Martso 12.02.2004 22:25:55 | |
---|
Baron,missäs tuossa on II-V ? Jos tarkoitat tota G7 C7 ni se on miun käsittäkseni Dominantin dominantti eli V /V7 tai mites nyt analyysissä merkittäisiinkään... Nono 4R! Meneekös nyt hieman liiotteluksi tommonen näin humppapalstalla ::)) Kas ku et vielä sV lisänny ;) |
Neljä Ruuvia 12.02.2004 22:26:14 | |
---|
No joo, on tää sellainen palsta, että ei pitäisi olla osaavinaan sellaista, mitä ei oikeesti osaa. Mä luen vähän lisää kirjastani "Pika-opas teorian alkeista aloittelevalle humppamuusikolle" ja palaan asiaan. (Käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä: samalla tavalla päin p-tä mä soitan sen, oli se mikä tahansa) Älä ny masennu ,mäkin vaan yritän vähäisillä tiedoillani jeesata kaveria. Enkä oo aina ees välttämättä oikeessa,en ehkä tässäkään kohtaa :-) |
Neljä Ruuvia 12.02.2004 22:28:02 | |
---|
Nono 4R! Meneekös nyt hieman liiotteluksi tommonen näin humppapalstalla ::)) Kas ku et vielä sV lisänny ;) En,ku en tiiä mitä se tarkoittaa .kerro ni saan hyödyn itekki. sub jotain? |
Martso 12.02.2004 22:32:42 | |
---|
En,ku en tiiä mitä se tarkoittaa .kerro ni saan hyödyn itekki. sub jotain? Hehee, nyt ku mie rupeen kikkaileen, niin menee kuiteski päin helvettiä :) Se Ab9, voi sen merkitys olla jotain muutaki, mutta toimii myös sijaisdoiminanttina eli tritonuskorvauksena sille G7:lle. Hope so... COB, voi korjailla jos päin honkia meni ;) |
baron 12.02.2004 23:02:45 | |
---|
Hei tää on kivaa! Yrittäkää nyt kunnolla analysoida, keikka edessä ja täytyyhän mun edes tietää, mitä mun olisi pitänyt yrittää!! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Martso 12.02.2004 23:04:28 | |
---|
Hei tää on kivaa! Yrittäkää nyt kunnolla analysoida, keikka edessä ja täytyyhän mun edes tietää, mitä mun olisi pitänyt yrittää!! Plääh Baron, ei sun piä kuunnella mitään tämmöstä :) Sie oot siinä vaiheessa soittanu kaikista eniten sen oikein, ku se kuulosta hyvältä. |
baron 12.02.2004 23:09:08 | |
---|
Plääh Baron, ei sun piä kuunnella mitään tämmöstä :) Sie oot siinä vaiheessa soittanu kaikista eniten sen oikein, ku se kuulosta hyvältä. Mä oon niin tyhmä, että kun mä leikin jazzpianistia, niin teoriasta, yleisöstä ja etenkin toisista soittajista viis, jos se kuulostaa mun omasta mielestä hyvältä, niin se on hyvää VAI!!!!!! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
baron 12.02.2004 23:42:24 (muokattu 12.02.2004 23:43:22) | |
---|
Ainakin tässä versiossa Mr.Timmons kyllä teemaa soitettaessa pudottaa sormensa poikkeuksetta F-duurisoinnun kohdalle aina A-osissa. .. Jankutus jatkuu (täähän on maailman tärkein asia) En tarkkaan tiedä, mikä Bobby Timmons versio mulla on mutta mun mielestä mun versiossa Timmons käyttää Poppamiehen ja Kotiteollisuuden suosimaa powerchordia F5 melodian A-osassa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
baron 20.02.2004 03:10:49 | |
---|
Keikka takana. 1. Mä soitin "Moanin" A-osan Bb9/F soinnulla (siis soolot) ja D-alt-asteikolla. En tiedä, oliko se duuri vai molli mutta "So What". 2. "So What'in" A-osan mä soitin soitin valkoisilla koskettimilla (D-doorinen?) ja B-osan mustilla (Gb pentatoninen?) 3. Kukaan ei tullut nipottamaan (Basistilla olisi kenties ollut jotain sanottavaa, mutta lintsasi keikan mitään ilmoittamatta) Kukaan ei tullut valittamaan, että mä soitin vasemmalla kädellä vääriä ääniä (mihin basistia loppujen lopuksi tarvitaan?) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Neljä Ruuvia 20.02.2004 06:12:19 | |
---|
Hehee, nyt ku mie rupeen kikkaileen, niin menee kuiteski päin helvettiä :) Se Ab9, voi sen merkitys olla jotain muutaki, mutta toimii myös sijaisdoiminanttina eli tritonuskorvauksena sille G7:lle. Hope so... COB, voi korjailla jos päin honkia meni ;) A vot,sou wot. Mut jos tää ois ns.tritonus korvaus ni Db9 tuntuis enemmän tritonusmaiselta...saivartelu jatkukoon. P.S. Tiietään,ollaan ehkä väärällä palstalla... |
