laulaja tyttö 21.01.2009 16:47:04 | |
---|
Millaiset kielet olis hyvä ostaa akustiseen?? Mulla itellä Salvador Ibanez GA5W-NT-27-01.. Ehotuksia otetaan vastaan. |
Kimmo72 21.01.2009 16:49:35 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Janne19691 21.01.2009 19:03:11 | |
---|
Mä olen tykännyt Elixir Nanoweb kielistä mun Yamahassa, taitaa olla Light setti. Noi kielet teki keskinkertaisesta kitarasta hyvä soundisen. Rule #1: There are no rules. |
cake 21.01.2009 19:58:56 | |
---|
Tuossa kitarassa on ns. laminoitu kansi ja laminoitukantinen soi yleisesti ottaen paremmin ja täyteläisemmin vähän paksummalla setillä. Medium/normal- tai jopa hard/high tension -kielisetti ovat hyvä valinta. Tuo nimitys vaihtelee valmistajan mukaan ja on tietenkin niin että kielten jännityksen kasvaessa soittaminen on hieman raskaampaa. Minun ääneni D'Addario Pro Artelle ja jos sormet kestää niin rohkeasti kokeilemaan vähän paksumpaa settiä kuin aikaisemmin. |
PappaSF 21.01.2009 21:00:59 | |
---|
Millaiset kielet olis hyvä ostaa akustiseen?? Mulla itellä Salvador Ibanez GA5W-NT-27-01.. Ehotuksia otetaan vastaan. Jos 011-052 kielisetti on sormillesi sopiva niin D'Addario EJ26 Custom Light (Phosphor Bronze) voisi olla ihan kiva kielisetti. Itellä on tuollainen setti nyt teräskielisessä akustisessa ja soi hyvin ja ovat ainakin minulle sopivan paksuiset kielet, soundi noissa on mukavan tasapainoinen, lämmin ja sopivan kirkaskin. Levytukussa noi maksaa siinä 12 euroa mutta varmaan jostain saa muualta halvemmallakin. Toisessa teräskielisessä akkarissa on Elixir Nanoweb setti alkaen 010 paksuudella. Ihan hyvä on tuo Elixirikin. Tuossa nyt pari vaihtoehtoa, varmaan muut kertovat lisää. |
laulaja tyttö 22.01.2009 15:14:09 | |
---|
Joo. Kiitos, että vastasitte näinkin nopeesti... :) Otan silti lisää ehdotuksia vastaan ja olen tosi kiitollinen kaikille, jotka vaivutuu vastaamaan. |
Numb 22.01.2009 15:16:18 | |
---|
Tuota noin... Se taitaa olla nylonkielinen, jos en väärin muista? Jos näin on, älä laita teräskieliä siihen. Menee rikki. A waist is a terrible thing to mind. |
laulaja tyttö 22.01.2009 15:22:55 | |
---|
Tuota noin... Se taitaa olla nylonkielinen, jos en väärin muista? Jos näin on, älä laita teräskieliä siihen. Menee rikki. Joo, kyl se on nylonkielinen. Pari kaveriakin on muuten sanonu, et ei kannata laittaa teräskieliä kun kaula ei kestä, mut kiitos muistutuksesta... |
Numb 22.01.2009 15:24:41 | |
---|
Joo, kyl se on nylonkielinen. Pari kaveriakin on muuten sanonu, et ei kannata laittaa teräskieliä kun kaula ei kestä, mut kiitos muistutuksesta... Silläpä minä vain, kun niitä tuossa ylempänä ehdoteltiin. A waist is a terrible thing to mind. |
Joo, kyl se on nylonkielinen. Pari kaveriakin on muuten sanonu, et ei kannata laittaa teräskieliä kun kaula ei kestä, mut kiitos muistutuksesta... Joo, otan ehdotukseni takaisin, luulin että se on teräskielinen. Nyloneista mulla ei nyt just ole kokemusta ;) Rule #1: There are no rules. |
PappaSF 22.01.2009 17:16:17 (muokattu 22.01.2009 17:18:24) | |
---|
Vedänpä sitten tuon ylemmän vastaukseni takasin ja alla kielisetti ehdotus nailonkieliseen kitaraan: Hannabach Silver-Special High Tension (SET 815 HT). Itellä toimii vallan hienosti nuo Yamahan nailonkielisessa CGX171CCA elektroakustisessa kitarassa, ovat hyvä soundiset ja kivat soittaa. Fasulla hinta n. 12 euroa, jostain muualta saa varmaan halvemmalla. Muutenkin nuo Hannabach kielet ovat hyvä soundisia. PS. Anteeksi vielä ylempänä oleva vastaukseni, ois pitäny itse tarkistaa tuo kertomasi kitara eikä lukea muitten ehdotusta teräskielistä :-( |
laulaja tyttö 22.01.2009 17:28:43 | |
---|
Juu. Kiitos vain... Kyllä oon saanu yheltä kaverilta ihan teräskielet lahjaks, vaikka se tiesi, et mulla on nylonkielinen kitara, mut näitä sattuu... :) |