Aihe: boss gt-8: säröt
1 2
vekotin75
21.01.2009 14:37:07
Nimimerkki "ruuvaamiseen kyllästynyt" kyselee Joe Satriani/Steve Vai/van halen/rhandy rhoads-tyyppisiä valmiita soundeja komppaukseen sekä sooloihin..

Olen testaillut/ruuvaillut gt-8:n netistä löytyneitä "patches only"-juttuja löytämättä minua mielyttävää kokonaisuutta. Joko ovat liian rankkoja(gainin vähentäminen tehnyt paskemmaksi, eq-vääntely tekee samaa) tai eivät tuo edes mielikuvaa kyseisistä artisteista..

Puhtaisiin ja hieman ruvella oleviin soundeihin olen löytänyt ratkaisut, mutta selkeisiin sekä tasapainoisiin heavy-soundeja en saa kirveelläkään hyvän kuuloisiksi..

Kokemuksia..? Ideoita..?
taskumatti
21.01.2009 17:19:57
Nimimerkki "ruuvaamiseen kyllästynyt" kyselee Joe Satriani/Steve Vai/van halen/rhandy rhoads-tyyppisiä valmiita soundeja komppaukseen sekä sooloihin..

Olen testaillut/ruuvaillut gt-8:n netistä löytyneitä "patches only"-juttuja löytämättä minua mielyttävää kokonaisuutta. Joko ovat liian rankkoja(gainin vähentäminen tehnyt paskemmaksi, eq-vääntely tekee samaa) tai eivät tuo edes mielikuvaa kyseisistä artisteista..

Puhtaisiin ja hieman ruvella oleviin soundeihin olen löytänyt ratkaisut, mutta selkeisiin sekä tasapainoisiin heavy-soundeja en saa kirveelläkään hyvän kuuloisiksi..

Kokemuksia..? Ideoita..?

Ehkä tämä pedaali ei ole vain se oikea sun hevisoundimakuun? Lue sitä ohjekirjaa, sitten veivaa vielä 7tuntia ja jollei soundit löydy, niin heitäppä torille.
Hello musician. I want to play a game.
nannne
21.01.2009 19:33:49

Oletko perehtynyt tämmöseen kun Boss GT-8 Brilliance.pdf ? Siinä on ainakinny manuaalia parempia rukkausohjeita.
Evergrey
21.01.2009 19:43:41

Oletko perehtynyt tämmöseen kun Boss GT-8 Brilliance.pdf ? Siinä on ainakinny manuaalia parempia rukkausohjeita.

GT-10n testanneena epäilen että bossin GT-sarjasta on brilliance kaukana.
nannne
21.01.2009 20:19:16

Selvä, kiitoksia tästä. Miten tämä nyt liitty sitten gt-8:n säätämiseen?
Vladi
21.01.2009 20:48:18

Painoinpa sitten varoitusta. Moinen päänaukominen ja mukahauskuus ei oo kenenkään kannalta mieluisaa.
Kyllä se siitä.
Sam Hotman
21.01.2009 20:52:47
Painoin viittä nunnaa samaan aikaan luostarin alttarilla.
Joulunviettosi? ''Ostan ihan helvetisti lahjoja, käytän jenkkimaasturia tyhjäkäynnillä koko yön, lähetän arfikan köyhille kersoille jääpalamuotteja ja koskettelen itseäni joulukirkossa.'' - Jawski
Vladi
21.01.2009 20:56:17
Hienoa nähdä aikuista porukkaa täällä.
Kyllä se siitä.
Estranged
21.01.2009 20:57:21
Hienoa nähdä aikuista porukkaa täällä.

Welcome to Muusikoiden.net!
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
taskumatti
21.01.2009 21:03:20 (muokattu 21.01.2009 21:05:18)

Painoinpa sitten varoitusta. Moinen päänaukominen ja mukahauskuus ei oo kenenkään kannalta mieluisaa.

painoin viittä nunnaa samaan aikaan luostarin alttarilla.

