Weezie 15.01.2009 18:49:11 | |
---|
Voisiko joku auttaa aloittelee mäessä? Voiko tune-o-matic tallan vaihtaa itse kokonaan toiseen tallaan vai pitääkö vaihdatuttaa jossain liikkeessä? Voiko ylipäätänsä mitään tallaan vaihdattaa itse kokonaan? Weezie |
kid ego 15.01.2009 19:31:53 | |
---|
Voisiko joku auttaa aloittelee mäessä? Voiko tune-o-matic tallan vaihtaa itse kokonaan toiseen tallaan vai pitääkö vaihdatuttaa jossain liikkeessä? Voiko ylipäätänsä mitään tallaan vaihdattaa itse kokonaan? Weezie Mitä sä olet siihen vaihdattamassa? Mä luulen että sun pitää viedä vekotin suoraan jollekin kitaranrakentajalle, eikä ole varmaan ihan halvin remontti. Stratocasterin tyylinen tai kelluva talla kun vaatii ne jouset taakse, niin menee poraamiseksi. |
Weezie 15.01.2009 19:43:54 | |
---|
Mitä sä olet siihen vaihdattamassa? Mä luulen että sun pitää viedä vekotin suoraan jollekin kitaranrakentajalle, eikä ole varmaan ihan halvin remontti. Stratocasterin tyylinen tai kelluva talla kun vaatii ne jouset taakse, niin menee poraamiseksi. Eli tarkotus olis vaihtaa Explorerin 76 KAIKKI TOM-palat kultasiksi. Ei taida onnistua itse? |
Valdemart 15.01.2009 20:01:07 | |
---|
Eli tarkotus olis vaihtaa Explorerin 76 KAIKKI TOM-palat kultasiksi. Ei taida onnistua itse? Eiköhän tuon pitäisi itseltä onnistua, jos nyt ei täysi poropeukalo ole. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
Zeeboo 15.01.2009 20:07:44 | |
---|
Eli tarkotus olis vaihtaa Explorerin 76 KAIKKI TOM-palat kultasiksi. Ei taida onnistua itse? Jos sen uuden tallan ja kielipidikkeen tappien välit ovat samat (pitäisi olla) ja tappien kierteet ovat samat, niin onnistuu ihan hyvin itse. Jätät sen vanhan tallan rungossa kiinni olevat osat paikalleen, ja uudesta setistä käytät tallan ja kielipidikkeen korkeudensäädöt. Ainoat kromatut osat, jotka jäävät näkösälle ovat tallan rungossa olevien osien kapeat laipat: http://muusikoiden.net/dyn/users/52943.jpg "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Juippi! 15.01.2009 21:20:18 (muokattu 15.01.2009 22:02:33) | |
---|
Eipä mittää http://www.mikseri.net/artists/?id=103408 |
kid ego 15.01.2009 22:00:13 | |
---|
Eli tarkotus olis vaihtaa Explorerin 76 KAIKKI TOM-palat kultasiksi. Ei taida onnistua itse? Niin että vaihdat samanlaiseen, mutta eriväriseen? No se ei ole hankala homma. |
Espltdex50 16.01.2009 16:00:14 | |
---|
Paco De Lucia, ois hienoa oppia soittamaan samalla tyylillä! Osaako joku neuvoa mistä kannattaa alottaa? onko jotain valmiita harjotteita? Tuntuu ihan mahdottomalta toi sen oikean käden tekniikka :) |
--Roller-- 16.01.2009 16:05:48 | |
---|
Onko olemassa 29 välillistä kitaraa??o_O Vai miten soitetaan power tabien "Layla"? Kenties oktaavia alempaa?? |
kid ego 16.01.2009 16:14:24 | |
---|
Onko olemassa 29 välillistä kitaraa??o_O Vai miten soitetaan power tabien "Layla"? Kenties oktaavia alempaa?? Varmasti on olemassa vaikka minkälaisia erikoiskitaroita, mutta harvemmin näkee sarjatuotantomalleissa 29-nauhaista soitinta. Tuohon power tabiin on sinänsä aika paha kommentoida kun sen on voinut tehdä ihan kuka tahansa ihminen tässä maailmassa. Power tabit eivät ole mitään virallisia julkaisuja, ja eri biiseistä on varmasti useampia versioita. Ilmeisesti tabiin on eksynyt virhe. |