poppamies 20.02.2004 07:24:27 | |
---|
Keikka takana. Kukaan ei tullut valittamaan, että mä soitin vasemmalla kädellä vääriä ääniä (mihin basistia loppujen lopuksi tarvitaan?) No no, enkö käskenyt pitämään kättä takataskussa häh? No toisaalta...olihan sulla tällä kertaa ihan pätevä syy driblata vasurilla. Vai että sai soittaa kerrossa valkosia nappeja ja soolossa mustia. On teillä kosketisoittajilla helppoa. Meillä bassossa on kaikki äänet samanvärisiä. Ota siitä sitten selvää... "G-strings are for strippers" |
A vot,sou wot. Mut jos tää ois ns.tritonus korvaus ni Db9 tuntuis enemmän tritonusmaiselta...saivartelu jatkukoon. P.S. Tiietään,ollaan ehkä väärällä palstalla... Kai humppasoittajallakin saa olla "salaisia paheita" Kun viikko etsitty kummallisia kappaleita Real ja Fake-bookeista, yritetty perehtyä ihmeellisiin sointuihin ja kummallisiin asteikkoihin, niin ihmeesti alkaa kolmen soinnun perushuttu/humppa taas maistua. Kiva käväistä "vieraissa", mutta palata taas perusasioihin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Martso 20.02.2004 08:15:51 | |
---|
A vot,sou wot. Mut jos tää ois ns.tritonus korvaus ni Db9 tuntuis enemmän tritonusmaiselta...saivartelu jatkukoon. P.S. Tiietään,ollaan ehkä väärällä palstalla... Hehee... hyvä hyvä! Triitttonus lasketaan tässä tapauksessa siitä varsinaisesta dominanttiseiskasta (ko tilanteessa D7). tällöin primäärikarakteerit (terssi&septimi) säilyy samana :) (shoot me!) Ps sori WW, sori RW, sori Koskpaavo, sori Poppis, sori.... |
baron 20.02.2004 09:06:03 | |
---|
Ps sori WW, sori RW, sori Koskpaavo, sori Poppis, sori.... Mikään "inhimillinenhän" ei ole humppasoittajalle vierasta. (Eikä edes osa epäinhimillisistäkään) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Neljä Ruuvia 20.02.2004 09:44:52 | |
---|
Hehee... hyvä hyvä! Triitttonus lasketaan tässä tapauksessa siitä varsinaisesta dominanttiseiskasta (ko tilanteessa D7). tällöin primäärikarakteerit (terssi&septimi) säilyy samana :) (shoot me!) Ps sori WW, sori RW, sori Koskpaavo, sori Poppis, sori.... Mitä helvettiä,nyt on kiire pois kotoo mut palaan asiaan. Missä soinnussa me oltiin oikein menossa. Mä en ajatellu asiaa sen enempää |
M.i.k.key 20.02.2004 10:40:00 | |
---|
Mahtavaa aivojumppaa näin aamusta täällä mnetin virallisella sointuvääntelypalstalla! Ei uskoisi että duuri-molliasiasta puhutaan! My name is Baron, M.i.k.key Baron |
baron 20.02.2004 10:47:52 | |
---|
Mahtavaa aivojumppaa näin aamusta täällä mnetin virallisella sointuvääntelypalstalla! Ei uskoisi että duuri-molliasiasta puhutaan! No kumpaa äänestät? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
baron 20.02.2004 10:57:14 | |
---|
"Another possible alteration to the dominant is called the tritone substitution. This means replacing the dominant chord with a dominant seventh chord a tritone away. In the key of F, this would mean replacing C7 with a Db7" Tästäkö kysymys? Mistä se Ab9 siihen saadaan? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
M.i.k.key 20.02.2004 11:03:00 (muokattu 20.02.2004 11:06:24) | |
---|
tossa on kyllä virhe! Jos sävellaji on F ja dominantti on C7, on sen tritonuskorvaus Gb7! Jos kyseessä on pidempi välidominantti ketju G7 - C7 - F voidaan ne korvata esim. seuraavasti: G7 - Gb7 - F tai Db7 - C7 - F edit: jatketaan vielä. Kuten martso tuolla aiemmin totesi näitten G7-C7 sointujen "karaktääriäänet" eli terssi ja septimi ovat kaikilla korvauksilla samat. Jos ette usko "laskekaa" itse" G7 = (G) H (D) F ja sen trit.korvaus Db7= (Db) F (Ab) Cb(=H) My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Heikki L. 20.02.2004 11:05:25 | |
---|
Mistä se Ab9 siihen saadaan? Ab9 korvaa D7:n joka on menossa G7:lle. Shack! |