Vladi 23.01.2009 09:10:53 | |
---|
Elikkäs otsikko kertoo jo tärkeimmän. Onko olemassa mikkiä jolla sujuisi molempien nauhoitus edes kohtalaisesti? Niin ja jos ei ole, niin kertoisitteko hyviä mikkejä kitaran äänittämiseen? Viikonloppuja kaikille! Kyllä se siitä. |
Elikkäs otsikko kertoo jo tärkeimmän. Onko olemassa mikkiä jolla sujuisi molempien nauhoitus edes kohtalaisesti? Niin ja jos ei ole, niin kertoisitteko hyviä mikkejä kitaran äänittämiseen? Viikonloppuja kaikille! no ainakin shure sm58:lla onnistuu molemmat Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit... |
HTMono 23.01.2009 10:11:23 | |
---|
no ainakin shure sm58:lla onnistuu molemmat 58:lle raivokasta komppia. Sillä teet myöhemmin jotain, menee kitarassa ja laulussa ihan pro-tason hommissakin... :) Sekä livenä että studiossa. If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
Dropped C 23.01.2009 10:41:00 | |
---|
57:ska on kans tosi hyvä. |
taskumatti 23.01.2009 13:51:58 | |
---|
57:ska on kans tosi hyvä. 57 menee enemmän tohon kitaran puolelle.. Sitten taas jos on sm58 ja 57, niin sm 58 heität laulut, ja jos kitarat äänität 4x12 kaapilla, niin pistä se 58 siihe ylemmäs ja 57 ottamaan alemmat äänet.. Näin saa mun mielestä melko hyvän äänimaailman äänitettyä.. Hello musician. I want to play a game. |
fox 23.01.2009 13:58:44 | |
---|
57 menee enemmän tohon kitaran puolelle.. Kuis nii? Koko lailla moni hittibiisi vallankin tuol muinais-aikoina ennen viiskasia on laulettu viisseiskalla.. ;) Myönnettäköön, laulumikkinä käytettäessä sen solistin täytyy tietää miten siihen laulaa, mutta jos näin on asiat, niin se on hyvä. Tuohon skittakaapin mikittämiseen en sano mitään, mutta en itte sitä ihan noin tekis. Jos täytyy kahella mikittää, viin vaikka viisseiskoja tai 57 ja 57 Beta joka on vielä suuntaavampi. Mutta parempi on mun mielestä vetää narulle yhdellä, kun kahdella. |
weelie 23.01.2009 14:05:34 | |
---|
Zoom H2. No joo, en minä tiedä mikeistä mitään, mutta tollasella purkilla mä vetäisin. No mulla on H4, mutta samapa tuo. Tähän kai kuuluisi lisätä "I'll get me coat". :) 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
Numb 23.01.2009 14:24:33 (muokattu 23.01.2009 14:25:24) | |
---|
Jos täytyy kahella mikittää, viin vaikka viisseiskoja tai 57 ja 57 Beta joka on vielä suuntaavampi. Mutta parempi on mun mielestä vetää narulle yhdellä, kun kahdella. Mää taas tykkään, että 57 kartiolle ja konkka tilaan. Se on niin vitin kuiva yksin tuo 57. Tai erottuva, mitä sanaa kukin tykkää käyttää :) Mutta alkuperäinen ongelma ratkeaa sekä 57:lla että 58:lla. A waist is a terrible thing to mind. |
HeavyMachinery 23.01.2009 14:28:49 | |
---|
Mää taas tykkään, että 57 kartiolle ja konkka tilaan. = satavarma vaihe virhe :D Itse ehdottaisin Sennheiser opus69 se on avoimempi yläpäästää ja ehken neutraalimpi kuin 57 tai 58 joten se toimii molemissa hommissa hyvin. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Numb 23.01.2009 14:32:56 | |
---|
= satavarma vaihe virhe :D Toki. Jos ottaa kahdella mikillä, vaihevirhettä tulee aina. Kyse onkin ensin siitä minne sen konkan laittaa, ja toiseksi siitä miten ne mikit keskenään miksaa. A waist is a terrible thing to mind. |
powerfly 23.01.2009 15:24:44 | |
---|
Toki. Jos ottaa kahdella mikillä, vaihevirhettä tulee aina. Kyse onkin ensin siitä minne sen konkan laittaa, ja toiseksi siitä miten ne mikit keskenään miksaa. Kyl!!! Itsekkin sain tosi kivaa saundia konkalla ja 57:lla, viäl ku soitteli siinä konkan välittömässä läheisyydessä ni sai narulle sen lärpättimen ja kielien lätinän. Audixin i5 on kans helvetin hyvä korvaamaan 57:kan,ehkäpä parempi...vaikka en mä siihen laulanu ole..vielä. Ronkeli ei saa rinkeliä |
HeavyMachinery 23.01.2009 15:51:17 | |
---|
Toki. Jos ottaa kahdella mikillä, vaihevirhettä tulee aina. Kyse onkin ensin siitä minne sen konkan laittaa, ja toiseksi siitä miten ne mikit keskenään miksaa. Olen luopunut melkein täysin siitä "tila" konkasta kun se saa aina alapään vaihevirheeeseen. Teen sen tilan keinotekoisesti vaikka nauhoittamalla jälkikäteen. Niin ja ketjun aloittajalle jos meinaat käyttää sitä mikkiä vain kotona osta joku hyvä konkka. esim. http://www.dv247.com/invt/30954/ Tuo on halpa ja toimii molemissa mukavasti. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Perza 23.01.2009 16:22:29 | |
---|
Tuli tässä mieleen , et eiks noi 57 ja 58 oo ihan sama mikki erilaisilla "tuulisuojilla" kapseli niissä on käsittääkseni täysin sama! grillistä johtuen saundi hieman erilainen? 57 ollaa käytetty laulussa livenä, ku ollaan tietosesti haluttu vähä "särmikkäämpää" saundia. GAS Is My Busines And Busines Is Shit!! |
HeavyMachinery 23.01.2009 18:03:11 | |
---|
Tuli tässä mieleen , et eiks noi 57 ja 58 oo ihan sama mikki erilaisilla "tuulisuojilla" kapseli niissä on käsittääkseni täysin sama! grillistä johtuen saundi hieman erilainen? 57 ollaa käytetty laulussa livenä, ku ollaan tietosesti haluttu vähä "särmikkäämpää" saundia. 58sissa on vaimennus jossain ylemmisä keski alueissa en muista kohtaa. Muuten sama mikki. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |