Hankin tässä vähän aikaa sitten uuden koneen ja nyt on iskenyt hinku ruveta tekemään jotain pienimuotoisia kotiäänityshommia. Kävin musakaupassa kyselemässä vaihtoehtoja ja suosittelivat kyseistä laitetta. Mitä te kokeneemmat käyttäjät osaatte kertoa vehkeen hinta/laatusuhteesta ja ominaisuuksista? Tarkoitus ei ole siis perustaa mitään kotistudiota, tehdä lähinnä esim. taustanauhoja koulukäyttöön (mukanahan tulee se Ableton live lite). Toinen minua mietityttänyt asia on laitteen Vista-yhteensopivuus. Suoraa tukea näyttää harvemmalla laitteella olevan, päivityksiä on saanut latailla kohtuullisen ahkerasti uuteen koneeseen. Mitäs tästä arvelette? |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 703 päivää vanhaan ketjuun! Huom! Olet yli 703 päivää vanhaan ketjuun kirjoittamassa! Olisiko tuo nimenomainen interfeissi oikea laite minulle, joka haluaa -Tulla ei-riippuvaiseksi asio4allista, sillä kappaleiden plokkailu on äärimmäisen tuskaisaa vst-host-ohjelman puitteissa, muut äänet kun eivät kuulu sen ollessa aktiivisena -Vista-yhteensopivuutta, ei haittaa vaikka joutuu jotain patcheja metsästämään. Sopivaa ketjua hakiessani löytyi kyllä hirvittävä määrä ketjuja, joissa puitiin kaikennäköisten ongelmien kanssa... -Soittaa ja nauhoittaa softasynilla midi-koskettimistolla (nykyään hoituu usbin kautta, asio4all) -Kitaran nauhoitusta Boss GT-8n s/pdif coaxial-liitännällä, taikka ihan analogilla Jos tuollaisen ulkoisen äänikortin ajurit ovat läppärilla asennettuna, riittääkö että valitsee käytettävän äänilaitteen Ohjauspaaneelin Äänet-kohdasta, vai pitääkö integroitu poistaa käytöstä biosista? Miten kone käyttäytyy, kun ulkoinen äänikortti ei ole kiinnitettynä? Kiittos paljon jos jollain on aikaa tähän vastailla! All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Windows-koneella laitteen käyttämisestä itsellä ei ole kovin hyviä kokemuksia, mulla oli ongelmina häiritsevä rätinä jota ei kuukauden väkertely auttanut. Kannattaa varmaan tutustua tietokoneen äänipiireihin ja ovatko ne yhteensopivia kortin kanssa ja tollasta bullshittiä, jos pystyt. Ongelman poisti itellä siirtyminen MacBookiin. Sinänsä toimivalla pohjalla ihan ok kortti. Aion kyllä siirtyä seuraavalle tasolle kun budjetti sallii. Jos sulla on joku Acerin kone, ei välttämättä kannata edes yrittää. Hyviä vastaavia löytyy paljon, joku EMU tai presonus esimerkiksi. Tuon kanssa vain on melko monella ollut ongelmia, eikä itselle M-Audion asiantuntija foorumilla löytänyt ratkaisua. Vistalla mulla oli myös se ongelma, että kortti vaihtuili itsestään m-audioksi, vaikka en sitä windows-ääniin halunnut ollenkaan käyttää, sillä korttihan ei tue kuin yhtä ääntä tuottavaa ohjelmaa kerrallaan. En tiedä onko muissa samaa. Guitars are like assholes; Everybody has one. |