Niin, siis kuka tulee mieleen? Ilmoitan eniten ääniä saaneelle henkilökohtaisesti. Hän ei saarnaa isästä, pojasta, pyhästä hengestä ei jumalista saarnaa kenestäkään, hän vain veisaa itsestään. Hän ei julista raamattua, ei pyhää kirjaa, koraania ei uskontoa, ei taikuutta, hän julistaa meille sankaruutta Siis avatkaa portit, portit avatkaa, saarnamies tavatkaa Avatkaa portit, portit avatkaa, mestaria kumartakaa Hän on suuri valmentaja,brändi, ilmiö, johtaja Hän on ihminen tavattavissa,ainakin messuhallissa Hän tekee meistä sankareita, itsensä kuvia, voittajia Ei luusereista ole mihinkään, saarnamies kloonaa itseään Avatkaa portit, portit avatkaa, saarnamies tavatkaa Valkeus meille sarastaa, saarnamies rahastaa Hän on itse ylösnoussut, konsulttiopeilla kohonnut keskuuteemme laskeutunut on, suuri profeetta kuolematon Saarnamiehellä on missio, opetuslapset ja sanoma siis tehdään hänelle kunniakujaa, yhdessä lauletaan hallelujaa Avatkaa portit, portit avatkaa, saarnamiestä seuratkaa Avatkaa portit, portit avatkaa, mestaria kumartakaa Valkeus meille sarastaa, saarnamies rahastaa Hän on tie ja hän on totuus, hän on elämää suurempi Hän myy meille unelmaa, tulevaisuutta parempaa Hän on itsensä valinnut, ylhäältä käskyn hakenut hän meidät vuorelle johdattaa, saarnamies rulettaa Siis avatkaa portit jne.
Sävellyksen voi kuunnella Mikserissä: mikseri.net/akselikoskela |
Jartsahan se. Mä muuten kirjoitin sen retoriikasta pitkän jutun kirjaan nimeltä Minä ja markkinavoimat. Tsekkaa jos kiinnostaa. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |