Riku Rotten 21.01.2009 14:48:32 | |
---|
Pitäis yks pikkujuttu fiksata ja se vaatii titebondilla liimatun osan irroitusta. Haulla yritin mutta en hoksannu oikeaa ketjua. Muistelen irroituksen onnistuvan höyryttämällä. Oliskos kellään kokemusta eli antaa tarkempaa työohjetta? Vai kahvipannu liedelle porisemaan, osa höyryyn ja ruuvarilla samalla kankee? Irrotettava palikka on n 7x15 cm kooltaan, kauan tarvii höyrytellä? |
spyykko 21.01.2009 15:37:16 | |
---|
Muistelen irroituksen onnistuvan höyryttämällä. Oliskos kellään kokemusta eli antaa tarkempaa työohjetta? Vai kahvipannu liedelle porisemaan, osa höyryyn ja ruuvarilla samalla kankee? Mä olen käyttänyt otelaudan irrotukseen höyryrautaa, pakkelilastaa ja puukkoa. Tärkeetä on säilyttää maltti forcen annostelussa kampeamiseen. Aina ennemmin lisää höyryä, kuin lisää voimaa jos ei irtoa. |
Mikä osa? Voisi auttaa jos kertoisi. Titebond taitanee olla kuumentamalla liukeneva, kolvilla voi irrota... Höyrytys hellempi vaihtoehto. |
Riku Rotten 22.01.2009 17:41:23 | |
---|
Eilen jo irroitin. Semmonen paksunnos kaulan juureen. (Jep, jossain on mokattu.) Reipas tunti meni. Onneksi tajusun suojata muut kohdat paitti sen irrotettavan muovilla. Pari senttiä puuta lämpiää hitaasti. Siis oliskos ton saanu pelkällä lämmölläkin irti? Siihen olis riittäny silitysrauta.... |
Juniper 22.01.2009 17:44:10 | |
---|
Eilen jo irroitin. Semmonen paksunnos kaulan juureen. (Jep, jossain on mokattu.) Reipas tunti meni. Onneksi tajusun suojata muut kohdat paitti sen irrotettavan muovilla. Pari senttiä puuta lämpiää hitaasti. Siis oliskos ton saanu pelkällä lämmölläkin irti? Siihen olis riittäny silitysrauta.... Pelkällä silitysraudalla olisi homma hoitunut.... |
Little Savage 23.01.2009 00:07:44 | |
---|
Pelkällä silitysraudalla olisi homma hoitunut.... Eikö silitysrauta kuumenna niitäkin saumoja mitä ei ole arkoitus avata ? Mulla olis lapaviilun irrotus tehtävä niin että kaula laminaattien ja lavan liimaus ei saisi kärsiä. ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. |
Juniper 23.01.2009 00:34:00 | |
---|
Eikö silitysrauta kuumenna niitäkin saumoja mitä ei ole arkoitus avata ? Mulla olis lapaviilun irrotus tehtävä niin että kaula laminaattien ja lavan liimaus ei saisi kärsiä. Kuumentaa toki, mutta ei kaulalaminaatit ole vaarassa ellet ala oikeesti läpikuumentamaan lapaa. Eli lämmitetään viilua vain sen verran kuin on tarvetta. Eli ei kuumenneta ensin puolta tuntia koko lapaa vaan viilun ollessa kyseessä voi jo vajaan minuutin parin jälkeen kokeilla joko se alkaa liikkumaan. Terävä lasta on hyvä apuväline irrottamiseen. |
Antti1 23.01.2009 00:39:52 | |
---|
Terävä lasta on hyvä apuväline irrottamiseen. Myös sellainen leveä katkoteräveitsen terä on bueno. |