Ok.. nyt ei enään pysy perässä..
Hello musician. I want to play a game.
PappaSF
21.01.2009 21:07:23

Kokemuksia..? Ideoita..?

Itellä oli tuo Boss GT-8 ja sai siitä kyllä ruuvailtua vaikka mitä soundeja. Nyt en muista kaikkia niitä säätöjä mitä ite tein mutta yksi muistuu mieleen eli Boss GT-8:ssa on muistaakseni sellainen valmis-soundi -> 5150 mallinnus, josta saa aika kivasti väännettyä monta erillaista soundivaihtoehtoa eri muutoksilla, itse muistaakseni juurikin tuosta 5150 mallinnoksesta väänsin jotakuinkin Satrianin tyylisen soundin, harmi etten enää osaa sanoa kaikkia niitä säätöjä :-( mutt ehkäpä voisit kokeilla tuosta 5150 mallista vääntää sopivaa.

(Myin tuon pois kun kaveri tarvitsi kipeästi multihärpätintä ja itse halusin kokeilla erillisiä pedaaleja).
Evergrey
21.01.2009 21:08:44 (muokattu 21.01.2009 21:10:03)

Selvä, kiitoksia tästä. Miten tämä nyt liitty sitten gt-8:n säätämiseen?

Sitä vaan että epäilen että siitä ei saa hyviä särösoundeja vaikka kuinka ruuvaisi kuten kysyjä on jo itsekin huomannut.
PappaSF
21.01.2009 21:15:19
Sitä vaan että epäilen että siitä ei saa hyviä särösoundeja kuten olet jo itsekin huomannut.

Pakko kommentoida, on aika paljon säätäjästä kiinni tuo saako sopivat säröt vai ei, monet tekevät noissa sen virheen, että käyttävät mallinnoksen Gain säätöä sekä säröefekti säätöjä liikaa, sama tilanne on ihan yksittäis speduissa eli vedetään ne Gain säädöt täysille ja erillisestä säröspedusta täysille -> tuloksena puuroa (varsinkin jos volatkin on täysillä).

Itellä oli tuo GT-8 enkä allekirjoita tuota sun väitettäsi yhtään.

Toki nämäkin asiat soundijuttuineen ovat hyvin paljon makuasioita mistä pitää.

Yhtä ihmettelen eniten, jos joku täällä haluaa apua niin jos ei ole mitään varsinaista sanottavaa kuin "dissata" jotain/tai jonkun multihärpätintä niin miksi yleensä vastata. Kivempaa se on jos pysytään asialinjoilla mutt ehkä se vaan on sitten liikaa vaadittu täälläkin muusikkojen netissä.
Evergrey
21.01.2009 21:27:50 (muokattu 21.01.2009 23:36:21)

Pakko kommentoida, on aika paljon säätäjästä kiinni tuo saako sopivat säröt vai ei, monet tekevät noissa sen virheen, että käyttävät mallinnoksen Gain säätöä sekä säröefekti säätöjä liikaa, sama tilanne on ihan yksittäis speduissa eli vedetään ne Gain säädöt täysille ja erillisestä säröspedusta täysille -> tuloksena puuroa (varsinkin jos volatkin on täysillä).

Itellä oli tuo GT-8 enkä allekirjoita tuota sun väitettäsi yhtään.

Toki nämäkin asiat soundijuttuineen ovat hyvin paljon makuasioita mistä pitää.

Yhtä ihmettelen eniten, jos joku täällä haluaa apua niin jos ei ole mitään varsinaista sanottavaa kuin "dissata" jotain/tai jonkun multihärpätintä niin miksi yleensä vastata. Kivempaa se on jos pysytään asialinjoilla mutt ehkä se vaan on sitten liikaa vaadittu täälläkin muusikkojen netissä.

Kysymys ei ole päänaukomisesta, mukahauskuudesta, dissauksesta tms.
Enkä ole väittänyt mitään vaan epäillyt.