Phenom991 16.01.2009 17:49:30 (muokattu 16.01.2009 17:51:38) | |
---|
Onko olemassa 29 välillistä kitaraa??o_O Vai miten soitetaan power tabien "Layla"? Kenties oktaavia alempaa?? Vähän riippuu millä kielellä tuo 29 on :D Jos se on ylimmällä E-kielellä niin otat joltain toiselta kieleltä..esim. G-kielen 14. väli. Edit: Eikun luin että miten soitetaan voimasointuja 29. välistä, hops. |
washburn21 16.01.2009 18:01:41 | |
---|
Onko oikean käden tekniikka huono vai onko kitaran/vahvarin vika jos plektran aiheuttama ääni tulee vahvarin läpi? Erilaisia plektrojakin on kokeiltu, mutta silti se ääni tulee "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski " |
kid ego 16.01.2009 21:44:07 | |
---|
Onko oikean käden tekniikka huono vai onko kitaran/vahvarin vika jos plektran aiheuttama ääni tulee vahvarin läpi? Erilaisia plektrojakin on kokeiltu, mutta silti se ääni tulee Kyseessä on enemmänkin ominaisuus kuin vika, ainakin jos äänet soivat muuten puhtaasti. Mä itse tykkään plektran äänen kuulumisesta, esim. Paul Gilbertin soitossa kuuluu voimakkaasti, mutta sitten on nämä Shawn Lanet ja muut jotka ovat treenanneet sen kokonaan pois. Helpotusta ongelmaasi löydät varmasti säätämällä vahvistimen asetuksia ja harjoittelemalla. |
aalataur 19.01.2009 00:44:19 | |
---|
Onko kenelläkään muuten heittää jotain "kikkaa" millä saisi sormet pysymään kunnossa? Sormenpäät pysyvät kunnossa aina muutaman päivän, sitten ne menevät rikki. Viikon soittelulla ne tulevat taas kuntoon (kovettuvat), kohta ne ovat taas riekaleina. Todella ärsyttävä sykli, kipua ärsyttävämpi seikka on pull-offien meneminen perseelleen koska nahka tarttuu kieliin ja pois vetäessä aiheuttaa legatolle tunnusomaisen soljuvan soundin sijaan plektraan verrattavan kovan "ping"-äänen. Tästä syystä käytän pull-offeja äärimmäisen harvoin varsinkin ylimmällä kielellä. En soita märillä käsillä, ja sormet hajoavat ilman bendejäkin. Luulisin että jos soittaa joka päivä, niin sormet pysyvät kovettuneina, eikä ongelmaa ilmene? En tiedä, koska soitan itse sen verran epäsäännöllisesti. Mulla on sama ongelma, ahkeran soittelun jälkeisenä päivänä kirvelee sormiin niin perkeleesti jos koittaa soittaa jotain. Pulloffeista ja bendeistä ei tule sellaisena päivänä mitään. Sillon treenaan jotain muuta, mikä vaatii lähinnä plekukättä. Samaten sormilla näppäilen kitaraa niin harvoin, että sormeen tulee helposti rakot. |
laakeri 19.01.2009 14:43:39 (muokattu 19.01.2009 14:44:48) | |
---|
Luulisin että jos soittaa joka päivä, niin sormet pysyvät kovettuneina, eikä ongelmaa ilmene? Niin luulisi, mutta monesti olen ihastellut kovettumia ajatellen "no nämä kyllä kestävät", sitten soittelun päätteeksi huomaan että nahka on lähtenyt kuoriutumaan jostain, ja seuraavana päivänä saa taas soitella kipein sormin. Häiritsee tosiaan lähinnä pulloffeissa, ja saa sointujen soittamisen tuntumaan työläältä. Rasvaus ei ole ainakaan vielä tuottanut tulosta. Samaten sormilla näppäilen kitaraa niin harvoin, että sormeen tulee helposti rakot. Tämä taas kuulostaa omaan korvaani oudolta, näppäilen sormilla tämän tästä, eikä pikkauskäden sormiin ole mitään kovettumia/rakkoja ikinä muodostunut. |
aalataur 20.01.2009 00:05:04 | |
---|
Tämä taas kuulostaa omaan korvaani oudolta, näppäilen sormilla tämän tästä, eikä pikkauskäden sormiin ole mitään kovettumia/rakkoja ikinä muodostunut. :D Jep mulla ihan perus.. näppäilen ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. En oikein ole sen tekniikan fani, en ole harjoitellut tarpeeksi enkä osaa näppäilybiisejä. |
Qwertyxi 20.01.2009 18:49:25 (muokattu 20.01.2009 18:49:54) | |
---|
Osaikso joku sanoa että kun itse soitan noilla aktiivimikeillä ja käytän säröpedaalia niin kuuluu aina pikatessa sen plektran ääni kun se osuu kieleen, eli saisko tota ääntä vaimennettua mitenkää? |
laakeri 20.01.2009 22:06:08 | |
---|
:D Jep mulla ihan perus.. näppäilen ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. En oikein ole sen tekniikan fani, en ole harjoitellut tarpeeksi enkä osaa näppäilybiisejä. Jaa, itsekään en ole näppäillyt juurikaan, ennen kuin aivan lähiaikoina. Kuulostaa siltä kuin repisit kieliä hirveällä raivolla, koska näppäily ei vaikuta sormiini mitenkään. Toinen vaihtoehto on se, että itse hiplailen kitaraa neitimäisellä tatsilla. Tuosta harjoittelusta, itsestäni tuntuu siltä, sorminäppäilyssä ei ole mitään harjoiteltavaa. Nyt joku vetää Albert Lee-kortin esille ja sanoo, että aliarvioin suuria sormisoittajia väittämällä, että tuo soittotekniikka ei vaadi treeniä. En väitäkään että pystyn soittamaan jotain nopeita kantribiisejä sormilla, mutta tuollaiset jokaisen tuntemat sorminäppäilybiisit (tiedätte mistä biiseistä puhutaan) menevät kyllä aivan automaattisesti ilman, että sormisoittoa erikseen tarvitsee harjoitella. Vähän nopeampikin soitto tuo ongelmia lähinnä vasurille. En luule olevani joku sorminäppäilyn ihmelapsi, tuskin olen mikään poikkeustapaus. Olen vain aikaisemminkin ihmetellyt, kun joku on suositellut jotain sormisoiton treenausta ennen kuin siirrytään siihen Nothing else mattersiin. Mielestäni siinä ei ole mitään treenattavaa. |
Jaa, itsekään en ole näppäillyt juurikaan, ennen kuin aivan lähiaikoina. Kuulostaa siltä kuin repisit kieliä hirveällä raivolla, koska näppäily ei vaikuta sormiini mitenkään. Kyllähän Nothing Else Matters menee, se on näppäilyn puolesta tosi helppo. Joku Beatlesin Blackbird tuottaa jo pieniä vaikeuksia. Sit olen koittanut soittaa joitain Ben Granfeltin chicken picking (?) juttuja niin loppuu eväät täysin. Mun näppäily nyt on niin surkeaa, en saa sitä tasaiseksi vaan välillä tulee kovempia ääniä vaikka en tarkoittanut, harjoituksen puutetta. |
Punteri 25.01.2009 16:35:03 | |
---|
Miten viritän kitaran "hardcore" vireeseen eli C-G-C-F-A-B ? Dropped ceehenhän menee kun ottaa paksuimmalta nelos välin ja loput kakkosvälistä, mutta miten tuo. On varmaan taas hemmetin hyvin selitetty. |