veneficus 15.01.2009 14:20:06 | |
---|
Minulla on nököttänyt jo useamman vuoden otsikon mukainen kitara "varakepin varakepin varakeppinä" mutta en ole hennonnut siitä luopuakaan (hamsteriluonne kun olen, kaiken maailman ruuvit, pultit, nippelit ja nappelitkin pitää aina jemmata "pahan päivän varalle"). Kepukasta löytyy lisenssifloikka seuraavilla tiedoilla: "Washburn 600-S" sekä "Licensed Under Floyd Rose Pats.". Ongelmana on että kampea ei tuossa ole ollut koko sinä aikana kun olen kitaran omistanut. Ja vaikka en mikään kampisoittelija olekaan, niin olisi ihan kiva mikäli vehje olisi täydessä toimintavalmiudessa niitä yön pimeitä tunteja varten kun se pieni sisäinen kasarihevisankari nostaa päätään sielun unohdetuista osista. "Perusmallista" floikkakampea en ole saanut tuohon kiinni niin millään ilveellä. Floikkatallojen kanssa tosiaan olen kyllä muutenkin pihalla kuvioista joten on toki mahdollista että olen vain puusilmä tahikka idiootti. Osaisiko joku ohjata minut oikeanlaisen kammen äärelle? Googlettaminen asian tiimoilta ei oikein ole tuottanut tulosta. |
Nostan tämän siinä toivossa että joku osaisi auttaa miestä mäessä. :) |
JuSu 22.01.2009 11:53:03 (muokattu 22.01.2009 11:59:35) | |
---|
Nostan tämän siinä toivossa että joku osaisi auttaa miestä mäessä. :) Laitapa jonnekin esille kuvaa nykyisestä kiinnityksestä... Monista floikkakammista voi sen kiinnityksen purkaa, jolloin jää jäljelle vain reikä pohjalevyssä. Tähän reikään voi sitten asentaa uuden kiinnityssysteemin ja siihen sopivan kammen, käsittääkseni ainakin Schalleria on helposti saatavilla. Millbrookista voisi kysäistä. JuSu E: Tuolta löytyy hiukka valotusta asiaan, sivun alaosasta. http://audiozone.dk/index-filer/TremoloInfoProject.htm Mitäs sulle kuuluu? |
veneficus 22.01.2009 12:40:34 | |
---|
|
JuSu 22.01.2009 12:52:26 | |
---|
Tuollaisen räpsäisin: http://no-input.net/pics/floikka.jpg Ja kiitokset linkistä, täytyykin katsella ajatuksen kanssa illemmalla, nyt kun alkaa iltavuoro uhkaavasti kutsua. Jep, näyttäis että toi holkki irtoaa ihan kiertämällä. Sitten vaan uusi holkki ja siihen sopiva kampi kiinni ja vot. JuSu Mitäs sulle kuuluu? |
Osteri 22.01.2009 22:18:26 | |
---|
No mulla on Mercury sarjan kepissä 800 S floikka ja siihen löytyi Helsingin Millbrookista täysin kierteisiin sopiva kampi. Kaveri penkoi sitä tarvikelaatikkoa alle minuutin ja hintaa kammelle tuli muistaakseni kympin. Helppo homma viime vuonna . |
Skythea 22.01.2009 22:28:00 | |
---|
Mulla on pari tommosta tallaa pyörinyt nurkissa, ja muistelen kyllä että noissa olis kampi stratotallatyyppisesti kiinni, eli siinä blokissa on kierteet. Ei holkkia niinkuin yleensä floikkameiningeissä on. Tuohan selviää kun kurkkaa sitä tallaa sieltä altapäin. Kuva sieltä auttais muistia kovasti. Siis sieltä tallan alta...ehe ehe. Kramer - A Step Ahead |