Aihe: Tietoa kitaramikrofoneista
1 2 3 4 540 41 42 43 44109 110 111 112 113
ibnz
20.01.2009 19:54:31 (muokattu 20.01.2009 20:23:01)
Anteeksi jos on ollut tässä jollakin sivulla, mutta: mikähän on vialla, kun (kaula)humppari päästää todella heikon signaalin humbucker-moodissa? Toimii hienosti puolitettuna ja tallahumppari pelaa kuin pitääkin. Hot-piuha katkennut eristeen sisältä? Kaksi Duncania, samalla kytkennällä eri kitarassa toimi kuten pitikin.

EDIT: kyseessä olikin huomaamatta irronnut karva, ongelma ratkaistu
Aloittelijatuke
22.01.2009 16:18:56 (muokattu 22.01.2009 16:19:37)
Onko kova homma vaihtaa Gibson SG special fadediin esim. EMG 81-85 setti?

Ajattelin vaan kysyä ku toi mikkien vaihtokin tulee varmasti eteen vielä tässä, kun ei ole nuo gibsonin alkuperäis mikit mitkään parhaat mahdolliset ole, ja kiertää todella herkästi.

E: ja sitä vielä ajattelin kysyä, että onko noissa mikeissä jokin standarti koko?
6järvi
22.01.2009 19:18:48 (muokattu 24.01.2009 17:22:43)
Mulla on tommonen Squierin classic 60`s strato, ja ne alkuperäset mikit ei oikeen miellytä. Voisko joku antaa vinkkejä mitkä mikit siihen kanttis pistää kiinni, kun monipuolista saundia haen.
taskumatti
23.01.2009 22:57:09
Lisäsin omaan skittaani itse herra Joe Bardenin käämimän kaulamikin! suosittelen ehdottomasti kaikille amerikassa käyville tuomaan tuollaiset muistona kotiin. Paras ja erottelevin mikki mitä olen ikinä lyhyen elämäni aikana kuullut.
Hello musician. I want to play a game.
6järvi
24.01.2009 17:35:33
Huomasin tämmösen mikkisetin thomanilla:

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_ssjbsdbrsl59_wh_set.htm

Vois olla ihan mielenkiintonen strato, ku tuommosen setin laittas siihe :D. Mitä luulette, kannattaako ?
Evilson
24.01.2009 18:13:53
Huomasin tämmösen mikkisetin thomanilla:

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_ssjbsdbrsl59_wh_set.htm

Vois olla ihan mielenkiintonen strato, ku tuommosen setin laittas siihe :D. Mitä luulette, kannattaako ?

Vois olla aika mielenkiintonen tosiaan. Mutta ehkä se oikea humbukkeri soundaa paremmalta, jos sitä Humbucker-soundia haluaa. Niitä HSS-pleksejä stratoon saa kuitenkin.

Ja mä ostaisin pelkän tallamikin ja ehkä kaulamikin, keskimikkiin on musta vähän turha laittaa niin paljon rahaa, kun itse en sellasia käytä.
Opi tuntemaan sienet!
Carvel
24.01.2009 18:28:13 (muokattu 24.01.2009 18:38:55)
Ostin tässä 3-4kk sitten Vesterin superstraton, vakio mikithän tässä taitaa olla. Maksoin (käytettynä siis tietenkin) 140 ööriä, onko tän hintaseen kitaraan järkeä lähteä vaihtamaan kalliimpia mikkejä, ku jotain heviä ja rässiä olis kiva soitella tällä mutta mikit on aika tuhnukit. Koitan ehtiä kuvia tästä kyseisestä mallista, jos se auttaa asiaa..

Edit. Elikkäs body on täsmälleen tämän muotoinen: http://www.milezero.org/images/playing_close_to_the_vester.jpg ja väri on miehekäs vaalean sininen :D

ja kaula/head: http://homepage.mac.com/johnkut/Gar … ages/GarageSale_1197266278_2500.jpg

Kiitoksia vastaksista siellä alempana, mutta onko ehdotuksia? Jotakin käytettyjä torilta? Tykkään soitella mutta mikään kitara nörtti en ole :D
Evilson
24.01.2009 18:33:46
Ostin tässä 3-4kk sitten Vesterin superstraton, vakio mikithän tässä taitaa olla. Maksoin (käytettynä siis tietenkin) 140 ööriä, onko tän hintaseen kitaraan järkeä lähteä vaihtamaan kalliimpia mikkejä, ku jotain heviä ja rässiä olis kiva soitella tällä mutta mikit on aika tuhnukit. Koitan ehtiä kuvia tästä kyseisestä mallista, jos se auttaa asiaa..

Kyllä musta kannattaa hommata hyvät mikit, jos on sitä mieltä, että se soundi niillä paranee. Oli mullakin Squierin Stratossa aikoinaan Duncanin JB, ja paljon paremmaltahan se soundas kun orkkismikillä.
Opi tuntemaan sienet!
Dacatch
25.01.2009 20:03:45 (muokattu 25.01.2009 20:22:19)
Tarkoituksena olisi vaihtaa Tokain LS-70:een mikit, tällä hetkellä kaulassa on Tokain orkkismikki ja tallassa GFS Crunchy PAT. Samalla olisi tarkoitus laittaa puolitukset kumpaiseenkin mikkiin.

Aika PAF-tyyppistä soundia haetaan humpparipuolella ja puolitusten päätarkoituksena olisi lähinnä toimia cleanien kilistelyssä, esimerkiksi vaikkapa Curen alkuaikojen treblekilinät. Mahonkibodysesta kitarasta ei toki Fender- helinää, lähde, mutta edes vähän sinne päin. Mitähän mikkejä tässä kannattaisi katsella? Dimarzion Paf Prot voisivat olla passelit, mutta toimivatko hyvin puolitettuina?

Mikeissä saisi olla vähän tuhdimmin outputtia, mutta metalliosastolle niiden ei tarvitse riittää. Linjalla pop-blues-rock-hard rock.

EDIT: Niin, ja budjetti on sen verran rajallinen, ettei 200e putiikkimikkeihin ole varaa. Itse asiassa, mitä halvemmalla pääsee, sen parempi.
pietari-poika
26.01.2009 08:42:16 (muokattu 26.01.2009 08:42:28)
Onko järkevää laittaa Seymour Duncanin Blackoutteja mahonkiseen kitaraan? Youtubessa sanoivat, että sopisi paremmin leppään.

Nyt mulla on Seymourin passiivit, aika tumma saundi lähtee näistäkin.
ESP Horizon FR-2
Humanoid
26.01.2009 09:04:48
Onko järkevää laittaa Seymour Duncanin Blackoutteja mahonkiseen kitaraan? Youtubessa sanoivat, että sopisi paremmin leppään.

Nyt mulla on Seymourin passiivit, aika tumma saundi lähtee näistäkin.

Mahonkiin saattasin laittaa kyllä ennemmin EMG:t. Jos tuossa Horizonissas on JB tallassa, Blackout on ehkä piirun verran tummempi saundiltaan. Lähinnä siinä on vähemmän middleä. Ulostuloa ja 'muhkeutta' tosin löytyy JB:tä enemmän.
Sami / Ääniportti
black-dog
26.01.2009 15:05:02
Olisikos ehdotuksia, etsinnässä olis p90 mikit pulttikaulaseen les paul projektiin. Hakusessa olisi ehkä vähän pienemmällä ulostulolla perinteiset koirankorvat/saippuat, mielellään alnico 2

Any suggestions?
Watch my back sano kyttyräselkä
pietari-poika
26.01.2009 20:38:02
Mahonkiin saattasin laittaa kyllä ennemmin EMG:t. Jos tuossa Horizonissas on JB tallassa, Blackout on ehkä piirun verran tummempi saundiltaan. Lähinnä siinä on vähemmän middleä. Ulostuloa ja 'muhkeutta' tosin löytyy JB:tä enemmän.

Hmm. Selvisikin, että kitarani on ilmeisesti saarnea.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=174387

Mites Blackoutti/blackoutit saarneen? Mielelläni vain tallamikin vaihtaisin kun on niin pirun kallis toi opiskelijalle. Ei taida silti saada aktiivia ja passiivia samaan skebaan. Käykö tohon Blackoutin kaveriksi kaulaan sitten joku halpis-EMG?
ESP Horizon FR-2
Henkka1000
26.01.2009 20:51:34
Hmm. Selvisikin, että kitarani on ilmeisesti saarnea.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=174387

Mites Blackoutti/blackoutit saarneen? Mielelläni vain tallamikin vaihtaisin kun on niin pirun kallis toi opiskelijalle. Ei taida silti saada aktiivia ja passiivia samaan skebaan. Käykö tohon Blackoutin kaveriksi kaulaan sitten joku halpis-EMG?