Kysymys on siitä että mun käsitys asiasta on se että kysyjällä on 2 vaihtoehtoa:
Hakata päätään seinään vaikka loppuelämänsä tai sitten hyväksyä se että siitä ei saa hyviä särösoundeja ainakaan raskaampaan musaan. Se on tietysti makuasia josta ei voi kiistellä. Tämä on mun käsitys asiasta ja mielestäni saan sen ilmaista. En vain ymmärrä mikä teidän valittajien ongelma on? Sekö että satutte omistamaan GT-sarjalaisen?
RekoS
22.01.2009 10:01:48
Kyllä gt-8:sta saa kohtuulliset säädöt rankempaankin musiikkiin, jos jaksaa säätää. (eikä väännä sitä gainia täysille).
nannne
22.01.2009 10:52:37

Sitä vaan että epäilen että siitä ei saa hyviä särösoundeja vaikka kuinka ruuvaisi kuten kysyjä on jo itsekin huomannut.

Kyllähän siitä tietysti saa. Ainaki mie sain paljonki vinkkiä ja ohjetta irti siitä .pdf tiedostosta josta kysyin aiemmin.
Einherjar
22.01.2009 12:08:20
Kokeile laittaa joku särömallinnus todella lievillä säröillä eteen. Vaikkapa Tube screamer-mallinnus josta ruuvaat gainit 20:een. Myös hi-gain -säröt käy, mutta gainia vaan pienemmälle sitten.

Sitten säädät sen perään vahvarimallinnuksen, joka korvaa miellyttää. Vaikkapa MShigain ja siitä sitten säätelet sen virallisen särön tarvittavalla gainilla.
Semmonen on tullut hoksattua, että joidenkin vahvarimallinnuksien gainit toimii paremmin välillä 50-80. Gainin loppuessa kesken kannattaa siis vaihtaa gainstage astetta isompaan, eikä suinkaan vääntää säröjä tappiin.
Jos tuntuu ettei löydy ihan sopivaa säröä, mutta soundi miellyttää, niin sitten voi vielä palata takaisin särömallinnuksen säätöihin. Sieltä voi kokeilla vääntää esim. gainia pienemmälle ja outputtia isommalle. Ideana on saada sieltä tulemaan se särön tuottama soundin luonne ulos, eikä niinkään hirveästi sitä säröä.

Kun särö on kuosissa, otat kaappimallinnuksen käsittelyyn ja vääntelet sieltä sopivan soundin. Kannattaa kokeilla avata myös vähän direct-soundia, mikäli tuntuu liian tumpulta.

Ihan lopuksi sitten kokeilet säätää eq:lla (kannattaa laittaa se efektiketjussa mahdollisimman viimeiseksi). Hi- ja low-cut on ihan järkeviä olla kehissä. Muistaakseni itsellä ne pyörivät jossain 100Hz ja 8kHz kohdilla. Mikäli tuntuu, että joutuu tekemään yli 3dB:n leikkauksia ja buustauksia, niin nollaa ja kokeile tehdä sama ensin mallinnuksen eq:lla.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
DivineDistraction
27.01.2009 07:48:44
Älä vaivu epätoivoon ton GT-8 kanssa. Se on oikeasti ehkä parasta mitä multiefekti rintamalla on tällä hetkellä tarjota. Säätöjä oli minunkin mielestäni turhankin paljon mutta kun sitä oppii säätämään ja tietää että mitä soundiltaan hakee niin kyllä sen sieltä saa haettua. Aikaa menee ja kannattaa suosiolla jättää ne jonkun muun tekemät ns. valmis presetit omaan arvoonsa. Hyvä laite se on usko pois.
Ei ole niinkään olennaista mitä olet, vaan mitä olet luonut? Tekojesi perusteella tulevat sukupolvet muodostavat käsityksensä siitä, mikä paikkasi on /oli maailmankaikkeudessa.
DivineDistraction
27.01.2009 07:52:53
Tuossa EINHERJAR:n kirjoituksessa on paljon hyviä vinkkejä. Aloita esim. niillä.
Ei ole niinkään olennaista mitä olet, vaan mitä olet luonut? Tekojesi perusteella tulevat sukupolvet muodostavat käsityksensä siitä, mikä paikkasi on /oli maailmankaikkeudessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)