisti
22.01.2009 14:04:51 (muokattu 22.01.2009 14:07:41)
Toisena vahvarina testasin tämän Alchemistin ja petyin totaalisesti. Soundi ei ollut niin laadukasta kuin Statesmanilla vaan jotenkin liian terävä/kirkas niin että ei iskennyt yhtään, koitin säätää niitä miljoonia säätönuppeja ja kytkimiä mutta silti en saanut ulos sitä mitä oikein hain.

Alchemistiä en ole testannut, mutta Statesmaneja kyllä. Mun mielestä nissä on jotenkin tunkkainen soundi. Ootko varma, että kemistin kirkkaus ei johdu vertailukohteesta?
Itse testasin Statesmania ja Fenkun Deluxe Reverbiä rinnakkain. Tämän jälkeen Rockeria. Lopputulemana ostin Koch Studiotonen. Olen tyytyväinen.

E. Näemmä on jo tullut hehkutettua aikaisemminkin samassa ketjussa...
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Stanley.Climbfall
22.01.2009 17:21:24
Alchemistiä en ole testannut, mutta Statesmaneja kyllä. Mun mielestä nissä on jotenkin tunkkainen soundi. Ootko varma, että kemistin kirkkaus ei johdu vertailukohteesta?
Itse testasin Statesmania ja Fenkun Deluxe Reverbiä rinnakkain. Tämän jälkeen Rockeria. Lopputulemana ostin Koch Studiotonen. Olen tyytyväinen.

E. Näemmä on jo tullut hehkutettua aikaisemminkin samassa ketjussa...

Hmm en tiedä mistä johtui mutta todella Statesmanin soundi istui paremmin omaan korvaan. Rockeria testaan ensi viikolla ja missäs tota Kochia voi testata (ja ei kai seki o Alchemistin tapaan Made in China)?

En väitä Alchemistin olevan huono vahvari mutta jotenkin se ei vaan iskennyt yhtään. Ja toi kiina-juttu ei innosta yhtään ku kyseessa on kuitenkin helvetin iso sijoitus omalla kohalla.
PappaSF
22.01.2009 17:30:34
Vahvistimistä en niin tiedä tuon Kiinalaisten valmistuksen suhteen mutta itellä on Ibanezin AF125 AMB sähkökitara (sellainen jazz/blues tyylinen sähkis) ja eipä ole moitittavaa ollut, viimeistely on mitä erinomaisinta työtä, kitaran soundi on hieno ja soitettavuus erinomainen (profiilissä tuosta lötyy kuvaakin siinä Hughes & Kettnerin Switchblanden vieressä oleva kitara)

Jos et vielä kerennyt testata tuota Switchbladea niin ite kombon omistava tyydyn toteamaan, että on varsin mainio peli (soitti sitä sitten kovalla tai hiljasella volyymillä).
Stanley.Climbfall
23.01.2009 10:45:00
Vahvistimistä en niin tiedä tuon Kiinalaisten valmistuksen suhteen mutta itellä on Ibanezin AF125 AMB sähkökitara (sellainen jazz/blues tyylinen sähkis) ja eipä ole moitittavaa ollut, viimeistely on mitä erinomaisinta työtä, kitaran soundi on hieno ja soitettavuus erinomainen (profiilissä tuosta lötyy kuvaakin siinä Hughes & Kettnerin Switchblanden vieressä oleva kitara)

Jos et vielä kerennyt testata tuota Switchbladea niin ite kombon omistava tyydyn toteamaan, että on varsin mainio peli (soitti sitä sitten kovalla tai hiljasella volyymillä).

Joo pitää toi Switchbladekin testata. Nyt oikeastaan ois just Switchblade, Rocker 30 ja vielä kerran Statesman jos seuraavalla kerralla ois 6L6-versio testattavissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)