Jos sä halpaa tarttet, ni miten olis Teslan aktiivisetti..?
!
pietari-poika
26.01.2009 22:14:59
Jos sä halpaa tarttet, ni miten olis Teslan aktiivisetti..?

Mutta ne ei varmaan vastaa Blackoutteja? Haen tollasta Blackouttien laulavaa leadia, sekä tottakai paremmin soivia huiluääniä. Nykymikeillä pitää niin perzkuleen tarkasti ottaa ne.

En mitään halpiksia kuitenkaan ostais, kun ei nää houraitsonin tehdasmikitkään sikäli mitkään huonot ole. Mutta siis saarni+blackout = ok?

Ja vielä mikkien vaihdosta, onnistuuko kytkennät ym. helposti amatööriltä vai vaatiiko ne jotain parempaa osaamista. Ja kun tuossa Blackoutin mukana tulee vissiin kaikki potikatkin, käykö nämä mun kitaran nupit sitten automaattisesti niihin potikoihin?
ESP Horizon FR-2
Henkka1000
26.01.2009 22:25:55 (muokattu 26.01.2009 22:26:08)
Mutta ne ei varmaan vastaa Blackoutteja? Haen tollasta Blackouttien laulavaa leadia, sekä tottakai paremmin soivia huiluääniä. Nykymikeillä pitää niin perzkuleen tarkasti ottaa ne.

Joo, ei varmaan kyllä ihan vastaa, sori, en lukenu juttua alusta asti.

En mitään halpiksia kuitenkaan ostais, kun ei nää houraitsonin tehdasmikitkään sikäli mitkään huonot ole. Mutta siis saarni+blackout = ok?

Noissa ei halpa=huono. Ne on ihan kiitettävissä hinnoissa jälleenmyyjillä, jos hinnan kautta laatua katellaan. Kimpoissa vaan saa tehtaalta ja ilman myyjän katetta.

Ja vielä mikkien vaihdosta, onnistuuko kytkennät ym. helposti amatööriltä vai vaatiiko ne jotain parempaa osaamista. Ja kun tuossa Blackoutin mukana tulee vissiin kaikki potikatkin, käykö nämä mun kitaran nupit sitten automaattisesti niihin potikoihin?

Jos jonkinlaista kaaviota/ohjetta lukea osaa ja kolvi pysyy kädessä, niin kyllä pitäis onnistua. Potikan nupin alla olevan tapin halkasija on munsta standardi, joten pitäis kyllä käydä samat nupit
!
Humanoid
26.01.2009 22:29:16 (muokattu 26.01.2009 22:30:16)

Itsellä oli aikaisemmin saarnirunkoinen Horizon juurikin Blackouteilla (AHB-1 -setti). Saundi on tosi hyvin balanssissa. Muhkeutta löytyy ja leadit laulaa. Eli yhdistelmä on aikas passeli :) Mikkien mukana tulee tarvittavat potikat ym. Samat nupit (ts. potikanpäät) käy kyllä niihinkin. Kytkennän ohjeet tulevat myös mukana. Jos niissä tulee epäselvyyksiä, voit lähetellä pikaviestejä vaikka tähän suuntaan.
Sami / Ääniportti
pietari-poika
26.01.2009 22:49:37
Yhteen Blackouttiin mulla vois olla varaa, mutta kahteen ei. Harmi vaan. En kyllä nykyisin käytä muuta kuin tallamikkiä, joten jos toisen noista passiiveista jättäis silmänlumeeksi ja sitten myöhemmin ostais toisen Blackoutin. Mitäs ootte mieltä?
ESP Horizon FR-2
Humanoid
27.01.2009 10:25:26
Yhteen Blackouttiin mulla vois olla varaa, mutta kahteen ei. Harmi vaan. En kyllä nykyisin käytä muuta kuin tallamikkiä, joten jos toisen noista passiiveista jättäis silmänlumeeksi ja sitten myöhemmin ostais toisen Blackoutin. Mitäs ootte mieltä?

Käyhän sekin. Kaulamikistä vain piuhat irti. Kytkennät ei muutenkaan toimisi aivan suorilta yksiin.
Sami / Ääniportti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)